Kirjoittaja Aihe: V750 Brevan sivulaukkujen asennus  (Luettu 8016 kertaa)

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
V750 Brevan sivulaukkujen asennus
« : Joulukuu 06, 2005, 17:35:55 ip »
Pulttailen tuota pienempääkin Brevatinta jo pikkuhiljaa kevättä varten matkakuntoon.  Hugeplexi on jo paikoillaan ja sivulaukutkin melkein. Nuo laukut tulee hermostuttavan lähelle pakoputkia, välimatkaa jää pahimmillaan alta kaksi senttiä laukun pohjan ja pakoputken väliin. Jenkkifoorumilla muistelen joskus nähneeni jotain mainintaa siittä että laukun pohja sulaa lopputuloksena :O. Onkohan se ihan oikea ongelma!? Laukkujen mukana tuli liimattavat alumiinifoliosuikaleet - ilmeisesti laukkujen pohjaan ulkopuolelle tarkoitetut... tosi :cool:, mutta noissa mitään ohjeita tietenkään.

Kai noita vakioänkkäreitä voisi pari senttiä laskea alaspäin ilman että kaikki nauraa? Kellään kokemusta tai vinkkiä?

/pexi

  • Vieras
V750 Brevan sivulaukkujen asennus
« Vastaus #1 : Joulukuu 07, 2005, 10:02:08 ap »
Omassani näkyy olevan vaimentajan ja laukun väli vain 1 cm ja vaimentimien päät on vielä laukkujen alla. Mitään lämpöongelmia ei ole koskaan ollut. Mielestäni voit huoletta asentaa laukut parin sentin päähän vaimentimista.

t: Antti

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
V750 Brevan sivulaukkujen asennus
« Vastaus #2 : Joulukuu 08, 2005, 10:13:45 ap »
Kiitti kommentista!

Tarkoitukseni oli porata vaimentajien kiinnitinläpysköihin toiset reiät, joilla kiinnityspiste olisi tippunut sentin verran ja pakoputken pää näin ehkä parisen senttiä. Mutta läpysköjen metalli näytti siltä että ei taida ihan blackandeckerillä siisti reikä onnistua.

Jahas, taidankin sitten pultata nuo vaimentajat takaisin paikalleen as-is.

  • Vieras
V750 Brevan sivulaukkujen asennus
« Vastaus #3 : Joulukuu 08, 2005, 11:23:07 ap »
Riippuu myös siitä miten nuo putket puhaltaa ulos eli jos suoraan laukun pohjaan niin saattaa laukut lämmetä. Itsellä on kokemusta Craven (lasikuitu),  Krauser (ämpärimuovi), Givi (ämpärimuovi) laukuista. Cravenit eivät paljon hätkähtäneet kuumuudesta mutta Krauserit ja Givit eivät lämmöstä tykkää.

Esim. Givin laukuissa parin sentin rako on siinä ja siinä liian pieni eli laukut alkavat kupruilla. Ja tämä siis tosi kuumilla putkilla eli pari kolme tuntia kovaa ajoa, tauko, ajoa, tauko. Lähinnä nuo tauot ovat se ongelma, ajossa kyllä viima jäähdyttää mutta paikallaan ollessa säteilylämpä kuumasta putkesta voi olla haitallista.

Jos putki puhaltaa suoraan laukun pohjaan niin ongelmia voi tulla lyhyenkin ajon jälkeen, pahimmillaan ämpärimuoviseen laukkuun voi palaa reikä.