Kirjoittaja Aihe: Guzzin tulevaisuus?  (Luettu 4088 kertaa)

heikkil

  • Viestejä: 136
Guzzin tulevaisuus?
« : Huhtikuu 08, 2009, 07:16:46 ap »
Villejä veikkauksia Guzzin tulevaisuudesta - katsotaan sitten muutaman vuoden päästä, kuka arvasi oikein...

Itse olen aika skeptinen Piaggion isännän otteiden suhteen ja veikkaan, jotta ei kovinkaan kaukana ole aika, jolloin Vespapomo tekee Guzzille "Gilerat", eli mp-tuotanto lakkautetaan kokonaan kannattamattomana. Aprilia-kaupassa Piaggio sai kuitenkin Guzzin "siinä sivussa" ja liekkö tilinpitäjillä pitkään aikaa katsella Mandellon pientä yksikköä... Nykytilanteessa voi Guzzin kauppaaminen mp-valmistajana jollekin ulkopuoliselle taholle olla aikamoinen temppu.

Toisaalta onhan toki kehitelty uusia malleja Stelviosta Norgeen, mutta kaupaksikin niitä pitäisi saada.

Toivottavasti olen väärässä ja Guzzi lähtee uuteen nousuun, mutta pelätä pitää sitä kehnompaakin vaihtoehtoa.


Calimero

  • Viestejä: 42
Vs: Guzzin tulevaisuus?
« Vastaus #1 : Huhtikuu 08, 2009, 09:11:19 ap »
Noooo... brändi on aika vahva ja perinteikäs, sekä jossain määrin myös arvostettu..  ::)  :D

Saattaa kyllä tulla jonkunpituinen tauko tuotantoon (jos ei ole jo). Ja ovatko tulevat mallit sitten enää näitä aitoja Mandellon leh.. öö, orhia, tuskinpa.

Onnitellaan siis itseämme kun ehdimme saada vielä aidot Kutsit! Jokos alkaa muuten setsuuri olla nipussa, aurinko paistaa jo!  ;)
Cali EV Touring 2003

Reima

  • Vieras
Vs: Guzzin tulevaisuus?
« Vastaus #2 : Huhtikuu 08, 2009, 09:27:27 ap »
Pelätään pahinta ja toivotaan parasta perinteikkään pyörämerkin puolesta!
Tässä maailmanmarkkinatilanteessa kaikki on tietty mahdollista, kun moottoripyörämarkkinoilla kysymys on "marginaalimerkistä". Suomessa markkinaosuus 0,5 % vai oliko arvaus väärä?
Meidän markkinoillakin taitaa merkkiuskollisen harrastajakunnan enemmistö olla 50+ porukkaa (vrt. Il Falconen tilasto), joten uusia "hurahtaneita" kaivataan.
Tärkeää ollut kaikkien harrastajien kannalta myös pyörän valmistus Italiassa ja Mandellossa ja meillä maahantuojan toiminta on ollut omiaan lisäämään asiakastyytyväisyyttä - harrastajien palvelu ei ole muuttunut kohteluksi.

Oheisessa linkissä palanen historiaa 50+ vuosien takaa.

http://www.youtube.com/watch?v=8O_7zwGFGwI&feature=PlayList&p=AB55DAD7292B08F5&index=6

- Reima -

themetus

  • Vieras
Vs: Guzzin tulevaisuus?
« Vastaus #3 : Huhtikuu 08, 2009, 11:33:46 ap »
Saas nähdä kuinka käy. Mitenköhän Aprillia:a menee Guzziin verrattuna suomessa?

Piaggio aloitte eilen viellä hurjemman Guzzi alennus myynnin (operation red eagle):

http://www.motoguzzi.it/redeagle/#/MotoGuzzi

Saadaankohan noita alennuksia suomeen?

Lisäys:

Jos laskee suomen verotuksen päälle, pitäisi irtoa Norge GT noin 16.000 eurolla!!! Vaan, mitenköhän on?



California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Guzzin tulevaisuus?
« Vastaus #4 : Huhtikuu 15, 2009, 14:18:07 ip »
Itse olin tasan 30 v kun ostin vuonna 2006 ensimmäisen moottoripyöräni, joka oli ja on edelleen California Classic. Eli on niitä joitain "nuorempiakin" hurahtaneita :) Guzzi on marginaalimerkki ja periaatteessa hyvä niin näin kuluttajan kannalta ettei tule joka kulmassa samanlaista vastaan. Toinen puoli on tietysti merkin tulevaisuus ja talous jotta ei liian marginaaliksi voi mennä ettei homma tee persnettoa ja tuotekehittely rullaisi. Toisaalta ihmetyttää miksi Guzzi ei myy enempää!?  Merkki on ainakin jonkinlaisessa kulttipyörän maineessa ja arvostettu kuten edellä todettiin. Pyörät ovat hyviä ja mukavia ajaa. Kai se on vaan yksi syy, että pyörät ovat kohtalaisen kalliita ja keskiverto kuluttaja haluaisi isoon rahaan myös paljon hevosvoimia, mikä ei Guzzeissa oikein toteudu. Eli arvostaisko keskivertokuluttaja juuri sellaisia ominaisuuksia ja arvoja, joista Moto Guzzi ei pyöräntekofilosofiassaan juuri perusta? Luulen, että jos nykyistä useampi hoksaisi/tohtisi/haluaisi edes koeajaa Moto Guzzia, niin ennakkoluulot ja käsitykset varmaan kääntyisivät kokonaisuudessaa Guzzille positiiviseen suuntaan eikä hepolaumoja enää teknisissätiedoissa niin tuijotettaisi. Mee ja tiedä...
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

MikaA

  • Viestejä: 47
Vs: Guzzin tulevaisuus?
« Vastaus #5 : Huhtikuu 15, 2009, 19:25:47 ip »
Kyllähän hinta vaikuttaa pyörän hankintaan. Samoilla ominaisuuksilla varustettuja pyöriä saa huomattavasti halvemmalla. Ja samaan rahaan löytyy ominaisuuksia paljon enemmän. Myöskin sitä paljon parjattua tehoa. Luulisin että olisi paljon helpompi tehdä sellaisia pyöriä joita asiakkaat haluaa kuin muuttaa ihmisten haluja. Pitemmän päälle hyvienkään pyörien teko ei lyö leiville jos niitä ei kukaan osta.

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: Guzzin tulevaisuus?
« Vastaus #6 : Huhtikuu 15, 2009, 20:16:00 ip »
Samahan tuo on autoissa. Ns. keskivertokuluttajat ostavat niitä nissaneita ja toijotoitaan - joku rohkeampi jopa skodan :D, mutta sitten löytyy kuitenkin muutamia Alfan tai Lancian ostajia - vaikka samalla rahalla jne.. Silloin kun tunne voittaa  järkisyyt, ollaan jo lähempänä Guzzin hankintaa. Guzzi ei ole pelkästään moottoripyörä - jos olisi, sitä myytäisiin vielä vähemmän ;)

Todistaa Kaijus - Guzzeilla jo 23 vuotta

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
Vs: Guzzin tulevaisuus?
« Vastaus #7 : Huhtikuu 15, 2009, 20:46:30 ip »
 8)
juu olen jo vähän odotellut nuorisomallia vaikka 1400cc v4 165hv ja vesijäähdytys tai ;D  tohonsuuntaan ainakin,mutta katsotaan sano motorimiäs

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: Guzzin tulevaisuus?
« Vastaus #8 : Huhtikuu 15, 2009, 22:12:48 ip »
yeah ! guzzi + alfa + aprilia tossa pihalla että jälkikasvukin oppii tavoille