Kirjoittaja Aihe: floridasta kilahti sit kone  (Luettu 8194 kertaa)

moottori turpa?

  • Viestejä: 36
Vs: floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #15 : Kesäkuu 11, 2009, 18:39:35 ip »
joo kiitos vinkeistä :) vika selviskin ja syynä oli se et 10w60 valvoline öljy on huono laatusta meni lämpimana niin liruksi et ei pitäny paineita ja nyt vaihtoin 10w30 teboilin öljyt niin paineet pysyy ihmetten vain et kehtaavat markkinoita tommosia huono laatusia öljyjä onneksi ei ollu iso vika tällä kertaa enään ei oo ku yks pikku ongelma ja se on toi etu jarrun säiliön tarkistus silmä ku rupes vuotamaan mut se on enään pikku seikka ku toi muuten pelaa :) oli muuten tosi mukava ajella guzzilla pitkästä aikaa  ;D 8)

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #16 : Kesäkuu 11, 2009, 19:03:17 ip »
Joko mä en ymmärrä mitään öljyistä tai vika on ollut jossain muualla. Mun mielestä 10W-60 pitäis olla huomattavasti jäykempää lämpimänä kuin 10W-30. Eikös se viskositeetti tarkoita juuri sitä?
Olisko vika ollut, että öljyn suodatin on ollut huonosti paikallaan?
V11 Sport

moottori turpa?

  • Viestejä: 36
Vs: floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #17 : Kesäkuu 16, 2009, 13:10:14 ip »
vaihoin ölju suodattimen samalla ku laitoin 10w60 valvolainit koneeseen öljyn paineita ei lämpimänä ollut mut valuutin öljyt pihalle ja laitoin 10w30 teboil laatua niin rupes pelaamaan ihmettelen vaan ku 10w60 pitäs olla jäykimmät öljyt mitä saa mut en enään luota noihin merkin töihin eli enkäytä enään valvolainia missään koneessa kerran tulos oli tää ! en voi muuta sanoa ku että öljyn laatu on huonontunut aika merkittävästi enään ei pysty luottaan mitä ostaa !  :-\ mut parempi pysyä vaan vanhoissa luotettavissa öljy merkeissä niin ei tuu ongelmia  ;D

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #18 : Kesäkuu 16, 2009, 13:16:20 ip »
Oliko se Valvoline 10W-60 synteettinen? Synteettiset öljyt saattaa vanhassa koneessa vuotaa sieltä täältä läpi, eikä vanha vähän väljä öljypumppu pysty pitämään yllä paineita. Itse käytän vanhassa isolohkossa taatusti paksua mineraaliöljyä.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #19 : Kesäkuu 16, 2009, 14:00:57 ip »
Minä en enää osta (vanhana Opel-miehenä) kalliita merkkiöljyjä. Ne tulevat tiivisteistä läpi ja hukkuvat koneesta ennen öljynvaihtoväliä. Nyt koneessa on ollut kokeilussa Bilteman alennusrasva. Venttiilinvälykset eivät ole muuttuneet, öljyn "tunne" sitä hypistellessä on edelleen samanmoinen, kuin koneeseen kaadettaessa, väri on yhä kirkas, äänet eivät lisääntyneet ja pysyipä koneessa jopa ratahurjastelussa!! Radalla ajoin kuitenkin ns. täysiä, yhtään säästelemättä. Sitä vartenhan nuo koneet on, että niitä pitää uskaltaa komentaa. Edelleen tuntuu oikealta öljyltä. Kuumanakin nostaa heti öljynpaineen.

Turha hifistely öljyasioissa on turhaa, öljyt ovat kehittyneet kolmessakymmenessä huimasti, mutta pikkulohko ei yhtään.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #20 : Heinäkuu 07, 2009, 15:55:18 ip »
Taisipa sitten minullakin korkata tuo öljynpaineanturi. Toimii kyllä, mutta ryhtyi öljyämään moottoria ULKOPUOLELTA. Täytyy, kun kone jäähtyy, ryhtyä sitä irroittamaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #21 : Heinäkuu 14, 2009, 21:48:31 ip »
Larion koneesta otettu ehjä anturi. Vanhan eristeliimassa oli puolenmillin kokoinen reikä. Siitä sitten työnsi öljynpaineen avustaman kuumaa öljyä. Nyt pitää.
Hyvä pyörä, parempi mieli.