Kirjoittaja Aihe: venttiilien säätö. KIIRE apua tarvitaan.  (Luettu 4727 kertaa)

vehvis

venttiilien säätö. KIIRE apua tarvitaan.
« : Elokuu 07, 2008, 06:14:26 ap »
nyt on kone auki ja venttiilien säätö kesken. pitäis saada nippuun ja ajoon klo 17.00 mennessä, eli jos on aikaa niin auta :)

venttiilien välysten säätökohtia kaivataan. oikea pakoventtiili ilmeisesti d:ssä eli oikean sylinterin ykk:ssa. tämä selvä. mutta ne muut???

ilmeisesti on enemmänkin päin jotakin noi venat ja nyt olis kiire saada kuntoon ettei tartte illalla kävellä 53 km:ä...

Kimmo Saarelainen

• Administrator
« Vastaus #1 : Elokuu 07, 2008, 06:18:57 ap »
Olisko tosta Gruppon sivulla olevasta ohjeesta apua:

http://www.guzziclub.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=40

T: Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

vehvis

« Vastaus #2 : Elokuu 07, 2008, 07:49:30 ap »
kiitos! meitä tarvittiin pyörän ympärille 4 miestä vakuuttamaan toinen toisillemme että ei guzzi voi poiketa muista pyöristä niin paljon etteikö se olisi näin. jostain vanhasta foorumin jutusta vaan luin jotain joka sekoitti ajatusta.

eli näin tehdään ja sitten kun kilahtaa niin kiroillaan.

välyksien suuruuksista on kyllä montaa tietoa, vaihdellen 0.10 ja 0.22 välillä. toisaalta ei se nyt ihan just ole :)

Temu

« Vastaus #3 : Elokuu 21, 2008, 13:38:43 ip »
Palataan vielä aiheeseen!

Kyseessä minun tapauksessa on Mille GT - 89. Minulla ei ole kyseisen mallin manuskaa vaan Cali kakkosen vastaava, mutta käsittääkseni koneet ovat lähes vastaavat kaasareita lukuunottamatta.

Kyseinen kirjanen antaa venttiilien välykseksi 0,22 mm ja tämän palstan tekniikkaohjeissa  0,10mm ja 0,15 mm.

Kumpaa ompi parempi noudatella?

Urpo ja Turpo

« Vastaus #4 : Elokuu 21, 2008, 13:54:01 ip »
0,22 mm

lemppari

« Vastaus #5 : Elokuu 22, 2008, 03:35:32 ap »
Toi 0,10 ja 0,15 on V 11 Sportin arvot. Ylläoleva 0,22 on juurikin oikea vanhoille isolohkoille.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

vehvis

« Vastaus #6 : Elokuu 25, 2008, 09:50:41 ap »
mulla on sp 1000 -81 johon laitoin ton 0.20 välystä niin alko semmonen kilkuttelu ettei sitä jaksa kukaan kuunnella. ei ainakaan enää johdu päitten kääntymiset kuskin eikä pyörän ihailusta...

eli meni sitten kone rikki tai ei niin kyllä mun mielestä pikkusen pienemmät saa välykset olla! ja mistään en mitään tiedä mutta luulisin että jää kuluminenkin vähäisemmäksi kun loppuu se vasaralla naputtelu :)

Janne K

« Vastaus #7 : Elokuu 25, 2008, 12:38:57 ip »
Ainakin useissa opuksissa (Esim. Guzziology) varoitellaan liian pienistä venttiilivälyksistä Guzziin. Le Mansiin suositellaan imu 0.20 ja pako 0.25. Noin olen aina laittanut.

Kilinään auttaa kun laittaa Lafranconit perään ja tulpat korviin! :D:D:D