Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzi California 1100  (Luettu 4476 kertaa)

mosa

  • Viestejä: 360
Moto Guzzi California 1100
« : Kesäkuu 18, 2008, 01:32:42 ap »
Olen aikeissa hankkia otsikon kaltaisen pyörän käyttöpyöräksi. Yksi  mahdollinen voisi olla nettimotossa oleva yksilö id625623. En ole vielä  ehtinyt käydä pyörää katsomassa. Hinta vaikuttaa vuosimallin ja  ajokilometrien suhteen ja ainakin muihin vastaaviin nettimotossa  ilmoitettuihin verrattuna suht koht edulliselta. Osaako joku  (gruppolainen) kertoa ko. yksilöstä jotain?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2008, 01:52:00 ap kirjoittanut mosa »

mosa

  • Viestejä: 360
Moto Guzzi California 1100
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2008, 00:44:45 ap »
Pyörä on Saksan tuontia. Ostettu sikäläisestä Guzziliikkeestä ja ollut aiemmin yhdellä omistajalla.

En ole perehtynyt noiden tuontipyörien "koukeroihin". Valistakaapa  viisaammat, mitä seikkoja pitää ottaa huomioon/varoa, jos on  ylipäätänsä aikeissa ruveta käymään kauppaa moisista tuontipyöristä?

Marko

  • Viestejä: 612
Moto Guzzi California 1100
« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2008, 01:31:29 ap »
Eikai ne tuontipyörät sen kummosempia ole, samasta tehtaasta ne on tullu ulos. Pa$kaa (tai helmen) voi saada käteensä ostaessa mistä vaan, kaikki riippuu huolenpidosta.

Saksalaiset tunnetusti virittelevät ja näpertelevät (esim. maalailevat erikoisiksi) pyöriänsä jonkin verran. Tuo ko. pyörä näyttäisi olevan siistissä kunnossa.

http://www.nettimoto.com/625623

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Moto Guzzi California 1100
« Vastaus #3 : Kesäkuu 26, 2008, 07:00:12 ap »
Suurin erohan "Suomi-pyörän" ja "Saksan-pyörän" välillä on kaiketi se, että jos ostos osoittautuu ns. paskaksi, niin Suomessa oleva myyjäliike on edes jotenkin vastuussa asiasta. Ymmärtääkseni Piikkiön poijjaat myyvät rahalla osia kumpaan tahansa.
Jos tuontipyörä on hyvin pidetty, niin ainahan se on parempi, kuin kotimainen rottapyörä.

Taannoin oli lehdissä pitkät jutut jostain WV Passatista, joka oli Suomeen ostettu "loistokuntoisena" Saksasta ja lopuksi paljastui kertaalleen tolppaan ajetuksi, Saksan viranomaisten hylkäämäksi romuttamolta ostetuksi "tee-se-itse" -miehen ns. korjaamaksi. Pitkän taistelun jälkeen ostaja sai rahansa pois. Tämähän se suurin riski on. Ei kai kukaan katsomatta sieltä pyörää tilaa?

  • Vieras
Moto Guzzi California 1100
« Vastaus #4 : Kesäkuu 26, 2008, 09:04:49 ap »
Vaikka ajohalut miten polttelee, kannattaa pitää "jäitä hatussa" ja hankkia käytetty Guzzi kotomaasta ja vaikka nimenomaan Piikkiöstä. Itse ainakin uskalsin koeajamatta ostaa edellisenä kevättalvella kymmenen vuotta vanhan Nevadan Kapelta, ostosopimuksella "pyörä on teknisesti ehjä" - eikä ongelmia ollut ja pyörä pelitti.

Saksan tuontipyörän jälleenmyynti kunnialliseen hintaan on sitten myös vaikeempi rasti...

Jos tietää ja tuntee pyörän kannattaa myös bongata yksityiseltä myynnissä olevaa peliä ja tehdä rohkea tarjouksen - rahoitussysteemit hoituu pankissa.

Ajatuksia ukkossäällä ja rankkasateessa Vantaalla - ajoilmoja odotellessa kirjoitteli

- Reima -

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Moto Guzzi California 1100
« Vastaus #5 : Kesäkuu 27, 2008, 15:30:58 ip »
Kyllä Kapekin myy Saksan pyöriä - ainakin myi mulle aikoinaan Cali kolmosen.
Ja toki Suomi-pojatkin petkuttaa osaavat. Varovaisuus on siis tarpeen ja tässähän ei ole kyseessä suora Saksan tuonti, vaan myyjä on Suomessa.
Oma käsitykseni on, että vähän ajettu vanha pyörä voi olla ongelmallinen - sähköt! - ajettu on yleensä myös pidetty kunnossa.
Noin uusi peli pitäisi olla kunnossa, jos kaikki pitää paikkansa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2008, 15:36:00 ip kirjoittanut Vierailija »
Emeritus-guzzisti

  • Vieras
Moto Guzzi California 1100
« Vastaus #6 : Kesäkuu 28, 2008, 05:45:08 ap »
no mikäs vika rottapyörässä? ulkonäkö on kohillaan ja monesti tekniikka kuitenkin on toimivaa, ellei hyvässäkin kunnossa. siinä ei ainakaan yritetä huijata kiiltävillä ulkokuorilla, niin kuin monissa uusissa tai kromatuissa hirviöissä, sanoisin.

terveisin jo rottapyörällä vuodesta 2001 ajanut kawis.