Kirjoittaja Aihe: Isolohkon sylinterit  (Luettu 2890 kertaa)

CeeKoo

  • Viestejä: 16
Isolohkon sylinterit
« : Kesäkuu 30, 2008, 12:15:11 ip »
Onkos pytyissä aina ollut nicasil pinnoite vai onko joskus käytetty kovakromia?
Lähinnä mielenkiinnon kohteena 80-luvun laitteet niin pyöreäpyttyiset kuin kantikkaatkin.

Ja onko pyöreäpyttyisten ja kantikkaiden moottorien lohkojen, kiertokankien ja kampiakselin kestävyyksissä jotain ratkaisevia eroja? Jos vaikka sattuis tehot tuplaantumaan.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2008, 12:18:00 ip kirjoittanut CeeKoo »

GeeTee

  • Viestejä: 27
Isolohkon sylinterit
« Vastaus #1 : Heinäkuu 17, 2008, 15:23:52 ip »
Moto Guzzi Twins (Mick Walker) opuksen mukaan kromipytyistä luovuttiin isolohkoissa Nicasil pinnoitteen hyväksi vuoden 1980 aikana. Esim viimeisimmissä LeMans II malleissa oli jo Nicasil pytyt, aikaisemmissa kovakromatut.

CeeKoo

  • Viestejä: 16
Isolohkon sylinterit
« Vastaus #2 : Heinäkuu 25, 2008, 12:42:03 ip »
Kiitos tiedosta, kestävyyseroihin ei taida kukaan osata ottaa kantaa. Täytyy tutkia asiaa itse, tuli hankittua projektipyöräksi pyöreäpyttyinen 1000sp. Se taas tullaan tekohengittämään turbon avulla, ja tavoitetehot on yli 100hp. Katotaan kuin äijän käy:). Saa noihin ny ainakin vahvempia kiertokankia, sekin auttaa jo pitkälle ahdetussa koneessa.