Kirjoittaja Aihe: Akryylipleksin leikkaus  (Luettu 8158 kertaa)

Reima

• Vieras
Akryylipleksin leikkaus
« : Huhtikuu 19, 2009, 19:39:35 ip »
Onks porukoilla antaa vinkkiä kokemuksista onnistuuko Calin akryyripleksin leikkaus kotikonstein hienohampaisella sahalla tms. vai kannattaako antaa ammattilaiselle... ???
Pitäisi ottaa kierrätyspleksin alaosista parin senttin siivut pois lisävalojen tieltä.

- Reima -

I.H.

Vs: Akryylipleksin leikkaus
« Vastaus #1 : Huhtikuu 19, 2009, 19:53:39 ip »
Kyllä itse olen lyhentänyt avokypärän visiiriä alareunasta pelkällä rautasahan terällä , reunat tietenkin täytyy hiota pyöreiksi hienohkolla hiomapaperilla (karkeus n. 180) .
Titaniumin kuski

JuhaV

• Vieras
« Vastaus #2 : Huhtikuu 19, 2009, 20:26:54 ip »
Dremelillä onnistuu ! Hienolla viilalla sitten viimeistely.

eeromaa

« Vastaus #3 : Huhtikuu 19, 2009, 22:01:36 ip »
Pleksin leikkaaminen onnistuu mainiosti sähkökäyttöisellä pistosahalla tai pienihampaisella käsipistosahalla. Sahattava kohta kannattaa teipata molemmin puolin repimisjälkien välttämiseksi esim. maalarin teipillä. Leikkauslinjankin saa paremmin piirretyksi teippiin. Viimeistely viilalla.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #4 : Huhtikuu 20, 2009, 07:40:41 ap »
Reima!

Mulla on "Dremel" - tosin mallia halpa, mutta edullinen... Soita, niin sahataan!

TunturiTT

« Vastaus #5 : Huhtikuu 20, 2009, 07:49:11 ap »
Nopeasti pyörivällä, hiovalla terällä menee. Eli Dremelillä tai rälläkällä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MarkkuEVP

• Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
« Vastaus #6 : Huhtikuu 26, 2009, 13:29:46 ip »

Hei

En suosittele pleksin tekemistä akryylista...  helposti rikkoontuva ja reunat ovat sen jälkeen hengenvaarallisia.
Ainakin teollisuuslaadut....  Polykarbonatti... tai poly-johdannaisiin olevat muovit ovat huomattavasti kestävempiä.

Itse olen yrittämässä tuplapleksistä yläosaa, jolla kokeilen ahtaa virtausta korkeammalle....  saattaa mennä persiillee... tosin eka malli hiljensi pyörreääniä aika rajusti....

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Arttu

• Vieras
« Vastaus #7 : Huhtikuu 29, 2009, 21:55:33 ip »
Brevan tarvikepleksi ei toimi minulla missään neljästä säätöasennostaan. Koko ajan kohisee kypärässä. Olen myös harkinnut pleksin lyhentämistä. Nyt vaan mietiskelen kuinkahan monta senttiä sitä kannattaisi lyhentää? Ei viitsisi montaa kertaa sahailla ja kokeilla.

Onko kenelläkään kokemusta Brevan pleksin lyhentämisestä? Montako senttiä lyhensit ja miten vaikutti kypärämeluun?

MarkkuEVP

• Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: pleksin leikkaus
« Vastaus #8 : Toukokuu 03, 2009, 17:54:37 ip »
Brevasta en tiedä... ..........mutta lyhensin Californiasta 5 cm....  ennenkuin huomasin että olisi korkeutta voinut säätää kiinnikkeistä.. ELI nyt sitten rämisee niin.. että vaikka on korvatulpat.. Suupertti ja hekutin huono kuulo.. niin sittenkin menee hermot.
Tuplapleksillä sain kyllä loppumaan... tosin näyttää olevan kompomissi tuulimelun ja moottorimelun väliltä. Nyt kuuluu  moottorikäynti huomattavasti kovempaa. Näyttää tulevan pyörre tuulisuojan alaosan ja vilkun välisestä avoimesta tilasta ( jonkinlainen ohjari tai pitemmälle alas jatkuva suoja olisi mannaa ) ONKO KUKAAN TYYTYVÄINEN PLEKSIINSÄ ( varsinkin Californiassa )

markku
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää