Kirjoittaja Aihe: nevada 750  (Luettu 5070 kertaa)

llo

  • Viestejä: 1
nevada 750
« : Tammikuu 19, 2009, 09:21:07 ap »
ostin syksyllä kyseisen pyörän en ole ajanut vielä metriäkään onko mimmonen?

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: nevada 750
« Vastaus #1 : Tammikuu 19, 2009, 09:47:16 ap »
Ehdottomasti  :)
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: nevada 750
« Vastaus #2 : Tammikuu 19, 2009, 10:49:55 ap »
On mimmonen.  ;)

Jos et ihan hirveästi ole yli parimetrinen, niin on soiva peli.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: nevada 750
« Vastaus #3 : Tammikuu 19, 2009, 11:15:34 ap »

"ostin syksyllä kyseisen pyörän en ole ajanut vielä metriäkään onko mimmonen?"

Nevada on hyvä pyörä sekä ajaa, että omistaa. Yllätyksetön ja helppo, menee sinne mihin kuski sen haluaa menevän. Tehoa on joidenkin mielestä liian vähän. No, en minäkään tehopuutteen takia juurikaan ajanut yli 160 km/h...

Kaksin liikuttaessa on takapenkkiläisen aiheuttama suhteellinen painonnousu hyvin merkittävä. Ajo-ominaisuuden muutos oli mielestäni merkittävä. Ei siten, että ne huononee vaan siten, että sen huomaa ja se on otettava huomioon. Toisaalta kaksi päällä nyt muutenkin ajetaan eri tavalla kuin yksin, eikös?

Teknisesti Nevada on hyvä. Siinä on oikeasti kolme älytöntä asiaa: Se kuuluisa ilmansuodattimen paikka ( lähinnä vaihto ), öljynpaineanturin paikka  ( tässäkin vaihto ) ja nopeusanturi. Tuo nopeusanturikin on ilmeisesti vähän vuosimalli / tuurikysymys. Ratkaisu on laajasti käytetty ja ihan normaali, mutta sen anturin varsinainen rakenne ja laatu...huoh!

Jos ostit uuden - teknisiä murheita ei tule vuosiis. Jos ostit käytetyn, niin sitä vähän kannattaa näplätä vähän ja tarkistaa muutamia kohtia.
Sitten taas se soi ja pelittää koko kesän!




Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: nevada 750
« Vastaus #4 : Tammikuu 19, 2009, 21:25:01 ip »

<snip>
Se kuuluisa ilmansuodattimen paikka ( lähinnä vaihto )
<snip>

Onko ruiskukoneessakin ilmasuodattimen vaihto yhtä &%€$#&:ttä?
Emeritus-guzzisti

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Ilmanputsari
« Vastaus #5 : Tammikuu 20, 2009, 09:30:43 ap »
Käsittääkseni on. Varmista soittamalla Piikkiön help desk´iin.

Kaasarimallissa vaihto on aikamoinen operaatio, koska tankki on irroitettava ja sen jälkeen kaikki runkoputkessa olevat johtoniput sekä huohotinsysteemin putket yms.
Sen jälkeen pääsee raottamaan putsarin kantta. Vanhan saa repimällä pois ja uuden saa työnnettyä paikalleen. On kuin narua työntäis.
Aikaa kannattaa varata nelisen tuntia - ainakin!

Leikkaa partasi enen työn aloittamista, ettei tule revittyä sitä juurineen irti. Lyhyestä ei saa kunnolla kiinni...

Tietääkseni joku on helpottanut vaihtoa katkaisemalla rungon etusaumasta ( pultit ) ja laskemalla moottorin alas jne. En tiedä mitä kaikke siihen pitää tehdä. Moto-Matti sen kaiketi tietää?


motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: nevada 750
« Vastaus #6 : Tammikuu 20, 2009, 11:20:03 ap »
Niinpä. tiedän.
Tuo pikkuguzzin rungon katkaiseminen kuullostaa aika pahalta vaikka ei tosiasiassa ole mitenkään hankala. Ensin tukeva teline moottorin alle. Vaihdelaatikon päältä etummainen pultti pois, takimmainen löysälle ja etu-alaputkien pulttiliitokset auki. Sarvista tai ylärunkoputkista nostamalla, esim. taljalla, runko nousee sen pari senttiä etupäästään ylöspäin että pääsee rassaamaan suodatinta tai vaihtamaan öljynpaineanturin. Huom! Anturi pitää myös nokka-akselin paikoillaan. Tarvikeanturit ei siis käy vaikka kierteille sopisivatkin!

mm

seko

  • Viestejä: 50
Vs: nevada 750
« Vastaus #7 : Tammikuu 26, 2009, 22:33:21 ip »
Ilmanputsarin vaihto ruisku-koneiseen Nevadaan on paljon helpompi kuin kaasarimalleissa.
Linkin http://guzzitek.org/atelier/pb/750NevadaClassicIE_Atel(F).pdf  sivulla 2-16 ja 2-17 on oikein kuvallinen ohje.

Honkken

  • Viestejä: 6
Vs: nevada 750
« Vastaus #8 : Maaliskuu 03, 2009, 19:51:20 ip »
"Tuo nopeusanturikin on ilmeisesti vähän vuosimalli / tuurikysymys. "
Tarkoitatko kierroslukumittarin anturia?
Ostin nimittäin kans syksyllä nevadan,ja ehdin ajaa about 500km.
Hyvältä tuntui.
Mutta siitä nopeusmittarista,siinähän on vaijeri etupyörään,ei anturia.
Huomasin sen syksyllä,et jos trippimittari näytti 100km,ja aika oikein,niin matkamittari näytti jotain 25-30km.
Yritin purkaa koko mittari paketin,mutta ei se ole purettavissa.
En ketään huijatakaan viitsisi,sitten kun ja jos joskus myyn pois,olis kiva saada kuntoon.
Vika oli tullut varmaan viimekesän aikaan,senverran olen selvittänyt,ettei lukemasta puutu kuin ehkä max 1500km.
Mitähän tolle vois tehdä?

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: nevada 750
« Vastaus #9 : Maaliskuu 04, 2009, 14:52:51 ip »
Nevadassa on nopeusanturi etupyörässä. Se on mekaaninen. Anturipyörijä saa liikkeen etunavasta - siinä on ikäänkuin jäähdytysrivat - ja pyörijän pitkä metalliliuska hoitaa "välityksen". Anturin sisällä on hammasratasjuttu, joka sitten pyörittää vaijeria.
Rakenne on maailmalla hyvin tunnettu ja paljon käytetty. Minun kokemuksieni mukaan, tuo italiaanojen varsinainen toteutus on huono. Siis materiallivalinta ja valmistus.
En tiedä meneekö siihen mikään muu anturi, kyse on a) akselin koko b) "vetotapa" ja c) välityssuhde.

Yritin aikoinani erilaisia virityksiä tuohon, vaan ei nekään pelittäneet. Helpottaa paljon, kun tunkee vaseliinia joka välistä ja voitelee vaijeri oikein hyvin. Lisäksi siitä kuulanipasta pitää yrittää työntää jotain voiteluainetta sisään...


Honkken

  • Viestejä: 6
Vs: nevada 750
« Vastaus #10 : Maaliskuu 04, 2009, 19:46:44 ip »
Mulla ei kyllä vika ole siellä etupyörässä,vaan mittaristossa.
Sama vaijeri pyörittää matka,ja trippimittaria.
Trippimittari näyttää oikein,matkamittari about 75%
liian vähän.Sen verran purkasin,et totesin sisälmyksen olevan
purkamaton muoviin valettu ratashässäkkä.
Suihkutin sinne öljyä,mut ei tunnu auttavan.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: nevada 750
« Vastaus #11 : Maaliskuu 04, 2009, 20:17:55 ip »
T:reella on Mittarikorjaamo Palanto. Olen siellä kahdesti korjauttanut EV:n ja Stonen nopeusmittaria. En muista sen kaverin nimeä, mutta on myös motoristi. Tekee hyvin ja "käteismaksulla" edullisesti.
Mittari irti ja postipakettina matkaan. Ja helpottaa huomattavasti, jos paketin sisään pistää palautusta varten valmiin pakettikortin täytettynä jne.
Soite sinne ja sovi! Parempaakaan en osaa ehdottaa...

eeromaa

  • Viestejä: 19
Vs: nevada 750
« Vastaus #12 : Maaliskuu 04, 2009, 22:08:54 ip »
Ottamatta kantaa Nevadan teknisiin ominaisuuksiin sanon, että Nevada on hyvä hankinta ja oivallinen moottoripyörä. Ajo on mukavaa ja kone toimii.