Kirjoittaja Aihe: Breva 750 takarengas  (Luettu 7633 kertaa)

TunturiTT

Vs: Breva 750 takarengas
« Vastaus #15 : Helmikuu 15, 2014, 23:58:15 ip »
Haarukka on ilmeisesti kaikissa pikkulohkoissa sama. Sen perusteella uskallan epäillä, ettei mahdu. Omassa olen käyttänyt (16" vanteella tosin) 130:sta ja se on tasan levein mitä mahtuu, kaikki merkit eivät edes noin leveänä mahdu suoraan. Parista kumista olen hionut hieman ja antanut lopun hioutua ajossa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #16 : Helmikuu 16, 2014, 12:23:22 ip »
Pikku Breva tuntuu olevan herkähkö rengaskoon muutoksiin. Itse pitäytyisin suosituskokoihin ja -malleihin vaikka itse olenkin nuuka renkaiden suhteen ja laitan esimerkiksi 120-levyisen tilalle mielelläni korkeaprofiilisen 110-levyisen tai jopa kapeamman. Siten saan enemmän kulutuspintaa tietä vasten eli rengas kestää käyttöä pidempään. Haittana tulee lievä kallistusvarojen pieneneminen mutta customeissa sillä ei ole niin väliksi. Toinen seikka mikä on enemmän subjektiivinen on se että kapeahko kumi sitä leveämmällä vanteella antaa mielikuvan leveästä renkaasta.

Leveä rengaskoko kapealla vanteella taasen pyöristyy kulutuspinnaltaan jyrkemmälle säteelle eli kulutuspinnan tiehen kiinni ottava pinta-ala on pienempi ja voimat siirtyvät tiehen ja tiestä heikommin. Etuna tulee herkkä käsiteltävyys joka voi olla liiankin herkkää ja aiheuttaa levottomuutta ajossa.

McStadey

• Breva V750 IE -05
« Vastaus #17 : Helmikuu 16, 2014, 12:34:08 ip »
Juup, eli mennään vakiokokoisella. Vasta loppukesästä huomasin, että tuossa omassa on ollut takasena 130/70 17 80-profiilin sijaan. Saa nähä huomaako ajossa sitten kun laittaa tuon oikean 130/80 renkaan. Sport demon on toiminut ihan hyvin takana, mutta kova se on kulumaan, joten seuraavaksi kokeillaan varmaan Bridgestonea tai Avonia..

Harmi kun pyörä talvehtii turhan kaukana, näillä talvikeleillä voisi käydä heittämässä pienen lenkin silloin tällöin ja todeta että on sielä kuitenkin aika kylmä...
"I am easily satisfied with the very best"
                                         -W. Churchill

TunturiTT

« Vastaus #18 : Helmikuu 16, 2014, 14:01:07 ip »
Tuo Demoni on hyvä rengas pikkulohkoon. Kuluu toki, mutta antaa myös hyvin pitoa ja palautetta.

Jukka Laine

• Administrator
  • Kotirintamamotoristi
« Vastaus #19 : Helmikuu 17, 2014, 14:03:55 ip »
Sport Demoniin olin pikkuBrevassa hyvinki tyytyväinen. Ainoa muutos jonka tein yhdeksi ajokaudeksi oli tuo profiilin korotus (kun halavalla sain), eikä se huonontanu ajo-ominaisuutta lainkaan. Aika hyvin selvisin yhellä rengaskerralla / kesä. En tosin käyny radalla luukuttamassa.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

ALi

« Vastaus #20 : Helmikuu 17, 2014, 18:08:54 ip »
Nevadaan olen laittamassa takakumiksi Korealaisen FullBore USA renkaan.
( http://www.fullboretires.com/cruiser.html )
   Suhtauduin alkuun hyvin epäluuloisesti ko tuotteeseen, mutta se saikin kovasti kehuja USAn foorumeilla.
Yleinen toteamus oli, että allaolevaa FullBorea seuraava rengas tulee olemaan samanlainen.
M-66 tourin renkaan käyttöikä on n.10t mailia raskaissa HD pyörissäkin ja se pitää myös sateella.
   FullBore renkaat tehdään Etelä Koreassa Shinko tehtaalla, jonne se osti Yokohaman rengas-teknologian ja -muotit 1998. Suunnittelu ja materiaalit ovat siis tuon aikaista kärkeä, mutta kelpaavat edelleen normaaliin katuajoon.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

« Vastaus #21 : Helmikuu 17, 2014, 18:51:47 ip »
Erääseen asiakaspyörään tilasin Fullboret. Tuntuivat ihan toimivilta renkailta. En toki tiedä muuttuuko renkaan ominaisuudet iän myötä ja kuluneempana.