Kirjoittaja Aihe: UPEAAAAA!!!!  (Luettu 474622 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1065 : Elokuu 12, 2018, 18:32:33 ip »
Myös japanilaisilla on oma versionsa ollut tuohon aikaan, Lilac. Myös Japin koneella on 20-luvulla ollut Duncan. Ei siis varsin uutta auringon alla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1066 : Elokuu 12, 2018, 19:42:08 ip »
On tullut katseltua tubesta erilaisia cafe racer äänestysten tuloksia ja tuo guzzityyppinen koneen sijoittelu tuntuu miellyttävän ihmisiä. Hyvin monessa, useimmissa on voittana Hondan CX 500. Kuten esim. tuossa Top 30 linkissä. Top vitosessa 2 Guzzia ja voittajana Honda. Filkan loppupuolella jopa maakohtaiset äänestystulokset.

https://youtu.be/ZQ8mUdcTVrg

Paakanan paimenpoika

  • Viestejä: 105
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1067 : Elokuu 18, 2018, 07:01:01 ap »
Tällainen löytyi Barcelonasta Carrer dels Boters -kadulta. Vaateliikkeen nimi oli "aragaz", jonka somisteena pyörä oli.


Paakanan paimenpoika

  • Viestejä: 105
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1068 : Elokuu 18, 2018, 07:02:21 ap »
Tässä jatkoa, kun kuvien koko meni hiukan yli 300 kt:n

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1069 : Elokuu 18, 2018, 13:33:26 ip »
Nätti peli! Kelpaisi lotontekopyöräksi  8)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1071 : Marraskuu 18, 2018, 19:05:57 ip »
On retroa, hieman tuoreempaa näköä ja ihan ajankohtaisen näköiset mallit.
Saapa nähdä kauanko tarvitsisi henkeä pidätellä että saisi yhden E-normitetun ajoon.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1072 : Marraskuu 18, 2018, 19:12:47 ip »
Ei välttämättä ole kovin vaikea homma, kun pannuhuoneessa on ihan tämän päivän tavaraa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1073 : Marraskuu 18, 2018, 19:38:01 ip »
Kun tietää että markkinat idässä vetävät koko tuotannon pitkän aikaa niin koska on tehty niin paljon että riittää tännekin.

Yhtä kamalan näköinen se vanhan näköinen kuin oli esikuvansa. Kölvinä niitä pilkattiin kun tiedettiin että japanilaiset tekevät oikeita moottoripyöriä. Mutta Suomi oli köyhä silloin ja itätuonnin verovapauden avulla maamme markkinat täytettiin pääosin Jawoilla.
Vasta japanilaiset pääsivät valloittamaan markkinoita Jawalta ja Honda tuli Jawan jälkeen Suomen yleisimmäksi mp-merkiksi vasta 80-luvun lopulla. Koska japanissa pystyivät tekemään moottoripyöriä niin halvalla että niitä oli tännekin varaa ostaa. Eivät nekään kummoisia aluksi olleet. Vauraammat ajoivat eurooppalaisilla moottoripyörillä mutta niitä oli hyvin harvoilla verotuksen ja laatunsa vuoksi. Amerikanpyöriä ei ollut kuin sodanaikaisia ja muutamian "olympiapyöriä" ja niistä vain puhuttiin mutta ei oltu nähty.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1074 : Marraskuu 18, 2018, 20:17:23 ip »
Valmistaja on Mahindra. Se on sen kokoinen tekijä, että kun alkavat takomaan, niin silloin syntyy!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1075 : Marraskuu 18, 2018, 20:28:57 ip »
Vanhat ovat kyllä, öhömm.. valistunutta makua vaativia, mutta nämä uudet menevät kyllä ihan nätisti uusretroilun joukossa. Tässä artikkelissa moottorista, Italiahan on varsin lähellä..

https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/7462/Jawa-tulee-taas-tässä-tuliterä-uusklassinen-voimanpesä-Jawa.htm?ref=related
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1076 : Marraskuu 25, 2018, 14:51:24 ip »
On tullut katseltua tubesta erilaisia cafe racer äänestysten tuloksia ja tuo guzzityyppinen koneen sijoittelu tuntuu miellyttävän ihmisiä. Hyvin monessa, useimmissa on voittana Hondan CX 500. Kuten esim. tuossa Top 30 linkissä. Top vitosessa 2 Guzzia ja voittajana Honda. Filkan loppupuolella jopa maakohtaiset äänestystulokset.
https://youtu.be/ZQ8mUdcTVrg


Viime talvena tuli katsottua noita RacerTV videoita ajankuluksi erityisesti silloin, kun poljin tylsää kuntopyörää.
Hyvin tehtyjä videoita ovat ja selostuskin on oikeata ja ymmärrettävää Lontoon kieltä.
Cafe Guzzeja on tosiaan jonkun verrankin ja jopa näyttelymenestyneitä sellaisia.

Rakentamisen puolella "haasteina" Guzzin kohdalta mainitaan usemmiten kaksi asiaa,
a) Etuhaarukan liian loiva kulma, jonka sitten jotkut vaihtavat johonkin japsin keulaan tms.
b) Guzzin paino ja raskasmassainen koteloitu rakenne.

Sirot ja pienet 70-80 luvun japsipyörät näyttävät olevan kovin suosittuja Cafeaihioita.
Eurooppalaisista eräät BMW:t ja brittipyörät näyttävät olevan myös suosittuja.

Guzzeista voisi olla vanhemmat pienet pyörät kuten Lario voisi sopia Cafeaihioksi ja tietysti LeMansit. Tietysti vanhempi V7 on jo liki sellaisenaan Cafe. Uudemmasta päästä mm. V11 ja Griso voisivat olla hyviä modernin sportcaferacerin aihioita. Hyvää ja alkuperäiskuntoista V11 LeMansia ei vaan oikein raaskis tärvätä, kun on jo sellaisenaan hieno moottoripyörä. Jostain kaadetusta ja kolhitusta tms voisi surutta karsia osaa irti ja aloittaa GuzziCafen rakentamisen.


« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2018, 19:07:33 ip kirjoittanut Olavi »
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1077 : Marraskuu 25, 2018, 17:48:11 ip »
Nuo 70-80-lukujen Ducatit kärsivät samasta rennosta keulakulmasta. Itse asiassa lähestulkoon kaikki muutkin saman aikakauden laitteet. Sieltähän se Guzzin isolohkon runko on, aina Calin 2000-luvulle asti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1078 : Marraskuu 25, 2018, 20:13:04 ip »
Oikeat cafe raaserin etupään mittasuhteet ovat valmiina ns.kyykkypyörissä. Eipä sellaisia pyöriä ole paljoa tullut Mandellon liukuhihnalta, harmi. Esimerkiksi Ducati 900 Sporttini on mittasuhteiltaan valmis aihio kahvilakilpuriksi ja siihen suuntaan olenkin sitä hieman muokannut. V11 Le Mansin keula on Guzzeistani lähimpänä oikeita cafe raaserin mittasuhteita, vähän vaan tiputtaisi kahvoja alaspäin. Se keveyden tunnelman toteuttaminen ja pelkistäminen on mahdollista varmaan esim. V11:ssa, kun vaan osaisi siirtää palikoita sopivasti rakenteisiin piiloon. V11 monoperä olisi myös hyvä lähtökohtana modernille sportcafeelle.
 
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #1079 : Marraskuu 25, 2018, 22:54:56 ip »
Noissa uudemmissa Ducateissa häiritsee riisuttuina tankin muoto. Se ei sovi mitenkään cafe raaserin muotoon. Siis tämän SS-FF jne mallien tankki. Lisäksi jos perään ripustetaan geneerinen satula pyöreällä perällä tai vastaavasti Magnin katteen kopio, ei kokonaisuus yleensä juuri hurraata huudata. Nykyään tuntuu olevan muotia ostaa halpa aihio, esim japsi ja katkoa siitä takarunko kuskin takaa, lenkkiputki tilalle, Ebaysta satula, pyöreä lamppu ja clubman sarvet. Tämän jälkeen kehutaan miten ollaan cafe racer baikkereita. Ei oikein sytytä. Toki joku varmaan niistäkin tykkää ja harrastaa saa kuten haluaa. Itse vaan pidän siitä, että kokonaisuus on sopusuhtainen ja sillä on jokin tarkoitus.
Hyvä pyörä, parempi mieli.