Kirjoittaja Aihe: Bing  (Luettu 5518 kertaa)

BMW

Bing
« : Huhtikuu 07, 2009, 17:37:17 ip »
Nonni. Nyt on lipanonilaisessa tommoset BMW:n Bingit. Käyntiin lähti ainakin hyvin ja käy kauniimmin kun vanhoilla Dellortoilla. Hyvin ottaa kierroksia paikallaan käytellessä. En vielä päässy kokeileen ajoo kun ei oo pyörä vielä ihan ajokunnossa. Kerron kuulumisia kunhan pääsen ajeleen.

[ylläpito on poistanut liitteen]

BMW

Vs: Bing
« Vastaus #1 : Huhtikuu 28, 2009, 20:35:05 ip »
Vaihoin Dellortot takasin. Sain kaverilta vähä paremmat kun omani oli. En vielä saanu Bingejä oikein pelaamaan kunnolla joten pannaan hautumaan että pääsee ajeleen kun ilmakkin on näin komeita. Täytyy hankkia suuttimia ja muuta rekvisiittaa että pääsee paremmalla aikaa hakeen kohalleen niitä Bingejä.

BMW

« Vastaus #2 : Huhtikuu 30, 2009, 19:39:33 ip »
No ny pelaa Bingeiilä kun ihmisen mieli. Se tarvinnu kun vähä isommat pääsuuttimet.

BMW

« Vastaus #3 : Toukokuu 01, 2009, 15:54:46 ip »
No nyt on ajettu vähä enempi. Uskomatonta miten kaasarien vaihto voi vaikuttaa alavääntöön. On semmonen tuntuma että nyt tolla sais vaihdelaatikon hajotettua helposti. Meinaan olis niin hieno lotkotella ihan olemattomilla kierroksilla kylillä kun menee niin tasaseen. Tyhjäkäyntiä ei koskaan saanu Lortoilla noin pienillä kierroksilla käymään tasasesti. Ottaa kierrokset miettimättä ja nikottelematta. Ei kaipaa kiidytyspumppua millään lailla. Tuntuu vahvasti että tää muutos kannatti. Tietenkin osa johtuu siitä että ne Lortot on vanhat ja noi Bingit on uudet mutta oon kovasti tyytyväinen.

Olli

« Vastaus #4 : Toukokuu 01, 2009, 16:10:08 ip »
... Meinaan olis niin hieno lotkotella ihan olemattomilla kierroksilla kylillä kun menee niin tasaseen. ...

Mitään faktaa minulla ei ole, mutta olen netistä eri lähteistä saanut sen käsityksen, että Guzzin perävälitys ei kovasti tykkää liian alhaisilla kierroksilla ajelusta. Jossain olen bongannut ohjeita, että kannattaisi perän säästämiseksi pyrkiä pitämään kierrokset 3500 - 4000 yläpuolella ja mikä netissä on sanottu on myös totta  ;D vai?

Onko kenelläkään mitään faktaa minun käsitykseni tukemiseksi tai tyrmäämiseksi?

Urpo ja Turpo

« Vastaus #5 : Toukokuu 01, 2009, 18:46:02 ip »

Päästin viikolla kuuden BMW:n omistajan ottamaan tyypit V11:stä. Annoin ohjeeksi, että vaihteet on vähän
karkeat ja alle 3000rpm ei hirveästi kannata ajella.

Vaihteet kuulemma toimivat kuin unelma verrattuna BMW:hen ja toiminta alakierroksilla on selvästi
parempaa kuin Baijerin rimpuloilla.

Ekku

« Vastaus #6 : Toukokuu 02, 2009, 01:54:16 ap »

Vaihteet kuulemma toimivat kuin unelma verrattuna BMW:hen ja toiminta alakierroksilla on selvästi

No tuohonhan nyt ei paljon vaadita varsinkin kun kyseessä on nimenomaan V11, jossa on kyllä tuntumaltaan ihan eri luokan vaihdelaatikko kun vanhemmissa Guzzeissa...

TunturiTT

« Vastaus #7 : Toukokuu 02, 2009, 21:36:35 ip »

No tuohonhan nyt ei paljon vaadita varsinkin kun kyseessä on nimenomaan V11, jossa on kyllä tuntumaltaan ihan eri luokan vaihdelaatikko kun vanhemmissa Guzzeissa...

Melkeen uskallan sanoa, että V11:n laatikko pieksee ajettavuudessa sun Baijerin Maatalous Wehkeen pykäläpakin. Molemmat testattuna, myös täällä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

BMW

« Vastaus #8 : Toukokuu 03, 2009, 07:49:24 ap »
Tohon laatikkojuttuun on pakko sanoo että mun -78 R80/7: vaihteet pelaa huomattavasti paremmin kun ton -91 Lipanonilaisen Cali kolmosen laatikko. Toisaalta tolla BMW:llä on suomalainen kuljettaja ajanu karvan päälle 100 000 km  siististi ja huolellisesti  ja tosta Calista ei tiijä kun Herra taivaassa kuinka ja kuinka paljo ählämit on sillä Lipanoonissa ajanu. Oon kyllä ajanu muitakin Bemareita ja Guzzeja ja mun mielestä niitten laatikot pelaa koko lailla saman sorttisesti. Molemmat kolahtelee ja lonksahtelee oudon kuskin käsitteleminä. Bemarista en oo kyllä onnistunu välivapaata vahinkossa löytään. En osaa väittää kummankaan toimivan toistaan paremmin. Nyt siis puhun vanhan boxerin ja näitten Tonti-runkosten laatikoista.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2009, 13:21:07 ip kirjoittanut R80/7 »

BMW

« Vastaus #9 : Toukokuu 03, 2009, 13:27:09 ip »
Sevverran täytyy sanoo tosta oman museo-Bemarini laatikon toiminnasta että sitä avittaa aika paljo se että siinä on vauhtipyörää kevennetty oikein huolella. Painaa varmaan ehkä kolmas osan alkuperäsestä; on kun reikäjuusto. Oli uskomaton vaikutus vaihtamisen nopeuteen ja äänettömyyteen. Varmaan Guzzissa vaikuttais samaan tapaan? Eikös noissa uudemmissa Guzzessa oo kevyempi vauhtipyörä?

Ekku

« Vastaus #10 : Toukokuu 03, 2009, 21:08:42 ip »

Melkeen uskallan sanoa, että V11:n laatikko pieksee ajettavuudessa sun Baijerin Maatalous Wehkeen pykäläpakin. Molemmat testattuna, myös täällä.

No onkos joku jotain muuta väittänytkään?

Tarkoitukseni oli sanoa, että jos jossain pyörässä on paremman tuntuinen  aski kuin Bemarissa, niin se itsessään ei vielä takaa, että loota on mikään erinomainen.

Kieltämättä V11-loota on varmaan toistaiseksi paras Guzzeissa käytetyistä ja kestää vertailun jopa japanilaisiinkin.

TunturiTT

« Vastaus #11 : Toukokuu 04, 2009, 09:13:22 ap »

No onkos joku jotain muuta väittänytkään?

Tarkoitukseni oli sanoa, että jos jossain pyörässä on paremman tuntuinen  aski kuin Bemarissa, niin se itsessään ei vielä takaa, että loota on mikään erinomainen.

Kieltämättä V11-loota on varmaan toistaiseksi paras Guzzeissa käytetyistä ja kestää vertailun jopa japanilaisiinkin.

Ei ole. Oli vain huomio ääneen lausuttuna. Tästähän juurikin rupateltiin sen Hondan äärellä. Samalla arkilla ollaan  ;D
Hyvä pyörä, parempi mieli.