Kirjoittaja Aihe: Renkaan vaihto  (Luettu 2865 kertaa)

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Renkaan vaihto
« : Toukokuu 18, 2009, 12:34:45 ip »
Kuulemma cali ev:en voisi laittaa 150 renkaan taakse.Muuttuuko jotain jos sen laittaa vakio 140 tilalle ? Lähdössä kesäkuun puolessavälissä Kroatiaan ja hamittavasti ala oleva Metzelerin Marathoni loppuu kesken matkan.Oletteko  vaihtaneet renkaita ulkomailla matkan aikana ? Onko Metzelerin Roadtec hyvä valinta ? Vanhassa cali 3:n kulutti Metzelerin Lazertekit 10 tonnissa vaihtokuntoon.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Renkaan vaihto
« Vastaus #1 : Kesäkuu 03, 2009, 22:53:20 ip »

Onnea vaan Kroatian reissulle....uusin renkain.????  minkä valihtit ??

Ps. Minullakin uudet hyllyssä.. ja eilen nauhakoneella vetelin Scorpion kumen palikoita tasesemmaksi...heh..heh.  Kun ei tekohampaat  pysynyt kurvissa suussa, kun täristeli kun olis traktorilla ajanut.  ;D
Nuorempana vielä sitä lentävällä tehtiin keskelle uutta uraa...piti vaan varoa ettei paljo kudoksia ajanut poikki...ja pyörä pysy melkein pystyssä ilman seisontatukea.....meinaan oli sen verran tasanen keskeltä....   vai tuleekohan vähän väritettyä.

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Renkaan vaihto
« Vastaus #2 : Kesäkuu 04, 2009, 16:32:44 ip »
Pitää muistaa sellainen seikka kun laittaa leveämmän renkaan kuin vannekoolle on suositeltu renkaan reunat jäävät kapeammalle kuin normaalisti kyseisellä renkaalla ja siten tiehen ottava kulutuspintakin kapenee! Joskus oli sellaisia "rotvallitutkarenkaita" jotka oli tarkoitettu kapeille vanteille ja näyttämään leveiltä. Sellainen ratkaisu saattaisi toimia mikäli renkaan runko olisi riittävän tukeva. Ennen ei ainakaan ollut. Itse asiassa pykälää kapeamman renkaan laittaminen vanteelle antaa enemmän kulutuspintaa tietä vasten. Kotiaskareiksi: Paperiarkin kun taivuttaa renkaan poikkileikkauksen muotoon ja sen reunoja kun siirtelee niin havaitsee että säde muuttuu: Mitä pienempi säde sitä kapeampi kosketuspinta. Parhaat kallistusominaisuudet löytyy kuitenkin siitä suositellusta rengaskoosta. Leveyden muuttaminen radikaalisti suuntaan jos toiseen huonontavat sivuttaispitoa ja muitakin omiaisuuksia kaarreajossa.

mm

Cali.fi

  • Viestejä: 76
Vs: Renkaan vaihto
« Vastaus #3 : Kesäkuu 05, 2009, 00:37:47 ap »
Juu turhamaisuuttani laitoin 150mm renkaan taakse, ja hiukan minusta epäloogisemmin kääntyy, kun oikealla profiililla. Ensin hitaammin ja sitten lopuksi jyrkemmin. Ihmetyttää tosin, koska tämä hiukan leveämpi ja matalaprofiilisempi on uusien californioiden ensiasennus rengas. Saatan kuvitella koko jutun, mutta seuraavaksi laitan taas 140mm takanakin. Taakse saatan taas kelpuuttaa 880:n, mutta edessä käytän vain lasertec:iä. Edessä kulutuksessa on minun kokemuksen mukaan pieni ero, ja lasertec ei kulu pykälille, joten sen uskaltaa ajaa 880:aa sileämmäksi. Märkäpito on kuluneenakin paljon parempi. Takana 880 kyllä kestää kauemmin.