Sellaista on kovasti tullut mietittyä, että voisi konepyörän vaihto olla paikallaan. Lopullisen päätöksen teen kunhan olen ehtinyt kauden aloittaa nykyisellä ja makustella miltä meno sillä maistuu eli maistuuko vielä.
Sport touring tuntuu sopivalta tyyliltä. Yksi pohdiskelun aihe onkin tuo Norgen varsinainen olemus.
Se on kuitenkin monta kymmentä kiloa painavampi kuin "oikeat" sport touringit (lähinnä Triumph Sprint ST ja Honda VFR, muitahan ei juuri olekaan kun Ducatin ST3:a ei enää saa).
Toisaalta kaikki Guzzit ovat aika järkäleitä, eikä niitä ehkä sikäli pidä vertailla pelkästään sen painon puolesta. Eihän tuo Norge ole juurikaan esim. Grisoa painavampi.
Olen ottanut kylmät tyypit sekä Norgesta että Puimurin RT:stä, ja kyllä jälkimmäinen tuntui selvästi isommalta ja "matkasohvammalta" kuin Norge.
Mietin jo vähän Stelviotakin, mutta kylmien tyyppien perusteella se tuntui paljon raskaammalta, tai oikeammin paljon yläpainoisemmalta ja sikäli kiikkerämmältä kuin Norge.
Lopullisesti asia tietenkin selviää vain koeajolla, mutta kun sitä joutuu odottelemaan, niin ajattelin ajankuluksi kysellä muiden näkemyksiä.
Lukemissani testeissä Norgea on kiitelty painoonsa nähden ketteräksi ja väitetty, että sillä voi ajaa melko sporttisestikin.
Mitään matkasohvaa en tosiaan kaipaa, vaan pyörän pitää soveltua myös hupikurvailuun kotikulmien mutkapätkillä. Matkoillakin mieluummin ajan väkkyrämpiä teitä sikäli reippain ottein kun uskallan  

Tokihan sitä joskus tulee ammuttua autopaanaa jokin pätkä siirtymää mutta se on enemmän poikkeus kuin sääntö.
Vanhoja viestejä selailin ja joku täältä löytyi joka ihan peräti Norgen omistaakin. Etenkin käytännön kokemuksien perusteella olisi mukava kuulla näkemyksiä härvelin soveltumisesta tarkoitusperiini.