Kirjoittaja Aihe: Kaverin piti vaihtaa, mutta...  (Luettu 4963 kertaa)

Tuulenpoika

Kaverin piti vaihtaa, mutta...
« : Huhtikuu 15, 2009, 22:56:16 ip »
Kaverini ei ole tyytyväinen Norgeensa ( ex-calimies sai mielenhäiriön vaikka varoitettiin) ja lähdimme Piikkiöön katsastamaan pyöriä.
Ei löytynyt hänelle sopivaa, mutta minä vaihdoin vanhan cali 3:n vm.88 2000-luvun california ev:n. Tulikohan tehtyä hyvä ratkaisu ?
Pyörällä on ajettu 50 tuhatta,onko edessä paljon huolettomia kilometrejä ?? 

TunturiTT

Vs: Kaverin piti vaihtaa, mutta...
« Vastaus #1 : Huhtikuu 16, 2009, 08:02:43 ap »
Tuohan on vasta melkein sisäänajettu. Viime kesänä olin itse ostattelemassa 77 tonnia ajettua Specialia ja se ei TODELLAKAAN uutta hävennyt!! Kaikki osa-alueet olivat kuin koskemattomasta pyörästä.

Taisi olla (muistaakseni) foorumilaisen entinen..?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #2 : Huhtikuu 16, 2009, 11:38:06 ap »
>> Kaverini ei ole tyytyväinen Norgeensa ( ex-calimies sai mielenhäiriön vaikka varoitettiin) ja.. <<

Niin...sitä siitä sitten tulee kun vaihtaa Californian nuorisopyörään...Minä onneksi kuuntelin takapenkkiläisen mielipidettä.
Kuten kaikki muistaa...

NorgeGTL

« Vastaus #3 : Huhtikuu 17, 2009, 09:40:24 ap »
Mikäs siinä Norgessa tökki? Onko se vaa liian erilainen tyyliltään? Ainakin pitkän Bemari-kauden jälkeen Norge tuntuu mukavalta mutta mikäpä siinä tapauksessa ei...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Anssi

« Vastaus #4 : Huhtikuu 17, 2009, 11:52:30 ap »
Mikäs siinä Norgessa tökki? Onko se vaa liian erilainen tyyliltään?

Oisko se just näin. Viime kesänä pyörää vaihtaessa tuli ajettua molemmilla ja mielikuvaksi jäi, että Calin ja Norgen ainoa yhteinen nimittäjä on valmistajan nimi & moottorin peruskonstruktio. Niin ovat erilaiset pyörät - erilaisia pyöriä halajaville asiakkaille.

Ei ollut Cali silloin minulle eikä matkustajalle - ainakaan vielä  ;). Ei tosin Norgekaan, mutta ihan eri syystä ... €€€€

-Anssi

ps. BMW-heittoa olen jäävi kommentoimaan  ;D ;D :P

Norgearska

• Vieras
« Vastaus #5 : Huhtikuu 17, 2009, 13:29:27 ip »
Selvishän se ketkä Norgea nuorisopyöräksi väittää..kun aikanaan sitä utelin.
Minua se ei haittaa, koska Norge sopii tällaiselle "itseäänhallitsevalle nuorekkaalle motoristiharjoittelijalle".
Se soveltuu monenlaiseen ajoon. Esim. juuri levitetyllä sepelillä sillä ajelee pitkät matkat "ilman käsiä" ;D
Tuskin luovun Norgesta, vaikka saankin keväämmällä kesäkeleillä ajettavan "nuorisomopon" ilman katteita..

Tuulenpoika

« Vastaus #6 : Huhtikuu 17, 2009, 17:10:28 ip »
Norge varmasti hieno pyörä mutta mulle vanhalle kiireettömälle pyöräilijälle cali tuntuu sopivammalta.Kaahaillut on kaahailtu ja parin kaatumisen jälkeen henkikultakin säilyy varmemmin calin sarvissä.Varmasti hyvä että guzzi on laajentanut valikoimaa.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #7 : Huhtikuu 17, 2009, 20:53:13 ip »
Kuinka te raaskitte vanhoja, vuosia (hyvin?) palvelleita californioita edes hävittää? :o Akan vaihto tuntuu helpommalta kuin se että tuo rohja tuolta tallista vaihtuisi...
Onnea kuitenkin uudelle pyörälle!
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Tuulenpoika

« Vastaus #8 : Huhtikuu 17, 2009, 23:12:03 ip »
Harmittaahan se vaihto mutta kun ei oiken ole varaa montaa pyörää nurkissa pitää..Onneksi on   vanha v65:en jos rassausinto yllättää.Kotimaassa vanhuksella olisi vielä  kierrellyt mutta Välimerelle uudemmalla turvallisempi lähteä.Kun Piikkiössä Verneri ajoi pyörää testatessa suorat putket jytisten ohi,melkein tippa tuli silmään...No,elämä on luopumista.

MarkkuEVP

• Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
« Vastaus #9 : Huhtikuu 20, 2009, 18:34:33 ip »

GuzziTsiii....

Joko siellä jalkojen välissä on uutta tutinaa......EV:tä.  ;D
Tai ajanut niin paljon ettei sormet taivu  näppäimistölle... heh. heh

Markku
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Tuulenpoika

« Vastaus #10 : Huhtikuu 23, 2009, 22:17:24 ip »
Työkiireiden takia en ole ehtinyt ajamaan kuin 50km.Ainakin iso tuulisuoja menee vaihtoon,hiljaiseksi väitetyssä uudessa Subertissä helvetinmoinen kohina..Edellisessä elämässä vanhan Calin kanssa pienestä Givin suojasta hyviä kokemuksia.Vappuna olisi tarkoitus lähemmin tutustua EV:en,lähdetään porukalla kiertämään Viroa.