Kirjoittaja Aihe: VÄLIAIKAKYSELY  (Luettu 29413 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
VÄLIAIKAKYSELY
« : Tammikuu 30, 2006, 01:30:19 ap »
Aiemmin (syksyllä) joku uteli, että mitä aiot tehdä  Guzzillesi/pyörällesi talvella. Nyt lienee sopiva puolivälihetki  valottaa, mitä on jo tehtynä.

Omat projektit:

Guzziin:     Putket, valmiina, kiillostusta enää.
                   Etukate, valmiina, pintaväri ja kiinnikkeet puuttuu.
                    Etuvalot paikallaan, varauksin.
                 Takavalo, uudella paikallaan, ympäristö valmis, sähköjä vailla.
                   Kilpiteline, valmis, kiillotusta vailla.
                   Vilkut, edessä ja takana paikallaan.
                   Takasisälokari, valmis.
                 Jalkatapit, valmiit, edessä asennettuna, taakse asentamatta.
 
TunturiTT:hen: Puhdisteltu

Kaverin Jammu:
                 Keula vaihdettu, ei hyvä, hommaan toisen.

Kaverin Tunturi:
                 Kartoitettu viat.

Oma Suzuki:
                 Hommattu :O
                 Osa/remonttitarvetta kartoitettu

Yhä puuttuu:

Guzzi:      Putkien kiinnikepannat.
                Imutötteröt filttereiden sisälle.
                Omien katteiden korjailua.
                Suuttimet, postissa.
                Peilit, kaupassa.
                Venttiilin säätöruuvit (maksaa muuten 11,10€/kpl..)
                 Umpion kiinnikkeet, suunnittelu kesken.        
               
TunturiTT:hen:
                Kytkin
                    Kaikki vaijerit.
                Ehkä maalaus.
                Ehkä etujarru.    

Kaverin jammu:
                   Maalaus.
                   Yleinen siistiminen.
                   Jarrut...

Kaverin Tunturi:
                    Vaijerit
                    Takavanne, vaihto.
                   Huolto + säätö.

Suzuki:      Koneremppa.
                   Maalaus.
                    Sähköjen läpikäynti.
                   Yleinen siistiminen.
                    Rekisteröinti.


Tässä siis nämä, miten muilla? Aikaahan on vielä ihan kivasti :cool:


Edit: Itse itseäni tehostaen -> kuva oikean puolen piipusta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 30, 2006, 15:11:00 ip kirjoittanut TunturiTT »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #1 : Helmikuu 01, 2006, 00:43:42 ap »
Älkää nyt toki ihan yhteen ääneen...
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Janne K

  • Viestejä: 154
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #2 : Helmikuu 01, 2006, 04:25:04 ap »
Talviharrastukset pukkaa päälle... ToDo-listaa:

Silent Hektik -kärjetön sytytys
-Tilattava
-Asennettava

Vasemman kannen alta autotallin lattialle viimeisen ajelukerran jälkeen tippunut öljy
-Tutki vian lähde ja korjaa. Mahdollisesti vaatii uudet O-renkaat sylinterin alle pinnapultteihin.

Vasemman kaasarin bensavuoto loppukaudesta
-Tutki lähde ja korjaa uudella tiivistesetillä

Lambda-anturi (optional)
-Hanki sopiva anturi ja näyttö
-Rei'itä ja pulttaa anturi(t) alkukäyriin
-Asenna näyttö sopivaan paikkaan
-Maalauta pakoputkisto

Sen verran on ollut kiireistä, että voipi olla että jää tuohon Silent Hektikkiin ja vikojen korjaukseen tämän talven saldo. Jos ensi vuonna kerkeisi syksyllä laittamaan. Vois harkita kevyempää kytkintä ja silloin viimeistään lambda-anturia. Ja maalauttaakin pyörä pitäisi...

MotoJussi

  • Viestejä: 965
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #3 : Helmikuu 01, 2006, 06:40:56 ap »
Tuplaetujarrut hankittu
Öljynjäähdytin hankittu
Välijäähdytin hankittu
Päätös vaihtaa ahtimen välitystä tehty
Päätös olla hätäilemättä turbon kanssa tehty
Akkua latailtu

Muuta ei vielä tapahtunut :)

MotoJussi & California Kompressor

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #4 : Helmikuu 01, 2006, 07:42:47 ap »
Miten muuten tuo turbohyrrä+mekaaninen ahdin projekti? Vieläkö se kuitenkin on suunnitteilla? :vau:
Minkälaisiin ahtoihin meinaat tähdätä tuolla välityksen nostolla?

Itseäni kiinnostaisi korvata kärjet ja kaasarit säädettävällä ruiskulla  ja giljotiiniläpillä. Ilman ahdinta tosin. Tälle kaudelle ei kerkiä,  mutta ehkä tulevaisuudessa...

MotoJussi wrote:
Lainaus
Päätös vaihtaa ahtimen välitystä tehty
Päätös olla hätäilemättä turbon kanssa tehty
........klips....

MotoJussi & California Kompressor
Hyvä pyörä, parempi mieli.

BMW

  • Viestejä: 338
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #5 : Helmikuu 01, 2006, 12:57:15 ip »
Tän Libanonin Guzzin kanssa on niin paljo hommia ettei viitti ees sen kummemmin suunnitella. Inspiraation mukaan pikkuhiljaa. Inspiraation kans on ollu aika hiljasta. Saas nähä tuleeko se inspis kunnolla ennen kun pälvet paistaa. No ei hättäillä.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #6 : Helmikuu 01, 2006, 16:14:47 ip »
Niin laiskaksi on heittänyt, että purettu vaihdelaatikko on odottanut kasausta 8kk. Kaikki tarvittavat osat on, mutta kun ei, niin ei. Ei se ehtinyt Lario viime kesälle, saa nähdä, ehtiikö ensi kesälle. Hyvä houkutin olisi Italo-ralli meidän maisemissa toukokuussa. Toisaalta veteraani-ralli on myös meidän maisemissa elokuussa ja Vespan eräpäivä on luvattu sinne.

Kaikkea muuta on tullut väliin esim. moottorikelkasta katkesi kampiakseli eka reissulla ja piti saada kuntoon näiden lumien aikaan. Sitten on vielä alle vuoden ikäinen lapsi ja toinen tulossa. Taidan pitää 15 vuotta taukoa ja jatkaa sitten, kun lapset ja vaimo pärjää omillaan 10 minuuttia pidempään.

Niin kuin R80/7 sanoi, inspiraation mukaan pikkuhiljaa...
Tämäkin vielä! ! !

Rauno

  • Viestejä: 186
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #7 : Helmikuu 02, 2006, 09:29:34 ap »
Sais nuo autonruppanat (3kpl) laitettua ja katasteltua, että pääsis  ihmettelemään miten ne venttiilikopat ja vetokoukun pistorasian (myös  alumiinia) saa kiilloteltua. Sitten olis vielä ne etupyörän laakereiden  vaihdot, mikähän se olikaan se tyyppi? Vaimon pyörään olis pleksin ja  tankin vaihto, kunhan saan maalaamosta.
Että seemmosta.

T:Rauno

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #8 : Helmikuu 02, 2006, 15:39:41 ip »
Kyllä nyt koettelee tämäkin talvi! Meinasin tossa äskön kokeilla uusien pakohuutajien saundeja. Ruuvailin kaasareista suuttimet irti ja vaihdoin tilalle jo valmiiksi suuremmat, vakioiden tilalle siis. Vasurissa oli todella hyvin nylpätty suutin ja tietenkin kovass. Pakkanen jo muutenkin haittasi sormipelin koordinointia ja tämäkin vielä. Siitä selvittyäni homma sujuikin suht mallikkaasti. Mitä nyt bensaletkut olivat kovettuneet talven levossa aika koviksi ja joustamattomiksi.
Hain sitten sisältä eteisestä akun ja ruuvailin sen paikkaansa. Tässä vaiheessa tsekkasin vielä bensavuodot, kaasareiden kiinnityksen, varmistin putkien paikallaan pysyvyyden, vapaan vaihteen jne. Kaikki ok. Start..NIU..RÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄT.. Höh!?!?... start..RÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄ...
Diagnoosi: Virta vähissä, ei jaksa pyörittää kylmää konetta, "ampuu" vain solenoidilla sarjatulta.. Eikä mulla ole edes laturia. :( Noh, tuo akku näyttää jo aika valmiilta, että samalla vois ostaa laturin ja uuden akun.
Ensiviikon puoleenväliin on luvattu kylmää keliä, joten meni nämä äänitestit sitten lämpösemmille ilmoille.. Kesä, missä viivyt?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

  • Viestejä: 612
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #9 : Helmikuu 03, 2006, 03:10:53 ap »
Pelkkää huoltoa tehty, ei mitään modifikaatioita..

öljyt vaihdetty (kone ja keula)
Venttilinvälykset mitattu
kytkinneste vaihdettu (jarrunesteet vielä vaihtamatta)
bensafiltteri vaihdettu
(nokkahihnat vaihdettu;)
/e: ainiin, putket vaihdetaan sen jälkeen kun herra katsastusinsinööri on lyönyt leiman paperiin..
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2006, 03:12:00 ap kirjoittanut Marko »

Ykä

  • Viestejä: 188
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #10 : Helmikuu 04, 2006, 05:58:31 ap »
Hyvin menee, muutama ruuvi kiinni ja säädöt kohdalleen niin eikun savut ottamaan :vau:

Ihan kaikkea mitä suunnittelin, ei riitä rahat talven aikana puuhata mutta jotain kuitenkin:

-läpivirtaustyyppiset pakopöntöt (Supertrapp tms)

-kaasuttimiin imutorvet ja kaasuttimien imuventurin muotoilu+kiillotus

-kansien kanavien kiillotus ja venttiilien vaihto

-pyöreä etulamppu+minikate+uudet etuvilkut (orgiskate puuttuu!)

-vaihteiston viitosen ulina pitää poistaa= rattaita uusiksi

-kytkin luistaa, pitää vaihtaa

-öljypohjaa syvennetään välilevyllä jos se on mahdollista

Teräspunosletkuja sun muuta voi sitten ajokaudellakin laitella aina palkkapäivinä, ja pitää sitä ensi talveksikin olla muuta puuhaa kuin akun latailu.

Työtila on ainakin lämmin, vapautin yhden makuuhuoneen moottoripyörä verstaaksi:D Ainoa huono puoli on siinä, että se sijaitsee yläkerrassa eli täytyy muistaa kasata pyörä keväällä vasta pihaterassilla (ei ole autotallia). Painaa muuten pelkkä kone-vaihdelaatikko-kardaanitakahaarukka vähän p****leesti kun sitä sylissä kantoi ja samalla huusin pojille, että alta pois!!

 
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2006, 06:01:00 ap kirjoittanut Ykä »

I.H.

  • Viestejä: 1 264
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #11 : Helmikuu 04, 2006, 06:40:45 ap »
Tilanne tänään

Tehty :

-Hydroventtiili-päivitykset tehty (Moto-Italia)

-Uusi eturengas asennettu

-akkua latailtu

-ilmanputsari tarkistettu

-lambda-anturi asennettu H-putkeen

-Laminar ilmanohjain tilattu

Tekemättä:

-Moottoriöljyt koneeseen

-vaihteisto- ja peräöljyt vaihtamatta

-Laminar ilmanohjaimen asennus

 Ja odottelua 24.04.06 asti

I.H. :O
Titaniumin kuski

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #12 : Helmikuu 05, 2006, 11:27:26 ap »
Tehty: Lämpimillä keleillä pätkivä kiekkamittari irroitettu. Ihmettelen edellen miten sen saa auki rikkomatta koppaa?! Tarkoituksena oli tarkastaa mittarin sisäiset johdotukset ja komponenttien juotokset piirilevystä, jos vaikka vika olisi siellä.

Tekemättä: Vuotavan perän aukaisu, stefojen vaihto, uudelleen kasaus, uudet peräöljyt ja mölykotet sisään.

Kysymys: Miksi aloittaminen on niin vaikeaa? Ajokauden alkamiseenkin on vaikka kuinka paljon aikaa! (hertsileevi, enään vajaat kaksi kuukautta!)
Kimmo & Nevada
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Rauno

  • Viestejä: 186
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #13 : Helmikuu 06, 2006, 11:30:39 ap »
Moi vaan Kimmo, etkö vielä ole ollut yhteydessä Mittarikorjaamo  Palantoon sen kiekkamittariongelman kanssa? Kyllä sen mittarin itsekin  saa levälleen, mutta en suosittele, Paajasella on sitä varten vehkeet,  ja saa taas uudestaan sen nätisti kasaan.

T:Rauno

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #14 : Helmikuu 07, 2006, 11:26:47 ap »
Kato Rauno, pitää itte ainakin yrittää, muutoin ei opi. Minäkin vanhana elektroniikkakorjaajana tykkään näprätä laitteiden kanssa.
Enkä ole ihan sata varma, että vika on mittarin päässä. Jos mittari ei avaudu suosiolla on tuo Palanto hyvä vinkki, kiitos siitä.
Tampereella tulee käytyä työn merkeissä harvase viikko...
Kimmo

 
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel