Kirjoittaja Aihe: Lafranconit Californiaan  (Luettu 14233 kertaa)

Reima

  • Vieras
Lafranconit Californiaan
« : Toukokuu 09, 2009, 18:45:30 ip »
Kiinnostaa porukoiden kokemukset Lafranconi-vaimentimista Californiassa.
Lisääkö muhkeammat äänet vain katu-uskottavuuden tunnetta korvien välissä ja mielipahaa naapureille  ???
Nurmen Maken mukaan tehoa ei käytännössä tule lisää.
Ajatus vaan lähti liikkeelle kuunneltuani Piikkiössä olevan vaihdokki-EV:n saundeja... ;D

- Reima -

Calimero

  • Viestejä: 42
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #1 : Toukokuu 09, 2009, 19:05:53 ip »
Lisääkö muhkeammat äänet vain katu-uskottavuuden tunnetta korvien välissä ja mielipahaa naapureille  ???
Juu, mojovammat äänet lähinnä. Competizione-pöntöissä on väliseinä jossa vain noin sentin reikä, eli eivät ne varmaan hirveästi paremmin virtaa. Lisäksi avarampi ulospuhallus vaatisi myös bensan lisäsyöttöä, jotta tehoa tulisi. Mutta onhan ne kivat...  ;) Tuskin olisin raatsinut moisia ostaa, ellei niksmanni olisi jo Caliani sellaisilla varustanut ja orggiksetkin mukaan laittoi. Niillä ajettiin katsastukseen ja pätkän matkaa, mutta Compit ruuvattiin pian takaisin.  :)
Cali EV Touring 2003

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #2 : Toukokuu 09, 2009, 20:07:54 ip »
Käsittääkseni teho tulee bensiinistä. Ja - olen näin ymmärtänyt - 4-tahtisessa koneessa "tehoa tulee" sitä enemmän, mitä suoremmat torvet on imu- ja pakopuolella. Mutta, kun joskus asensin omaan Stoneen kovaääniset, niin mitään erikoisempaa ei tapahtunut, kunnes kävin Maken verstaalla ja Make ruuvasi penkissä ruiskua. Ja johan lähti!
Kotiin mennessä tuntui, kuin olisi ihan eri pyörä alla!

Make varoitti lisääntyvästä kulutuksesta, mutku se muutenkin on ns. akateeminen kysymys...Vaan edelleen - lähti ja meni!

Da Bomba Franconi

  • Viestejä: 120
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #3 : Toukokuu 11, 2009, 17:01:16 ip »
Lafranconien sointia ei voi väittää meteliksi. Ääni tuntuu, muttei häiritse.

-b-


Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #4 : Toukokuu 11, 2009, 20:35:05 ip »
Lafranconeilla varustetun Guzzin kun pistää tulille, pissaa HD-kuljettajat housuihinsa...
Sohc van Helmi.

Da Bomba Franconi

  • Viestejä: 120
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #5 : Toukokuu 12, 2009, 16:14:22 ip »
Lafranconeilla varustetun Guzzin kun pistää tulille, pissaa HD-kuljettajat housuihinsa...

Voiko tuota runollisemmin sanoa  ;D

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #6 : Toukokuu 12, 2009, 16:56:40 ip »
Lafranconeilla varustetun Guzzin kun pistää tulille, pissaa HD-kuljettajat housuihinsa...

Voiko tuota runollisemmin sanoa  ;D

Pakko tarttua epäolennaiseen; Isomummoni tapasi sanoa, että pikkutytöt käyvät pissalla, aikuiset kusella..  :o





..ja Guzzi käy bensalla, sanon minä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

dry county

  • Viestejä: 24
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #7 : Toukokuu 13, 2009, 17:34:51 ip »
jep on kyllä tukevat käynnistys saundit ja matalammilla kierroksilla.kulutus on mulla ainakin ihan ohjekirjan mukainen,tehoista en tiedä kun olivat jo ostettaessa kiinni.tuskin ovat parantuneet mielummin alaväännön luulisi heikentyvän noin teoria pohjalta.pidemmillä matkoilla kyllä siihen meteliin turtuu tai taajamissa kun pitää vetää kakkosella 3500-4000rpm.mutta kyllä pitäisin silti nuo putket kuin sivistyneenpää meteliä,ainakin naapurit saa herätyksen joka aamu klo.6:30.kattelin joskus netistä niin aika halvalla myivät noita franconeja ulkomailla!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #8 : Toukokuu 13, 2009, 21:53:41 ip »
Pakko sanoa, että on putkilla merkitystä. Itse tuossa huolsin sen Meevin Nevadan, joka on vakio kuosissa ja soiva peli, putkia, filttereitä ja suuttimia myöten. Omassani taasen on sama tekniikka, avarat rännit, vaahtomuovisuodattimet ja suuttimet haettu näille sopivaksi. Kyllä muuten sysää!! Aivan eri tahtiin, kuin vakio. Äänet on kovahkot mutta ilmeisen toimivat. Jymisee se pikkulohkokin..

[ylläpito on poistanut liitteen]
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Da Bomba Franconi

  • Viestejä: 120
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #9 : Toukokuu 13, 2009, 22:03:33 ip »
Lainaus
Kyllä muuten sysää!! Aivan eri tahtiin, kuin vakio.

Niinpä.  ;D 8) :-X :-*

tuhnu

  • Viestejä: 5
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #10 : Toukokuu 13, 2009, 22:30:06 ip »
Tänään laitoin californiaan Lafranconit, mulla on vakio H-putki, vapaavirtausuodatin.
Putket ovat varsin avarat ja ääni on jopa liiankin kuuluva, tukin sopivalla pultilla(12mm) vaimentimen sisältä avoimen
läpimenevän reiän. Nyt äänet ovat tosi matalat, ei niin kovat mutta miehekkäät.Tyhjäkäynti saa hykertelemään.
En tiedä viekö tämä muutos tehoja, ei ainakaan äkkiä sitä huomaa. Saahan ne pultit sieltä poiskin.....
Avaralla H-putkella saattaa äänet olla tosi äreät

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #11 : Toukokuu 14, 2009, 11:13:30 ap »
Pelkät Lafranconit menevät kyllä vain  katu-uskottavuuden lukuun , mitään tehon lisäystä ei tule jos mitään muuta ei tehdä (ruisku.sisäänhengitys). Mukavan kumeat murinat "ehkä" hieman häritsee pitkän matkan ajossa. Vaihdoin alkuperäisiin äänenvaimentimiin ja suoran H-putken jätin paikalleen jolloin äänet "kohtuullistuivat". Ja kyllä se naapurisopukin on aikas tärkeä asia. 
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 15, 2009, 10:16:03 ap kirjoittanut I.H. »
Titaniumin kuski

Calimero

  • Viestejä: 42
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #12 : Toukokuu 14, 2009, 11:58:18 ap »
Minä säilytin kattipöntön joten äänet ovat kohtuulliset. Tulpat korvissa nyt tulee muutenkin ejettua, eli mökää ei ole liikaa.
Cali EV Touring 2003

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #13 : Toukokuu 14, 2009, 15:14:55 ip »
Käsittääkseni "katit"ovat äänenvaimentimissa mene ja tiedä, H-putkea käytän käytän lähinnä käytännön syystä nimittäin vaihdeaskin öljyt saa laskettua pois ilman tuon pöntön irroittamista. Ja H-putkeen olen värkännyt paikan happitunnistimelle .    8)
Titaniumin kuski

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Lafranconit Californiaan
« Vastaus #14 : Toukokuu 14, 2009, 15:29:39 ip »
No nyt menee mielenkiintoiseksi.
Lainaus
Alkuperäiset suoralla H-putkella, äänet "kohtuullistuivat".
Lainaus
Säilytin kattipöntön, äänet kohtuulliset, tulpat korvissa.

Tulostin juuri TM arkistosta kaikki 6 artikkelia (viimeisin oli uusimmassa) "Turvallisesti moottoripyörällä".  Mahtaako sitä uskaltaa enää ollenkaan liikkeelle... tuli mieleeni, että koska monet lienevät kokeneet kauhunhektiä auton vaihtaessa kaistaa "kylkeen" (kuollut kulma peileissä) - mahtaisiko kunnon jyminä takavasemmalla muistuttaa ratin taakse paremmin siitä, että on joku lähellä.  Eli olisiko tässä kysymys oman "huvittelun" lisäksi myös turvanäkökohdasta?

Kumpaako suositellaan, suora H-putki (siis se "vaimennin", jossa on uudemmisa peleissä lambda-anturi) vai alkuperäinen H-putki ja Lafranconit?  Pelkkä H-putki lienee kustannukseltaan 3/4 alhaisempi?  Ulkonäkö ei kai muutu Lafranconeilla sanottavasti?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2009, 21:52:50 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.