Mun -97 Kentaurissa on 68000 mittarissa. Varsinaisia vikoja on ollut pari kappaletta: päämaadoituksen kaapelikengän kiinnityskohta runkoon oli jäänyt tehtaalla raaputtamatta, joten osa viroista meni etylyhtyyn menevän johtonipun kautta maihin. Aikaa (eka kesä) myöten eristeet sulivat. Oireita olivat (järjestyksessä): startti pyöri huonosti ajoittain, savumerkkejä tankin alta jostain, öljyvalo syttyi palamaan jatkuvasti. Johtosarja vaihdettiin ja kaikki tuntui olevan kunnossa.
Se toinen vika: Pientä harmia oli epätasaisessa käynnissa: nykimistä pintakaasulla 3500-4000rpm ja toisinaan täysillä kiihdytettäessä veto tuntui loppuvan hetkeksi . Luulin aluksi takarenkaan pidon katoavan vääntöhuipun kohdalla :wink:. Vaihdoin putkiston tehtaan hiilarivirisarjaan lastuineen. Nykiminen loppui lähes tyystin, mutta katkominen kiihdytyksissä jatkui ajoittaisena. Kunnes yhtäkkiä menovettä alkoi kulua 6l:an sijasta 10l satasella ja samalla nykiminen muuttui jatkuvaksi. Kone saattoi kesken kiihdytyksen tukehtua kokonaan. Power Commanderilla temppuileminen palautti kulutuksen lähes entiselleen. Viimein löysin netin kautta kohtuuhintaisen käytetyn E.C.U:n (850€ vs 110€). Nyt ei ole enää minkäänlaista nykimistä ja kulutus n. 5l satasella vaikka kelit on olleet aika viileitä. Voipi olla, että huono maadoitus oli rikkonut E.C.U:n jo alunperin.
Matkapyöränä Centauro ei ole paras mahdollinen ainakaan kaksi päällä. Sport-varustuksella syynä on ilmanvastus moottoritienopeuksissa ja armottoman kova ja ergonomisesti mahdoton satulan muotoilu. GT-varustuksella ilmanvastusongelmaa ei ole. Satula on paljon parempi (vähän korotusta takapenkkiläiselle), mutta niin kova, että kyytiläisen hanuri pukkaa puutuumaan. Toinen huonompi homma on, että tarakkaharakan jalat kiilautuvat alkuperäistä Hepcon laukkusarjaa käytettäessä niin, että liikuttaminen on mahdotonta. Kommentti Keski-Euroopan rundin jälkeen oli jotain, että "tuon rukin kyytiin en lähde enää reissuun". Yksi päällä taas hipoo tunnelmaltaan ja ajettavuudeltaan täydellisyyttä. Mikään ei häiritse. Siksi minulla on varapyörä (merkkiä, pthyi, en mainitse tällä foorumilla), joka sopii Corbinin satulalla varustettuna paremmin kaksipäällä reissaamiseen.