http://www.motoguzziclubqld.org/rest_mods/go_guzzi_go/go_guzzi_go.htmhttp://www.kolumbus.fi/koivupiha/Juha%20pics/lminparts.JPGTuossa alemman linkin kuvassa on Le Mans ollut talvihuollossa. Kuvan vasemmassa alareunassa on kevennetty hammaskehä (samaan malliin kuin tuossa ylemmän linkin tapauksessa). Sen vieressä on Ergal-alumiininen vauhtipyörä n. 1.3 kg. Alkuperäiseen vauhtipyörään ja hammaskehään nähden pyörivä massa väheni n. 4 kg.
Seurauksena kierrosherkkyys paranee, pyörä ei kallistele kaasuteltaessa, vaihtaminen tapahtuu juohevammin jne.
Onko tuo sitten kannattavaa vai ei niin riippuu siitä millaisella Guzzilla ajelee ja millaisella tyylillä. Sinällään Guzzin kampiakseli itsessään on jo niin painava että vauhtipyörää ei tarvittaisi lainkaan jos sen kytkimen vain saisi siellä muuten pysymään.
Jos lähtee sorvaamaan olemassaolevaa vauhtipyörää, voi sen tasapainotus olla tarpeen ? Sehän onnistuu moottorikoneistamossa.
- JuhaV
PS. Jos sen vauhtipyörän takana olevan stefan vaihtamiseksi jostain tulee irrotettua se taaempi iso alumiininen kampiakselin laakerin laippa, niin kannattaa huomata se että siinä laipassa kaksi pulttia (muistaakseni ne alimmat kaksi) menevät läpi asti kampikammioon. Niihin pitää laittaa jonkinlainen tiivistys (teflonteippi, liima) jottei kampikammion paine puuskuta öljyä kytkinkotelon puolelle. Kun irrotat sen kytkimen niin katseleppa vähän näkyykö siellä öljyä ja jos näkyy niin mistä se on peräisin. Noiden kahden pultin tiivistys kannattaa tsekata.
PS. PS. Tuossa talvihuoltokuvassa se taaempi kampiakselin laakerilaippa näkyy lepäilevän tuossa lohkon edellä oikealla alakulmassa.