Kirjoittaja Aihe: California Vintagen sisäänajo  (Luettu 14389 kertaa)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #15 : Kesäkuu 18, 2009, 23:54:12 ip »
Tuntuu hiukan siltä, että Vintage ei ole ostettu oikeasta Guzzi-liikkeestä.
Voin olla väärässäkin...
Emeritus-guzzisti

AIF

  • Viestejä: 14
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #16 : Kesäkuu 19, 2009, 00:10:00 ap »
HMB-Guzzista ostettu. Eli Saksalainen liiki. Miksi epäilet tätä?

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #17 : Kesäkuu 19, 2009, 09:07:36 ap »
Mitä eikö uusi pyörä olekaan UUSI. Saako tommosessa tapauksessa alennuksia tai jotain hyvitystä. Italialaisen kumiletkujen laadun tuntien itse kyllä haluaisin uuden mopedin enkä 3v vanhaa.

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #18 : Kesäkuu 19, 2009, 11:39:55 ap »
Mitä eikö uusi pyörä olekaan UUSI. Saako tommosessa tapauksessa alennuksia tai jotain hyvitystä.

Ainakin ennen tuolla HMB:n sivuilla kyllä mainittiin hyvinkin suoraan myytävien ylivuotisten pyörien vuosimallit, eli ei pitäisi ostajalle tulla yllätyksenä.

Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #19 : Kesäkuu 19, 2009, 11:47:43 ap »
Terve,

Koska en ymmärrä näistä asioista mitään, selvittäisin ensiksi, mikä on myyjän vastuu tässä tilanteessa. Mikäli sieltä ei apua tulisi, tekisin pari testiä: Ensin varmistaisin, että pelaahan se polttoainepumppu. Kun kytket virran päälle, mutta et starttaa, niin tankista(pumppu on siellä sisällä) pitäisi kuulua kohtalaisen voimakaskin tasaisesti suriseva ääni parisen sekuntia, jos se pyörii. Sieltä ei saisi kuulua mitään "ilmakuplaääniä". Silloin siellä on todennäköisesti letkuissa vuotoa. Toiseksi ottaisin ruiskulle menevät letkut irti jostain kohti, ja samalla tavalla virrat kytkemällä testaisin, tuleeko pumpulta polttoainetta, eli meneekö se ruiskuille. Asiaa paremmin tuntevat voivat varmaan sanoa sen painemääränkin, millä se sinne pitää mennä. Kolmas vaihe, eli se tärkein, olisi, että viettäisin mukavan Juhannuksen, jonka jälkeen tilaisin ajan asiantuntevaan huoltoon. 

t.Jouko

AIF

  • Viestejä: 14
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #20 : Kesäkuu 19, 2009, 12:02:43 ip »
HMB sivuilla ei tosiaan mielestäni suoraan oltu mainittu vuosimallia. Vuosimalli ei kuitenkan haittaa sillä tämä 2006 malli on minun mielestäni hienompi kuin se uudempi malli missä on tehty pieniä kosmeettisia muutoksia (huonompaan suuntan.)

Jouko S.lle kiitos tiedosta. bensapumppu toimii ja ääni on oikeanlainen. Nyt pitäisi saada tankki pois jotta pääsisi ruiskuun käsiksi. Eilen se ei onnistunut, mutta nyt olen lukenut sen irroitusmekanismista, eiköhän se siitä. Soitto HMB:llekkin on edessä. Pitää kysellä onko pyörästä tulossa jotain korvausta koska esim taka-lamppu on hieman nähnyt elämää. Todennäköisesti jossain tilanteessa kun pyörää on siirretty niin ottanut osumaa. Huoltoliikkeeseen ei ainakaan vielä olla viemässä, sen verran tietotaitoa löytyy näin kotootakin. :)

Postailen tänne miten asia etenee (mikäli tämä tietenkin ketään kiinostaa).

-Denis

AIF

  • Viestejä: 14
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #21 : Kesäkuu 19, 2009, 22:48:03 ip »
Nyt saatiin pyörä käymään.

Suihkuteltiin polttoainetta suoraan imusairaan ja samaan aikaan painettiin käynnistyspainiketta. Siinä pyörä ei vielä lähtenyt käyntiin, mutta kun hetken päästä kokeiltiin vaa käynnistää niin lähtikin yhtäkkiä käyntiin.

Tankkiakin yritettiin irrottaa mutta ei saatu polttoainepumppua irti, eikä edes saatu polttoainepumpun polttoaineletkua irti, oli niin mahdottoman piukassa, mitkään konstit eivät auttaneet. Onneks ei nyt kuitenkaan tarvinnut irrottaa. Pääasia kuitenkin että nyt toimii :)

-Denis

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #22 : Kesäkuu 20, 2009, 19:02:21 ip »
Eli ei tarvinnut aukoa ruiskuja. Vastaisen varalle tiedoksi puhdistus kannattaa aloittaa ruiskurungolta tankin suuntaan kun se on se ruiskun kärki herkästi jumissa ja tukossa. Aikanaan muutaman kuukauden seissyt Seca-Jammu saattiin juuri tuollai tulille kun suoraan imusarjaan laitettiin bensiiniä. Ei lähtenyt muuten. Ilmeisesti neulaventtiilit oli jumissa.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

AIF

  • Viestejä: 14
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #23 : Kesäkuu 21, 2009, 00:55:59 ap »
Hyvä tietää. Kiitos. Mutta nyt toimii nätisti, mittariin tullut nyt reilut 100km :) Huomenna Turku Helsinki väli ;)

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #24 : Kesäkuu 21, 2009, 11:59:36 ap »
Onkohan noissa joku vastaanottohuolto mikä on mahdollisesti tekemättä ?

Ainakin moottoriöljyt voisi olla hyvä vaihtaa jos ovatten olleet pitkään koneessa ?

AIF

  • Viestejä: 14
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #25 : Kesäkuu 22, 2009, 00:02:25 ap »
Liikkeessä sanottiin että juuri pistivät pyörään kasaan ennen meille lähettämistä ja ajoivat parin kilometrin lenkin. Eli kyllä pitäisi olla uudet öljyt, mutta oletettavasti olisi silti hyvä vaihtaa öljyt kun tulee se reilut 1000km.

Missä Californiassa muuten on öljyfiltteri? Ja mistä niitä kannattaa ostaa?

-Denis

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #26 : Kesäkuu 22, 2009, 01:20:38 ap »

Missä Californiassa muuten on öljyfiltteri?


Filtteri on öljypohjassa sisäpuolella. Filttereitä saa esimerkiksi maahantuojalta tai jos jaksaa selvittää tyypin, niin tarvikeliikkeistä.

Vinkki: Tällä foorumilla on runsaasti tietoa eri Moto Guzzi -malleista. Vaivautumalla lukemaan hieman vanhempia postauksia, moni asia selviää.




TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #27 : Kesäkuu 22, 2009, 07:34:46 ap »
>> Nyt tuli pyörä. Eikä lähde käymään!  <<
>> Missä Californiassa muuten on öljyfiltteri? Ja mistä niitä kannattaa ostaa? <<

Tuota...Varmista huolettomat kesäajot seuraavasti: Vaihda kaikki öljyt, suodattimet, jarruneste, tulpat. Akun tarkistus ( lataus!!! ) jarrupalat, etupään öljyt jne. Huomaa, että vanha bensiini ( > 3kk ) aiheuttaa myös käyntihäiriöitä. Bensiinin herkimmin haihtuvat osat kun tuossa ajassa tuppaavat häviämään.
Samalla on hyvä tarkistaa pulttien ja ruuvien kireys.
Jos et osaa itse niin, teetä ao. huoltoliikkeessä. Se kirpaisee rahallisesti jonkin verran, mutta sitten tietää asioiden olevan kunnossa. Pyörä pysyy kunnossa ja jälleenmyyntiarvo ei ainakaan noiden takia alene.
Eikä noihin sitten tarvitse ennen ensi kevättä puuttua, jos et aja suuria määriä.

Hyviä kilometrejä!


AIF

  • Viestejä: 14
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #28 : Kesäkuu 22, 2009, 07:59:27 ap »

Missä Californiassa muuten on öljyfiltteri?


Filtteri on öljypohjassa sisäpuolella. Filttereitä saa esimerkiksi maahantuojalta tai jos jaksaa selvittää tyypin, niin tarvikeliikkeistä.

Vinkki: Tällä foorumilla on runsaasti tietoa eri Moto Guzzi -malleista. Vaivautumalla lukemaan hieman vanhempia postauksia, moni asia selviää.



Olet oikeassa, vanhat topicit pitäisi aina käydä läpi ennen kuin kirjoittaa mitään uutta. Moni asia onkin jo selvinnyt vanhoja tekstejä lukiessa. Filtteri-ongelmaan en kuitenkaan löytänyt vastausta. :)

Ja TimoEv:lle suurin osa tuosta on jo tehty. Jarrunesteet ja öljyt eivät vielä ole vaihtuneet. Öljy vaikutti sen verran hyvältä että kyllä sillä sisäänajo ajetaan. Myös Jarruneste näytti värin puolesta aivan uudelta. Uskon siis että kummatkin vaihdettiin Saksassa ennen Suomeen lähetystä. Suurimmassa osassa pulteista on sinetit, joita ei varmaan kannata rikkoa. Monet pultit on kuitenkin myös käyty läpi.

Alkaa tämä homma kuitenkin jo sujumaan, joten eiköhän tämä tästä. :)

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: California Vintagen sisäänajo
« Vastaus #29 : Kesäkuu 22, 2009, 09:29:25 ap »
Joo siitä öljypohjan irrotuksesta sen verran että on helppo homma mutta muista että siinä on muitakin ruuveja kun ne ulkokehällä olevat, keskelläki on että avaa kaikki niin irtoo sievästi, helpompi homma kun monessa muussa pyörässä jossa suodatin on käyrien alla ja pitää putket aina helpottaa