Kirjoittaja Aihe: UPEAAAAA!!!!  (Luettu 474582 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #375 : Elokuu 28, 2014, 08:48:36 ap »
Aina löytyy pussihousuille aihioita entisöintiin, on noita Guzzejakin niin paljon tehty.
Mutta tuo Bellagio "V9" olisi helppo tehdä, kun siihen osat löytyy hyllystä. Tuollainen bolt-on paketti ei aiheuta edes muutoksia alkuperäiseen. Lähinnä jotain jarruletkuja kannattanee lyhennellä jne. Mutta nehän ovat kulutustavaraa muutenkin.





Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #376 : Elokuu 28, 2014, 09:23:11 ap »
Nappulakumimopolinjalla jatkuu:





 8)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #377 : Elokuu 28, 2014, 20:02:45 ip »
Tuo 936 Cr minusta vaan edelleen todistaa sitä, että Piaggiolla ei ole kovin paljon tietoa siitä, millaisia Guzzeja ihmiset haluaisivat ostaa.

Jos tuo olisi tehtaan virallinen malli, niin ehkäpä sitä myytäisiin melko hyvin?

Ei kaikki Guzzin ostajat halua customia ja jos ne sporttipyörän haluavat, niin valinta ei välttämättä kohdistu mihinkään Apriliaan...

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #378 : Elokuu 29, 2014, 10:07:17 ap »
Piaggio on satsannut Californian suunnittelukeskukseen, jonka ensimmäinen valmis tuote oli 1400 California. Luulen, että sportti on jo suunnittelupöydällä (protoja on jo nähtykin). Noista jo tuotannosta olevista saisi monia kiinnostavia yhdistelmiä, kun esim. Bellagioon voisi helposti(?) istuttaa 8V 1200 koneen. 936 CR:stä tulisi "Super Guzzi Gigante".
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #379 : Elokuu 29, 2014, 10:51:15 ap »
Se Bellagion kone pitäisi tehdä eri iskusuhteella, kuin 1200 8v, muuten sen idea kärsii. Tuo Bellan kone on ihan eri eläin kuin vastaavan kokoinen kaksventtiilinen. Itse kokeilemistani parhaasta päästä.


..Voi hitto kun tekee mieli Bellagiota!!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Passo Stelvio

  • Viestejä: 121
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #380 : Elokuu 29, 2014, 12:46:20 ip »

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #381 : Elokuu 29, 2014, 16:35:50 ip »
Bellan kone on ihan eri eläin kuin vastaavan kokoinen kaksventtiilinen...
  ...Voi hitto kun tekee mieli Bellagiota!!
Bellan kone on tietääkseni juurikin kaksiventtiilinen ja luonne ero tulee lyhytiskuisuudesta.

  ...Mieli tekee minunkin. Luulin tosin, että olisi ollut myös 5AM eculla, mutta onkin sama kuin Nevadassa eli 15RC.
(edit:  Kyllä on 5AM. Netin verkkolehdestä luettua väärää tietoa oli tuo 15RC)
Ainahan sitä voisi paremmaksi rakennella isolla koneella ja huippu jousituksella jne jne... (kuten kuvassa)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2014, 21:04:55 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Kaijus

  • Viestejä: 806

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #383 : Elokuu 29, 2014, 17:12:57 ip »
Bellan kone on ihan eri eläin kuin vastaavan kokoinen kaksventtiilinen...
  ...Voi hitto kun tekee mieli Bellagiota!!
Bellan kone on tietääkseni juurikin kaksiventtiilinen ja luonne ero tulee lyhytiskuisuudesta.

  ...Mieli tekee minunkin. Luulin tosin, että olisi ollut myös 5AM eculla, mutta onkin sama kuin Nevadassa eli 15RC.
Ainahan sitä voisi paremmaksi rakennella isolla koneella ja huippu jousituksella jne jne... (kuten kuvassa)

Tarkoitin nimenomaan, että kuin muu vastaavan kokoinen kaksiventtiilinen. Tuo lyhytiskuisuus on sen koneen luonteen se juttu. Reilu poraus ja lyhyt isku on mannaa..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #384 : Elokuu 29, 2014, 21:16:10 ip »
Tuo musta ”räyhäpyörä” (?) -rakennelma on saanut paljon uutta arvo-osaa. Ei taida olla kun vaihteisto/carc, tankki ja runko Bellagiota?  Vanteet, jarrut (levyt, pääsylinteri), 8V moottori, etuhaarukka, satula, ohjaustanko, valo… ihan eri peli...
V11 - it defines you.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #385 : Elokuu 30, 2014, 11:35:24 ap »
Toisen ketjun artikkeli-LINKKI kertoo:
"...Moto Guzzi is still quite proud of the fact that the reimagined California was its first all-new motorcycle in many years and stands as a symbol of Guzzi’s new approach to designing motorcycles. ...  ...  Gone are the days of building bikes by rearranging and adapting existing parts. If they want to build a motorcycle that does something new, the bike needs to be built to fit the idea. Not reworked to fit the parts."
Eli Guzzi designin uuteen lähestymistapaan ei sovi uusien mallien teko vanhoja osia yhdistelemällä.
Harmi esim. tuollaisen 936 CR:n kannalta, mutta ehkä sieltä sitten tulee jotakin muuta uutta-hyvää.
Ainakin tuntuu, että Cali 14 on saanut vanhojenkin Guzzistien hyväksynnän, protojen kovan arvostelun jälkeen.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #386 : Syyskuu 02, 2014, 23:55:44 ip »
Pari piirroskuvaa piristykseksi osoitteesta http://ruggeriblog.wordpress.com/
( sieltä kuvat löytyvät 5 X suurempina, vaikka näyttöruutuun taustakuvaksi )
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #387 : Syyskuu 09, 2014, 16:46:20 ip »
Ei ehkä mikään ruusu, mutta kukka kumminkin...
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #388 : Syyskuu 09, 2014, 20:54:04 ip »
Ei ehkä mikään ruusu, mutta kukka kumminkin...

Siinä on touhuttu, mutta kun ei oltu varmoja mitä halutaan, niin laitettiin ripaus sieltä ja täältä... :D
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #389 : Syyskuu 09, 2014, 21:14:51 ip »
Tuosta moposta oli jossain selityskin. Harrastaja/harrastajat rakentanut sen vitsinä johonkin tapahtumaan. Kaikki kamat pulttaa_kiinni-osia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.