Kirjoittaja Aihe: UPEAAAAA!!!!  (Luettu 474565 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1110 : Joulukuu 20, 2018, 14:31:33 ip »
Uudet aika vakioita ulkonäöltään.

Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jouko S

  • Viestejä: 864
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1111 : Joulukuu 20, 2018, 16:45:58 ip »

Eipä taida muuta eroa olla, kuin että pleksissä oleva kaiverrus Moto Guzzi on korvattu Corazzierillä. Falconessa on jopa voinut olla sportin konekin ja hurjat 24 heppaa. Se on kuitenkin 25% enemmän kuin sportin jälkeen tulleessa tourismo mallissa. Mutta perinne jatkuu ja käyttävät edelleen Guzzia. Falconejakson jälkeen Caleja niillä onkin tainnut olla niin kauan, kun niitä on valmistettu.
Jouko

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1112 : Joulukuu 21, 2018, 11:27:27 ap »
Käyttöönottotilaisuus elävinä kuvina:  https://www.youtube.com/watch?v=3c9V8XhgpiA
Pitkää traditiota kunnioittavat.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1113 : Joulukuu 22, 2018, 12:19:30 ip »
Kyllä italiaanomiliisit osaa ainakin komiasti pukeutua ;D. Vähän toisenlaista disainia kuin kotimaisen polliisin haalariasut. Jotain muutakin päälle näkyvää spesiaalia noissa näytti olevan, sireeni, lisävalot (lieneekö siniset?). Hidasajo näytti olevan hanskassa ;D.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2018, 14:50:38 ip kirjoittanut Olavi »
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1114 : Joulukuu 22, 2018, 13:15:01 ip »
Juu, tuo hidasajo osuus pisti silmään. Liekö välityksissä eroa, mutt omalla Calilla se olisi ollut erittäin hankalaa nykimistä ja kytkimen luistatusta.
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Jouko S

  • Viestejä: 864
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1115 : Joulukuu 22, 2018, 16:46:51 ip »
Hidasajosta tulee aina kirkkaana mieleen kahden pyörän pariskunnan reissu reilu kymmenen vuotta sitten, kun valtuutettiin majapaikan isäntä varaamaan seuraava yöpaikka Pohjois Italiassa Bergamon kaupungista. Saavuttiin iltapäivällä Bergamon vanhan kaupungin portille, missä meidät pysäytti moottoriajoneuvolla ajo kielletty kyltti. Pysähdyttiin siihen suomalaisittain liikennemerkkejä kunnioittaen, vaikkakin portista näkyi silloin tällöin muutamia ajoneuvoja sisään ajelevankin. Melkein välittömästi kaveri bongasi parkissa olevan moottoripyöräpoliisin ja niin mentiin italialaisessa poliisin johtamassa moottoripyöräsaattueessa hymy korvissa läpi kaupungin portin! No, sen jälkeen alkoikin yllättäen varsinainen hidasajon näytös..Guzzin kytkintä ja ajokenkiäkin varmaan luistattaen ja kuluttaen seurattiin kapeita ja mutkikkaita vanhan kaupungin kujia tuota uskomattoman hidasta vetäjää. Lyhyillä katujen suorilla jäätiin jälkeen ja seuraavassa risteyksessä moottoripyöräpoliisi odotti selkä suorana ja kertaakaan jalkojaan jalkatapeilta siirtämättä, kääntymismerkkiä näyttäen ja katse meihin takana tuleviin varmaan 180 astetta kääntyen kuin hidastetuissa elokuvissa.. Näin mentiin muutamat minuutit, kunnes oltiin perillä. Moottoripyöräpoliisi nosti flip-up-kypäränsä ja paljasti naisellisen kauniit kasvonsa.. "Ciao" kuultiin ja poninhäntä heilui hidasajon kuningattaren kiihdyttäessä näkymättömiin kaupungin kujille.. Siinäpä kaverin kanssa katseltiin toisiamme sanoja etsien. Vaimot kommentoivat viimeisen kilometrin hieman nykivästä ja heilahtelevasta menosta..Kaverin kanssa kommentoitiin kaiken aiheuttaneen edellä ajaneen jonglöörin turbulenssista johtuneen ohjaustangon edes takaisen heilahtelun hallitsemisesta..
Italian poliisilla on hidasajo hallinnassa, ihan kokemuksen kautta.

Jouko

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1116 : Joulukuu 22, 2018, 19:04:11 ip »
Pyörät ovat erilaisia hidasajon suhteen. Usein endurot ovat hyviä. Paras hidasajon pyörä on kohdallani ollut 850GT. Sillä pääsin nokittamaan poliisikuntaakin oikein kunnolla hidasajokokeessa kuten myös ajokortin pujotteluajossa. Myös monia muita.
California 1400 on keskitasoa huonompi hidasajoon. Tarvitsee varsin laajoja ohjaustangon liikkeitä lyhyellä reaktioajalla. Kun sen sisäistää niin hyvin hitaan ajon oppii kullakin pyörällä mutta jollain se käy helposti, toinen vaatii hikoilua. Vain harjoittelemalla asia hoituu.
Näppärimmät pitävät pyörää pystyssä paikallaankin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1117 : Joulukuu 22, 2018, 21:00:15 ip »
Paras on ollut piikkinen CB, jolla ajelin piikki-iässä ja jokunen vuosi sitten talviajoa. Öljykylpyinen kytkin ottaa luistattelun mukisematta vastaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1118 : Tammikuu 04, 2019, 12:02:12 ip »
GTM01 +140hp/ 180kg!!!  https://gtmotocycles.com/



T,
Jukka

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1119 : Tammikuu 04, 2019, 12:20:16 ip »
Juu, tuo hidasajo osuus pisti silmään. Liekö välityksissä eroa, mutt omalla Calilla se olisi ollut erittäin hankalaa nykimistä ja kytkimen luistatusta.

Tämä kyllä ihmetyttää sillä pyörässä on järjestelmä joka estää ns. tumppaamisen. Toki tahtoo pelkästään sen avulla mennä liian lujaa hidasajoksi. Kytkintä pitää käyttää jonkin verran ja kierrokset 1300 - 1500 tietämissä niin menee ihan nätisti.

Ainakaan California Customin ohjauskulmilla ei ole hidasajota tehty kovin helpoksi. Sillä joutuu tekemään aika laajoja liikkeitä että rungon painopistettä saa siirrettyä sivusuunnassa riittävästi. Guzzilla on paljon helpompiakin hidasajettavia. Mutta harjoittelu tässäkin asiassa parantaa hidasajoa.

Tuossa videossa näkee myös kuinka siinäkin haetaan hidasajon aikana painopistettä. Keula heiluu.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1120 : Tammikuu 04, 2019, 13:58:25 ip »
GTM01 +140hp/ 180kg!!! 

T,
Jukka

Ihan jees! Paitsi sisäinen aikuinen haluaisi takalokarin tuohon..
Harmi kun kaikki tähän asti julkaistut kuvat on noin taiteellisia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1121 : Tammikuu 04, 2019, 18:27:59 ip »
GMT01:n paras anti teho/paino, toki mielummin LM/CafeRacer vermeissä.

T,
Jukka

Opa

  • Viestejä: 66
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1122 : Tammikuu 04, 2019, 23:03:56 ip »
Pyörät ovat erilaisia hidasajon suhteen. Usein endurot ovat hyviä. Paras hidasajon pyörä on kohdallani ollut 850GT. Sillä pääsin nokittamaan poliisikuntaakin oikein kunnolla hidasajokokeessa kuten myös ajokortin pujotteluajossa. Myös monia muita.
California 1400 on keskitasoa huonompi hidasajoon. Tarvitsee varsin laajoja ohjaustangon liikkeitä lyhyellä reaktioajalla. Kun sen sisäistää niin hyvin hitaan ajon oppii kullakin pyörällä mutta jollain se käy helposti, toinen vaatii hikoilua. Vain harjoittelemalla asia hoituu.
Näppärimmät pitävät pyörää pystyssä paikallaankin.
Helpompi ajaa hidasajoa 1400 calilla kuin esim EV1100. Toisaalta kun nopeus on vaikka 30-40 km/h kaupungin rajoitetun säännön alla, ajo on välillä hankalaa moottorin "nykimisen" takia.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1123 : Tammikuu 05, 2019, 10:24:52 ap »
Allekirjoitan tuon että EV esim pyrkii hieman kiemurtelemaan hidasajossa.
Tottunut tuohon on, mutta on tosiaan vakaampiakin pyöriä kyseiseen.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1124 : Tammikuu 05, 2019, 12:06:00 ip »
Hidasajossa vielä korostuu kaikki välykset voimalinjassa jos kytkimen vetää kiinni asti välillä. Siinä mielessä 1100 lienee vielä mielenkiintoisempi, kun siellä niitä välyksiä on jo uutena.
Hyvä pyörä, parempi mieli.