Hienon filmin löysit!!
Tässä on esitelty oikeita perinteisiä italialaisia moottoripyöriä, eikä mitään sieluttomia massa-valmisteita! Upeista taustoista päätellen filmi on kuvattu Como-järven maisemissa serpentiini mutkia myöten. Syttyy näköjään taas pieni kipinä kääntää etupyörä kesällä siihen suuntaan..
Italialaisten moottoripyörien asiantuntija ja kirjailija Mario Colombokin on muutamassa pätkässä hienosti esillä asiantuntijana(taitaa olla Guzzin museossa tehty haastattelu) ja tuntuu antavan aika ponteviakin lausuntoja tehtaan suuntaan..Ehkä tuo Gilera Saturnon(olikohan vm. -49) jousituksen esittely on hieman "muualta" haettu, kun Guzzilla takajousituksen paluusäätö oli jo käytössä 30-luvulla ja "risu-keulan" sijasta up-side keulakin tuli jo noihin 1949 aikoihin tavallisiin myyntipyöriin. Varsinainen takajousitus piilotettiin silloin 30-luvulla moottorin alle vaakatasoon ja siellä se oli Falconen-49 myötä(Sport ja Turismo) jonnekkin vuoteen 1963, minne asti yksisylinteristä Guzzin yhtä kulta-aikojen
menestyspyörää Falconea yhtäjaksoisesti tehtiin. Nuovo Falcone(ei ollut filmissä) on sitten ilmestyessään 60-luvun loppupuolella eri pyörä ja kuulemma pettymys guzzisteille siihen aikaan. Miksikö? No, hittolainen, V7 oli jo tullut!
Kokonaisuudessaan hieno pläjäys ja jos kenellä on äänen toisto kohdillaan niin yksisylinteristen kohdalla ainakin nupit kaakkoon!
Jouko