Kirjoittaja Aihe: Guzzi-tuotanto puolittunut  (Luettu 4995 kertaa)

joku_tyyppi

  • Viestejä: 31
Guzzi-tuotanto puolittunut
« : Tammikuu 07, 2009, 17:59:32 ip »
Ainakin uudessa Cycle World -lehdessä näin väittävät.
2007 valmistettu noin 10 000 kpl, viime vuonna alle 5000. Tarkkoja virallisia lukuja tosin odotetaan vielä.

 >:(

Leo B

  • TT-kuski vai rättikauppias?
  • Viestejä: 9
    • Lexan talli
Vs: Guzzi-tuotanto puolittunut
« Vastaus #1 : Tammikuu 07, 2009, 19:44:22 ip »
Oho!

Toivottavasti tässä ei käy kuin Laverdalle.
Vuosi 2009 tulee olemaan aika vaikea muutoinkin monelle prätkävalmistajalle.
Tämä vuosi tulee olemaan hyvä ostosvuosi niille kenellä ei ole rasitteena myytävää tai vaihdokkia.
Lexa ja Guzzi 750 S3 -75

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: Guzzi-tuotanto puolittunut
« Vastaus #2 : Tammikuu 07, 2009, 22:31:42 ip »
Jonkinlaista osuutta asiaan on varmaan silläkin, että osa tehtaasta on ollut suljettuna remontin vuoksi. Pitäisi kai käynnistyä taas täydellä teholla(?) helmikuussa. Tiedä sitten kuinka nämä yleiset suhdanteet vaikuttavat jatkossa. Oheisessa linkissä melko tuoretta tietoa Mandellosta.

http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=14269

Kaijus


Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Guzzi-tuotanto puolittunut
« Vastaus #3 : Tammikuu 07, 2009, 22:35:05 ip »
Ainakin uudessa Cycle World -lehdessä näin väittävät.
2007 valmistettu noin 10 000 kpl, viime vuonna alle 5000. Tarkkoja virallisia lukuja tosin odotetaan vielä.

 >:(

Näinhän siellä sanotaan - ko. lehti tuli mullekin tänään.
Kumma juttu: uusia hienoja malleja tulee, mutta tuotanto laskee...  ???
Emeritus-guzzisti

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Guzzi-tuotanto puolittunut
« Vastaus #4 : Tammikuu 07, 2009, 22:47:36 ip »
Eikös Guzzi aikoinaan tehnyt yleensä tuon viitisen tuhatta pyörää vuodessa?

Siinä mielessä ihan normaali lukema, hyvä kun saavat edes ne myytyä... :)

poku

  • Viestejä: 133
Vs: Guzzi-tuotanto puolittunut
« Vastaus #5 : Tammikuu 08, 2009, 21:17:57 ip »
Mailmalla on vielä 07 malleja myymättä!

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Guzzi-tuotanto puolittunut
« Vastaus #6 : Tammikuu 08, 2009, 21:26:25 ip »
Eikös Guzzi aikoinaan tehnyt yleensä tuon viitisen tuhatta pyörää vuodessa?

Siinä mielessä ihan normaali lukema, hyvä kun saavat edes ne myytyä... :)

Normaali on ollut noin 9.000 - 10.000 pyörää vuodessa.
Emeritus-guzzisti

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Guzzi-tuotanto puolittunut
« Vastaus #7 : Tammikuu 09, 2009, 11:17:15 ap »
Eikös Guzzi aikoinaan tehnyt yleensä tuon viitisen tuhatta pyörää vuodessa?

Siinä mielessä ihan normaali lukema, hyvä kun saavat edes ne myytyä... :)

Normaali on ollut noin 9.000 - 10.000 pyörää vuodessa.
Wikistä napattuna muutamien vuosien tuotantolukuja:

1929 2,500 units
1971 46,487 units (historic high)
1993 3,274 units (historical low)
1994 4,300 units (approx).
1997 5,600 units (approx)
1998 5,647 units
1999 6,275 units
2004 fewer than 4,000 units
2005 fewer than 5,000 units
2006 greater than 10,000 units

Lähde I
Lähde II
Lähde III

Pieniä ristiriitaisuuksia noissa lukemissa on, mutta suuruusluokka lienee "sinnepäin".
 

joku_tyyppi

  • Viestejä: 31
Vs: Guzzi-tuotanto puolittunut
« Vastaus #8 : Tammikuu 09, 2009, 17:42:53 ip »
Mailmalla on vielä 07 malleja myymättä!

Puhe olikin tuotantomääristä, ei myyntimääristä. Tai sehän tietty vasta ikävää onkin, jos noista on vielä suurikin osa myymättä  :o

Edit: jaa niin siis nythän on jo 2009, eli vallan edellisvuoden. Joo, ee-speed ainakin mainostaa 2007 Sporttia melko edullisesti (11400e).
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2009, 08:18:34 ap kirjoittanut joku_tyyppi »

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Guzzi-tuotanto puolittunut
« Vastaus #9 : Tammikuu 10, 2009, 11:09:14 ap »
No, muisti vähän pätkii...
Il motociclismossa 7/2006 presidente Daniele Bandiera kertoo, että vuonna 2004 tehtiin 3.900 pyörää ja vuonna 2005 7.000 pyörää.
Emeritus-guzzisti

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: Guzzi-tuotanto puolittunut
« Vastaus #10 : Tammikuu 12, 2009, 14:18:55 ip »
Mailmalla on vielä 07 malleja myymättä!
Muitakin kuin noita 850-kuutioisia? Niitä nyt ainakin näkyisi olevan vieläkin uusina kaupan Saksanmaalla, eivätkä ole hinnallakaan pilattuja. Että vink vink, jos joku haluaa uudennäiheän Brevan/Grison/Norgen eikä välttämättä tarvitse kaikkia 1100 kuutiota. Olikohan Piaggiolla pikkuisen yliarvioitu kasipätkän potentiaalinen menekki maailmalla?