Kirjoittaja Aihe: UPEAAAAA!!!!  (Luettu 474551 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #735 : Tammikuu 21, 2016, 12:55:51 ip »
Tämä (Oberdan Bezzin) piirros taisi olla jo viime keväänä, mutta mielen virkistykseksi. Soisi menevän jokin Guzzin haara tähänkin muotoilusuuntaan.



 8)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #736 : Tammikuu 21, 2016, 13:42:45 ip »
Joo, Griso haaralle.
Kun kyse on kuitenkin desingnon ydinmaista, niin voisivat vähän skarpata muotoilupuolella Guzzeissa.
Kuvan Bellagio on jo nähty, mutta mun mielestä tyylikäs esimerkki katukuppiloita käymään.
V9 muistuttaa 70- luvun japanilaisia enemmän kun Guzzia, ei sinänsä huonolta näytä, mutta..
Flying Fortress lienee joku sisäpiirin vitsi mitä en ymmärtänyt.
Uudet Calit, ok, onhan se hieno pyörä.

MattiK

  • Viestejä: 34
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #737 : Tammikuu 26, 2016, 20:47:24 ip »
Hieman vanhempi Guzzi radalla:
https://www.youtube.com/watch?v=NXxEwSfJJpk
https://www.youtube.com/watch?v=iXfLrue7RVY

Ja Nevada Anni sellaisena, kuin sen olisi jo tehtaalta pitänyt lähteä:


Liekö vanteissa kilikali mattamustaa  ;D

[edit: lisätty toinen video-linkki]

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #738 : Tammikuu 26, 2016, 23:39:50 ip »
Aika makee mikkihiiri rata tuo jälkimmäinen.
Sohc van Helmi.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #739 : Helmikuu 06, 2016, 10:27:04 ap »
 :( mikähän tehdasta estää kun monet (guzzi harrastajat) ympäri maailman kaipaisivat pikkulohkosta uutta ntx allroad versiota...



https://www.youtube.com/watch?v=P9OMMQvQRQM

-KG-

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #740 : Helmikuu 06, 2016, 11:01:50 ap »
Alustan puutteet. Kukaan ei ole tehnyt sitten 90-luvun alun stereoperäisiä enduroita. Lisäksi tuo takahaarukan lyhyys on vaivannut. Ehkä v9:n takahaarukalla saataisiin jotain aikaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #741 : Helmikuu 06, 2016, 13:03:25 ip »

 Sellainen yksipyttyinen ?  Royal rakensi Himalayan https://www.youtube.com/watch?v=Ao1FFp6HsJc 
Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #742 : Helmikuu 06, 2016, 23:00:42 ip »
Tuo uusi Royal Enfield Himalayan vaikuttaa aika mielenkiintoiselta - voisi olla, että vastaava Guzzi pikkulohko myös herättäisi kiinnostusta.  ;D
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #743 : Helmikuu 07, 2016, 11:25:27 ap »
Messuilla oli puhetta siitä että kansa kaipaisi pikku-Stelviota. Scrambler-versio V7 II:sta ei ole aivan sitä.
Mutta en näkisi laitetta mahdottomana toteuttaa: Takahaarukka pitäisi vaihtaa joko pidemmäksi tai tehdä siitä parallellogrammoversio ja yhdellä takajousella. Viimeksi mainittu mahdollistaisi riittävän pitkät joustomatkat eli kardaanin molemmissa päissä olisi ristinivelet. Maastossa/metsäautotiellä/talvella kulkeminen ei vaadi mitenkään valtavasti tehoja.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #744 : Helmikuu 07, 2016, 16:19:14 ip »
Tuo ruisku pikkulohko tarjoaa sen verran lineaarisesti voimaa, että pitäisi olla just eikä melkein sorahommiin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #745 : Helmikuu 07, 2016, 16:44:15 ip »
Alustan puutteet. Kukaan ei ole tehnyt sitten 90-luvun alun stereoperäisiä enduroita. Lisäksi tuo takahaarukan lyhyys on vaivannut. Ehkä v9:n takahaarukalla saataisiin jotain aikaan.

Paljoa ei tarvisi taakse saada , sen verran että nyt huonolla metsäautotien tapaisella pääsisi kulkemaan.. siis ei mitään enduroa tarvi tavoitellakaan , siihen löytyy parempia vehkeitä. Näillä stelviolla ja vastaavilla on suolle aivan turha lähteä vaikka alusta olisi kuinka hyvä :- painoa yksinkertaisesti 100kg liikaa.
Riittävän jousituksen puute voi olla vain hyväksi -ei tule mieleenkään liian kova vauhti/pahat paikat..

-KG-

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #746 : Helmikuu 07, 2016, 18:06:21 ip »
Tuo ruisku pikkulohko tarjoaa sen verran lineaarisesti voimaa, että pitäisi olla just eikä melkein sorahommiin.

Perinteisestä 750 NTX:tä loppuu teho kesken kunnollisilla renkailla. Ei sudi edes ykkösellä sopivan
kovalla sorapinnalla. Kun Yrittää tehdä hätäistä liikkeellelähtöä, vaihtoehdot ovat: Stumppaa siihen
tai hyppää pystyyn.
Varovaisesti vain kytkimellä liiraten liikkeelle, tai sileämpää takakumia alle. Mahtaisiko tuohon
ruiskupelikään auttaa, painoa kun kuitenkin on ja yksinivelisellä svingillä "kardaanin reaktio" painaa
tuossa tilanteessa rengasta lujemmin maahan. Se taasen voi olla joskus positiivinen asia.

Soralla ajo on kivaa, kokeilkaa vaikka.
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #747 : Helmikuu 07, 2016, 18:17:42 ip »
Mulla muutaman vuoden oli 750NTX enkä varsinaista tehonpuutetta siinä kokenut maastokäytössä. Positiivisimpana kokemuksena oli kuitenkin vaihteisto: sitä saattoi polkea pienemmälle tai isommalle kytkimeen kajoamatta mikä oli erityisesti mukavaa silloin kun oli paha paikka. NTX:n huippunopeus oli noin 160 km/h josta vähempikin riitti metsäautoteille. Millään semi-endurorenkaalla ajaminen ei ole soralla kovin hauskaa mutta kun laittaa oikeat endurorenkaat alle niin alkaa lyyti kirjoittaa.
Mutta 65TT oli NTX:ää rivakampi ilmeisesti keveytensä vuoksi. Molempien pyörien kanssa kävi muutaman kerran takajousituksen vuoksi käsilläseisontaa josta sitten selkä edellä tantereeseen. Välillä oli kyljet mustana. 65TT:lä vauhdit jäivät 150 km/h tietämiin. Tiheämpi kokonaisvälitys olisi maastokäyttöön eduksi.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #748 : Helmikuu 07, 2016, 18:32:07 ip »
Maastossa ajamiseen tehoa on ihan riittävästi, varsinkin crossirenkailla saa varoa ettei karkaa lapasesta.
Lyhyemmät välitykset pienemmillä vaihteilla olisi tosiaan poikaa.
Soratielle kaipaisin hieman lisää potkua, se voisi toteutua jos jaksaisi tehdä uuden pakoputkiston vakion
tilalle, kevenisikin.
Kokemukseni mukaan huippunopeudessa on eroa hiekkapinnan ja päällystetyn välillä n. 20km/h.
Kierroslukumittari näytti samaa lukemaa molemmissa tapauksissa.
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #749 : Helmikuu 07, 2016, 18:54:06 ip »
Nappularengas rikkoo sorapintaa melko syvältä ja sora siirtyy taapäin. Samasta syystä luiston aloittaminen ja lopettaminen oli helppoa koska nappulatakarengas ei ole koskaan täydellä pidolla. Eturengaskin rikkoo pintaa mutta se vain saa nappulat pureutumaan syvempään tien pintaan ja pito pysyy hallinnan kannalta riittävästi ja jarruttaakin uskalsi enemmän soralla kuin asfaltilla tavan renkailla. NTX:n etujarru ei riitä pyörän kulkuhaluille vaan välillä jarruteho katoaa.