Onko nää niitä "saksalaisia" vehkeitä, minkä kupeessa lukee made in germany, mutta sisältä löytyy pultteja imperiaalisella kierteellä?

Eli kuitenkin valmistettu halvan työn maissa. Tällaisia tuli vastaan, kun varustettiin asiakkaalle protopajaa.
Kannattaa sitten huolella tarkastaa pylkkä on linjassa pääakselin eli pakan akselin kanssa. Noissa kevyissä on monesti ilmeisesti eri verstaalla linjaporattu tuo pylkän reikä, kun ei ihan ole linjassa. Yhdensuuntaisuus on kuitenkin aika tärkeä tekijä, kun tehdään tarkempia ja pieniä nippeleitä. Ei tule niin pahasti sutta. Jalustalle asetettaessa kannattaa sitten kunnolla kiinnittää kone pöytään tai tasoon. Tämähän lienee sellainen pöytämalli? Alustan jalat kannattaa rakentaa muuten sellaiseksi, että ne voi täyttää jollain; hiekalla, betonilla tms. Itse tekisin levystä reilun pöydän, jossa moottoripuolen alla olisi yksi paksu pilari ja johteiden päässä samanlainen. Painolla rauhoitettu jalusta vähentää huojuntaa ja turhia vipatuksia.
Oma VDF:n sorvini painaa kuta kuinkin kaksi ja puoli tonnia, saksalaista valurautaa ei ole säästelty aikoinaan. Tämä seisoo betonilattialla, ei tarvitse kiinnittää lattiaan..