Kirjoittaja Aihe: Linjakysymys..  (Luettu 2916 kertaa)

PekkaHml

Linjakysymys..
« : Maaliskuu 01, 2008, 11:08:22 ap »
Aikanaan Tekniikan Maailmaan kirjoitti joku nuorimies hätääntyneen kirjeen:

"Purkasin Tunturin moottorin, nyt en saa sitä kokoon, voisitteko julkaista räjäytyskuvan?"

Lehti vastasi:" miksi purkasit?"

No asia ei ole nyt sentään minun kohdallani noin hullusti. tavallisesti saan kasaan sen, minkä olen purkanutkin.

Takaswingin purkasin pois.. tarttis laittaa jossain vaiheessa takaisin.

Linjakysymys tarkoittaa sitä, että kuinkahan on mahtanut Luigi asian tuumata, onko takapyörä samassa linjassa etummaisen kanssa, jos swingin akselitapit ovat yhtä paljon ulkona/sisällä siitä sivulevystä? vai kuinka kuuluu olla?

Mulla on kyllä servicemanuaali, mutta siinä sanotaan vaan, että mittaa ennen purkamista. No, en mitannut.

Vai joudunko taas rakentelemaan jonkun linjansuuntausvekottimen?

Pekka

PS. tuli de ja vu- fiilis... olenkohan kysynyt tätä ennenkin..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 01, 2008, 11:12:00 ap kirjoittanut PekkaHml »

Marko

Linjakysymys..
« Vastaus #1 : Maaliskuu 01, 2008, 15:18:16 ip »
No sillai minä ainakin omastani sen takasin ruuvasin, muiden kokeneiden guzzistien neuvosta. Hyvin toimi.
 Sitä en en tiedä onko metodi oikea vai väärä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 01, 2008, 15:18:00 ip kirjoittanut Marko »

MattiV

Linjakysymys..
« Vastaus #2 : Maaliskuu 02, 2008, 02:04:07 ap »
17 kierrosta molemmin puolin oli ne kuusiokolot kun poiis purin, jotta kai siitä vois lähtee?????
Vannapii gutsisti
Huono tie, parempi mieli

Ykä

Linjakysymys..
« Vastaus #3 : Maaliskuu 02, 2008, 03:41:44 ap »
Jos kerran olet muistiin laittanut avaamiskierrokset, niin sehän on hyvä referenssi mistä lähteä liikkeelle.

Itse tekisin niin, että kiertäisin molemmat ruuvit tuon 17 kierrosta kiinni ja sitten kiertämällä lisää molemmat välyksettömiksi jos eivät jo ole.  Sitten molempia vähän auki välyksen saamiseksi. Testailemalla näkee joutuuko jompaa kumpaa ruuvaamaan enemmän kiinni "kiristyäkseen" ja sitten vain haarukoimalla molemmille sama "loppukiristys" kiertymä - esim ½ kierrosta tms. Luulisin tulevan aika hyvin linjassa oleva lopputulos?

Miltä kuulostais tämmönen?