Kirjoittaja Aihe: Venttiilikopat hiilikuidusta  (Luettu 3595 kertaa)

Tommy

Venttiilikopat hiilikuidusta
« : Maaliskuu 30, 2008, 05:31:51 ap »
Onko kellään hajua mistä voisi saada hiilikuituiset venttiilikopat -81 Le Manseen? Stein & Dinsen Gesamt-katalookin kannessa sellaiset on, mutta kyseisen lafkan sivuilta en sellaisia ole löytänyt.

Mulla on Guzzin kopat ihan ok kunnossa, mutta tuli vaan mieleen että tuollaiset kuitukopat saattaisivat olla aika mukavan näköiset. Mulla on pyörä muutenkin aika lailla puna-musta ja lisämusta ei olisi pahitteeksi.

Tommy W, Tampere

Urpo ja Turpo

« Vastaus #1 : Maaliskuu 30, 2008, 05:56:53 ap »
Laita vain rohkeasti sähköpostia sinne ja Teo Lamersille.
Hommaavat jostain, jos ei varastossa satu olemaan.

motomatti

« Vastaus #2 : Maaliskuu 31, 2008, 03:32:59 ap »
Asiasta voitaisiin keskustella.

Joitakin hiilikuituosia olen tehnyt mutta en vielä venttiilikoppaa.

Pitäneekin suunnitella...

mm

Marko

« Vastaus #3 : Maaliskuu 31, 2008, 06:17:42 ap »
Mites, Matti, yleensäkin 'piensarjojen' valmistus hiilikuidusta, onko kuinkakin arvokasta? Siis yksittäisiä kappaleita tai muutamia (<10) kappaleita? Tietenkin se ensimmäinen on aina se kallein..

Ja sitten vielä se että onko kyseessä uniikki kappale tai mallin mukaan tehty, vaikuttaa varmaan myös hintaan?

..mun D:stä on tullut hiilikuitusyöppö...:wink:

motomatti

« Vastaus #4 : Huhtikuu 01, 2008, 04:34:22 ap »
Yleensä hiukan oion muodoissa koska terävien kulmien ja äkillisten lokosten teko hiilikuidusta aiheuttaa kovia vaatimuksia muotille. Esimerkiksi jos tekstit ja rivoitukset voi jättää tekemättä niin loppuosasta saa suhteelisen helpon mallisen yksipuolisen muotin. Kiinnitys/tiivistelaipasta tulee myös hiukan erilainen alumiinisenn nähden koska kuitu ei yksipuolisessa muotissa taivu kovin jyrkästi.

Hinnasta vielä: Kyllä yksittäiskappale maksaa eniten...

Kun muotin hinnan saa jaettua useammalle tuotteelle niin luonnollista on että hinta hiukan muuttuu.

Seuraavissa S-Moto lehtien numeroissa on juttua hiilikuituosien valmistuksesta ja tarvittavista materiaaleista, laitteista ja menetelmistä.

PS: Muistaako kukaan jättäneensä mulle korjattavaksi hiilikuituista LM:n laturinkoppaa? Ollut jo "pari" vuotta hyllyssä.

Sama juttu erään isolohkon vaihteiston kanssa. Jos ei kesään mennessä kukaan sitä kysele niin kunnostan sen ja myyn eniten tarjoavalle.

mm
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2008, 04:42:00 ap kirjoittanut motomatti »