Kirjoittaja Aihe: MO lehden Moto-Guzzi Spezial  (Luettu 2901 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
MO lehden Moto-Guzzi Spezial
« : Kesäkuu 19, 2009, 20:16:51 ip »
Sattuipa isossa kaupassa silmiini Motorrad Magazin Nr. 6 kesäkuulta, kun kannessa komeili Griso 8V SE Tenni.  Jos saksanharjoitukset kiinnostavat, 19 sivua esitellään rakennettuja Guzzeja.

Artikkeli alkaa: "He pystyivät rakentamaan maailman parhaat moottoripyörät.  Heillä oli välineet ajaa kylmästi kaikki boxer -BMW:t nurkkaan.  Mutta liian paljon siitä mitä Moto-Guzzi on jo vuosia Italiasta toimittanut on kadonnut Design –kikkailuun ilman että keskityttäisiin pitämään tätä edistynyttä konseptia asioiden keskipisteenä."

Muutama esimerkki:
Dynotec Moto-Guzzi Le Mans (www.dynotec.de)

Moto-Guzzi Bobber Red Devil
Giuseppe Coppola, mm. Alfa-Romeon kaasutin, vaihdekeppi-idea Moto-Guzzi Superalace:sta 50 –luvulta.

Moto-Guzzi DMB Le Mans Spezial
Martin Rohner

DÄS Moto-Guzzi 1100 Sport (www.daes-mototec.de)



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2009, 13:29:52 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

capriccioso

  • Viestejä: 196
Vs: MO lehden Moto-Guzzi Spezial
« Vastaus #1 : Kesäkuu 19, 2009, 20:43:08 ip »
Jawohl, toi sinihopeinen on muuten hiano.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MO lehden Moto-Guzzi Spezial
« Vastaus #2 : Kesäkuu 21, 2009, 16:03:16 ip »
On mulla hyllyssä. Ostin sen jo Toukokuussa  :)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: MO lehden Moto-Guzzi Spezial
« Vastaus #3 : Kesäkuu 22, 2009, 11:31:11 ap »
Keskieuroopassa, erityisesti Saksassa, Guzzien rakentelu on ollut monen harraste jo pitkään. Se vain saa huonosti palstatilaa julkisuudessa mm siksi että monet rakentelualan kilpailut kelpuuttavat osallistujiksi vain tietyn merkkisiä pyöriä. Asenne on toki lieventymässä. Pohjoismaissa hyväksytään  nykyään yleisesti myös Guzzi-pohjaiset rakennetut/omavalmistepyörät rakentelupalkinnoille. Mutta yleensä vain omassa sarjassaan. Alkuperältään amerikkalaiset tai niitä moottoriltaan muistuttavat pyörät kisaavat pääpalkinnoista. Johtunee pitkälti siitä että kilpailujen järjestäjät ovat suuntautuneet tiettyyn genreen.  Yksi esimerkki näistä "suvaitsevista" rakentelukilpailuista on Helsinki Bike Show.

Henkilökohtaisesti olisin sitä mieltä että Grupponkin tulisi kannustaa teknillisesti kykenevää jäsenistöään rakentelun saralla. Guzzin tapauksessa rakentelun makuun pääsee varsin helposti koska eri vuosimallien ja tarvikevalmistajien osia yhdistelemällä saa jo aikaiseksi melkoisen määrän versioita aikaiseksi. Itselleni ei Guzzi ole koskaan ollut sillä tavalla "pyhä" ettenkö olisi uskaltanut ottaa kulmahiomakonetta käteen ja aloittaa muokkauksen. Nykyiset rakentelu- ja veropykälät sallivat melkoisen laajat kuluttajaoikeudet muutostöihin ja tulollaan on uudet asetukset jotka ovat tiettävästi vieläkin rakentelijaystävällisemmät. 

Ehdottaisinkin että Guzzirallissa tai muussa yhteydessä otettaisiin vahvemmin esille myös rakennettujen pyörien osuus ja esillä olevista pyöristä omistajansa/rakentajansa laatisi teknisen selvityksen ratkaisuista samaan tapaan kuin muissakin vast. näyttelyissä. Yleisö/raati ratkaisisi tuloksen. Joitain sääntöjä pitäisi tietenkin laatia ja luokkajakoa miettiä...
Menestyminen tällaisessa antaisi pontta menestyä myös muualla muunmerkkisten muassa.

mm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MO lehden Moto-Guzzi Spezial
« Vastaus #4 : Kesäkuu 22, 2009, 12:50:16 ip »
Matti puhuu asiaa. Itse en ole vielä tehtaalta lähtevää, valmista pyörää nähnyt. Tosin myös oma luontoni ei anna myöten, tyytyä kompromissiin pyörän kanssa. Oma pyörä on minun oma ja itseni näköinen, kokeilunhalu ajaa aina uusiin muutoksiin.

"Minulla on paljon työkaluja, enkä PELKÄÄ käyttää niitä!!"



[ylläpito on poistanut liitteen]
Hyvä pyörä, parempi mieli.