Nevadassa oli ruokapöydän kokoinen plexi. Se suojasi hyvin, vaan kypärä tärisi. Poistin plexin ja oli hyvä, mutta peräpenkki valitti kypärän kaameasta hetkumisesta; "pää lähtee irti".
Stonessa oli pieni plexi, josta ei ollut juuri hyöytä, ei haittaa.
EVssä oli iso plexi. Tämä oli ns. "matalampi iso plexi". Suojaus oli hyvä, mutta ihan pieni selän oikaisu nosti kypärää ja - taas tärisi. Asensin Laminar Lip´in joka korjasi tämän ongelman.
Uudessa Calissa on iso "korkeampi plexi", joka suojaa todella hyvin. Ainostaan tikkusuorana virtaus aiheuttaa kypärään hieman tärinää. Huono puoli on se, että ajoviimaa ei ole, joten sateella visiiri ei "puhdistu" vedestä.
Suurempi ongelma on mielestäni se, että iso plexi on kuin purje ja reagoi tuuleen, rekan ohituksiin, vastaantulijoihin jne, erityisesti > 100 km/h. Tämä on kovin hankalaa, kun uudessa ohjausiskarissa ei ole mitään säätöä. ( No ei kai, kun ko.vekottimen valmistaja tekee pääasiassa polkupyörän osia...on ilmeisesti halvin, mitä MG on kaupasta löytänyt...)
No mikä se hyvä sitten olisi? Ei sitä olekaan!!! Riippuu ajoasennosta, kuskin pituudesta, plexin koosta, plexin asennosta jne. Lisäksi kai on huomioitava pyörän olemus; LM:iin sopii ihan eri kuin Caliin.
Kokeilemalla se selviää - vaan voi olla arvokasta puuhaa...