Ei puutu yhtään hevosta. Puute on kuljettajassa.
Lienee makuasia. Kyllä siitä minustakin joku 20-50 heppaa puuttuu, vaikka se muuten ihan kivalta pyörältä vaikuttaakin. Kas kun jos tuota verrataan sen loogisiin kilpailijoihin kuten esim. Triumph Thruxtoniin, Ducati Sport 1000:seen ja vaikka tulevaan Norton Commandoon, se on painostaan huolimatta hiukan alitehoinen, ja sen hauskuuskerroin olisi astetta parempi, jos siinä olisi about 70-90 heppaa tehoa. Ei moisessa oikeastaan sen enempää tarviskaan. 
Itseä tommoinen retronaku kiinnostaa tällä hetkellä kohtalaisesti, ja tuo vasta promottu Norton Commando 961:n prototyyppi aiheuttaa pientä kuolausta. Tuo Guzzi voisi hyvinkin olla se kakkosvaihtoehto, varsinkin kun se ei maksa kovin hirveästi. Mutta tosiaan, kun siihen vielä sais sen 70-90 heppaa, niin olispas oiva kahvillakäyntipeli.
Mutta noin muuten rupesi jo tätä ketjua lukiessa epäilyttämään, että olikos tässä tullut vahingossa painettua jotain linkkiä ja eksyttyä ihan eri foorumille huomaamatta. Kas kun rupesi V7 Cafe -ketjussakin pukkaamaan jotain "munsusukissaonmiljoonaheppaa" ja kaskytheppaariittää-, kahtasataakallioon-, poliisituleejapamputtaa- sun muuta ylinopeusnillitystä - ihan kuin olis jotain itkujailveily.org -ketjua lukenut! Argh! 

Siks toisekseen, se on vähän eri asia, jos on tottunut jollain kalivieterillä tai takakeno-nevadalla köröttelemään, eihän tuommoista V7 -versiota mihkään matkaköröttelyyn tai hölkkävauhtia kruisailuun ole edes tehty. Vertailukohtana matka-ajo kakspäällä ja viidenkymmenen kilon maktavarustus vielä mukana... voi herramunjee teidän kanssa!  
 
 Samoten ne tehot ja nopeudet lienee itse kunkin oma asia, eikä se isompi teho välttämättä edes tarkoita yli kolmensadan vauhteja. Vai onko osalle porukasta iso teho aina yhtäkuin iso nopeus, eikä mitään muuta? Eikö isommalle teholle löydy muuta käyttöä kuin iso huippunopeus?  Ainakin minulle siitä isommasta tehosta olisi iloa ja hyötyä, vaikkei tuolla kovin hirveän kovaa viitsisi edes ajaa - nopeaan ajoon kun on jo mielekkäämpi menopeli muutenkin. 
Joka tapauksessa, ei se esikuvana oleva alkuperäinen V7 -malli mikään kakspäällä matkamopo ollut, eikä köröttelyä varten tehty, nih. Tuota uuttakin pitäisi Guzzi-mallistossa verrata paremminkin Grisoon kuin johonkin Californiaan, pikku-Brevaan tai Nevadaan. Siis noiden em. Ducatin ja Triumphin mallien lisäksi.
Tuo uusi V7 on sinällään ihan onnistunut retromopo muiden joukkoon, eikä tuon classicin ulkonäkökään hassumpi ole. Mutta silti minäkin yhdyn tuohon turhan vaisusta tehosta narisevien kuoroon - olisi vielä onnistuneempi konstruktio ja menisi kiinnostavuudessa heittämällä mm. kankeahkon Thruxtonin ohi, jos koneen potku vastaisi paremmin mopon ulkonäköä ja ajettavuutta, sanoi kruisailevat kalivieterikuskit sitten mitä vaan.  

Mutta silti, varaan itselleni oikeuden kääntää vielä takkia ja pyörtää puheeni myöhemmin, koska tuo malli on kesällä koeajettavien mallien listalle laitettu ihan vaan uteliaisuudestakin. Alavääntöähän siinä kuulemma on, mutta tuskin silti mieli kovin hirveästi muuttuu tuon tehonpuutteen suhteen. Kiva mopomalli silti - harmi etteivät tehneet moista suoraan vaikka Bellaggion koneella...