Kirjoittaja Aihe: Öljykeskustelu piristää aina..  (Luettu 15745 kertaa)

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Peräöljy & Molykote
« Vastaus #15 : Heinäkuu 08, 2010, 17:25:06 ip »
Tuota...en ole huomannutkaan, jotta se öljynvaihto perään olisi vaikeaa;
Pyörä keskituelle, ylä- ja alaproppu pois ja öljyt valuvat alla olevaan astiaan.
Kaffeenjuonnin jälkeen poistoproppu kiinni ( TIIVISTE!!!) ja sitten - kikka n:o 3 - apteekista ostettu suurin mahdollinen rokotuspruutta käyttöön. Sillä Molykotepurkista - rips-raps - mömmö perään ja sitten mittamukilla ( Ikea ~1€ ) öljy tratilla avustaen perään. 
Aikaa menee kaffetauon kanssa n. 15 min. ja voipi tehdä vaikka kulmahousut jalassa ja kravatti kaulassa. Siisti homma - kuten herraspyörässä pitääkin.

Olen jo pitkään ihmetellyt tätä Molykote-keskustelua. Tehdas sitä suosittaa, eikä se ole mikään vaiva eikä kustannus. Noin 10€ saa 100´000 km:n Molykotet ja joka tapauksessa öljyt on vaihdettava.
Mikä siinä on niin kummallista?
Mikä sen tekee hankalaksi?
Onko jokin erityissyy, miksi mömmöä ei voisi lisätä?
Miksi pitää "kokeilla" tehtaan suositusten vastaisesti?

Ei aina ymmärrä - ei kai pidäkään ymmärtää... ???

Calistimeen pitäisi vaihtaa ne öljyt huomenna...

BMW

  • Viestejä: 338
Vs: Öljykeskustelu piristää aina..
« Vastaus #16 : Heinäkuu 08, 2010, 17:30:25 ip »
Justiinsa samaa mieltä oon TimoEV:n kanssa.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Öljykeskustelu piristää aina..
« Vastaus #17 : Heinäkuu 08, 2010, 20:44:02 ip »
Onhan noissa Guzzeissamme tehtaan jäljeltä paremminkin toteutettavia ratkaisuja paljonkin  - viimein havaittu: Uutukaisten öljynpaineen anturi/liitin ???
Tohon päähän: kun tökkää abikon, niin varmasti ei ole luotettava kontakti :-[

No siihenkin löytyy vaihtoehto...

Öljyt on laitettu kuitenkin tehtaan suosittamien luokitusten mukaisesti - vaikka molykoten suositus onkin jäänyt uutukaisista pois. Tulee moly kuitenkin peräöljyyn lisättyä!

Lainaus
...onko siitä jotain haittaa? (moly)
, toteaa kuski, jolle voisi lisätä pyörän matkamittariin numeron, joka ilmoittaa, monesko maapallon kierros on parhaillaan pyörällä menossa ;)

T,
Jukka

Ps. Uutukaisen laatikon toimivuuden sinetti taitaa olla lukkoperälisäaineistus - kuten tehtaan ohjeissa lukee...

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Öljykeskustelu piristää aina..
« Vastaus #18 : Heinäkuu 08, 2010, 21:11:39 ip »

Öljyt on laitettu kuitenkin tehtaan suosittamien luokitusten mukaisesti - vaikka molykoten suositus onkin jäänyt uutukaisista pois. Tulee moly kuitenkin peräöljyyn lisättyä!

[

Niin muuten laittoi mr Nurmikin molyt sekaan vaikkei sitä virallisesti uudessa perässä tarvisi. Ja lisäsimpä sitten jälistäpäin vielä laatikkoonkin lorauksen mustaa vanhasta tottumuksesta. Hyvää myrkkyä ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Peräöljy & Molykote
« Vastaus #19 : Heinäkuu 08, 2010, 21:46:49 ip »
Ilmeisesti puhutte isolohkon perästä? Pikkulohkon perässä, yläreiästä irvistelee lautaspyörä (tai jokin muu levymäinen kappale), sen toisella puolella on millin, puolentoista rako. Siitä ei paksu aines kovin mielellään perään juokse. Lisäksi korvausilma pulputtaa jo perään valuvaa öljyä takaisin..

Lainaus käyttäjältä: TimoEv
..olevaan astia..
Calistimeen pitäisi vaihtaa ne öljyt huomenna...

Lainaus käyttäjältä: R80/7
Justiinsa samaa mieltä oon TimoEV:n kanssa.

Hyvä pyörä, parempi mieli.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Öljykeskustelu piristää aina..
« Vastaus #20 : Heinäkuu 08, 2010, 22:58:39 ip »
Laita pikkulohko peräöljyn vaihtoa varten suoraan ja perä niin ylös, että pystyt ruutalla puristaan takapropusta vaadittavan öljymäärän - tomii.
85W140 peräöljyn pitää tosi lämmintä(kuumaa), että kaikki vanha tulee jollain järjellisellä aikavälillä ulos.

T,
Jukka

Ps. Ei nämä ole mitään salaisuuksia - Mr. Nurmi/MotoItalia, Mr. Eeva/Rautapyörä, Mr. Wikström... jakavat ansioituneesti tietotaitoa - netti ;)

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Öljykeskustelu piristää aina..
« Vastaus #21 : Heinäkuu 13, 2010, 20:19:12 ip »
Se, että on ihan h#lvetin hankala vaihtaa peräöljyt. Ainakin pikkulohkoon.

Nyt en ymmärrä. Mikä siinä on vaikeaa?

mm

Ei se ole vaikeaa.

Pekka

[ylläpito on poistanut liitteen]
Sohc van Helmi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Öljykeskustelu piristää aina..
« Vastaus #22 : Heinäkuu 13, 2010, 20:31:46 ip »
Tuo on niin totta  :D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Öljykeskustelu piristää aina..
« Vastaus #23 : Heinäkuu 13, 2010, 22:43:44 ip »
Helppoohan meillä, kunhan vaan nostetaan (perää) ylös.

Toisen merkkiset pitää kääntää peräöljyn vaihtoon selälleen ;D




T,
Jukka

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Öljykeskustelu piristää aina..
« Vastaus #24 : Heinäkuu 14, 2010, 00:03:02 ap »
Kyllä minä vaan tyydyin Bemarissa irroittamaan sen perävaihteen öljyjä vaihtaessa.

Yleensä kun pyörä on kumipuoli ylöspäin jossain, niin öljynvaihto ei ole se ensimmäinen asia joka tulee mieleen...

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: Öljykeskustelu piristää aina..
« Vastaus #25 : Heinäkuu 14, 2010, 01:24:30 ap »
Jos oletetaan, että haluan törsätä eli ostaa Red Line -tuotteita, niin mitä raati suosittelee vaihteistoon ja perään? Ja pyörähän on California vm. 2006.

Ykä

  • Viestejä: 188
Vs: Öljykeskustelu piristää aina..
« Vastaus #26 : Heinäkuu 14, 2010, 15:43:10 ip »
En tiedä arvaanko suositella, mutta itse laitoin Shockproof Heavy-öljyä perään ja laatikkoon - tulee molybdeenit samalla.
Aika näyttää kestääkö ne surullisen kuuluisat vitosen rattaat yhtään pidempään?
Löytyy heiltä hypoidiöljykin erikseen, sitä ajattelin perään kokeilla seuraavaksi.
Shockproofilla ei perä mikään viileä todellakaan ole ajon jälkeen (näin helteellä koetettun), mutta onhan sillä varmaan aika paljon ajettukin jo.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Öljykeskustelu piristää aina..
« Vastaus #27 : Maaliskuu 16, 2014, 16:48:02 ip »
Eikö ilmausmutterin irroittamalla ja siitä sisään oilit aja saman asian kuin muualta truutata?
Sehän on kai avoin tila missä öljyt liikkuu eikä tarvisi vaakaan vetää kardaania pikkulohkoissa?

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Öljykeskustelu piristää aina..
« Vastaus #28 : Maaliskuu 17, 2014, 18:32:43 ip »
Meikä lisäilee moottoriin tarvittaessa sitä öljyä mitä ohjekirja sanoo...Muista öljyistä huolehtii aina kulloistankin määräaikaishuoltoa tekevä huoltomies, toivottavasti pistää oikeita tököttejä. Hyvin on tähän asti pelannut, 100 000km...
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Öljykeskustelu piristää aina..
« Vastaus #29 : Maaliskuu 29, 2014, 12:36:52 ip »
Mikäs noissa Red Line tuotteissa on niin ihmeellistä, että hinnat on niin hurjia?
Onko tuotteet oikeasti parempia, vai silkka ahneusko taas hinnoittelee?