Kirjoittaja Aihe: vaihdelaatikko  (Luettu 6237 kertaa)

aloittelija

  • Viestejä: 14
vaihdelaatikko
« : Marraskuu 07, 2007, 07:28:36 ap »
ajattelimpa talven ratoksi tutkia floridan vaihdeaskin, kun se on ruvennut

aikainsaatossa, ja vuosien varrella kurnuttamaan. (23v) oliskos, kellään vainua?

mistä kannattaisi kysellä, laakereita,hammasrattaita yms. kivaa?!!!!

syksyä kaikille tasapuolisesti. T.ALOITTELIJA

Targa 2

  • Viestejä: 108
vaihdelaatikko
« Vastaus #1 : Marraskuu 07, 2007, 13:48:19 ip »
Moi. Oletpa löytänyt vanhan floridan. No kyllähän niillä on jo ikää. Samansuuntaisia ajatuksia itselläkin on ensi talven osalle. On vain niin tilaa vaativaa hommaa kun joutuu purkamaan puoli pyörää , että saa laatikon esille. Tuosta "kurnutuksesta" päätellen vikaa voi olla kyllä muuallakin. Tietysti kardaanin nivel tulee samalla katsottua kun pyörää purkaa. Noita osia taitaa saada maahantuojalta sopivimmin. Kun itse niitä kyselin sanoivat kaikkea olevan hyllyssä, ainakin 5:s vaihteen ratas löytyi keväällä kun sitä tarvitsin. Se taitaa ollakin ensin kuluva osa saman vaihteen laakerin kanssa.

terv. Targa (ja Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
vaihdelaatikko
« Vastaus #2 : Marraskuu 08, 2007, 00:03:58 ap »
Itsellä on kaksi pikkulohkon lootaa, toinen rungossa ta toinen tallissa. Kumpikin omaa äänettömän/hiljaisen vitosen. Harvinaista. Nyt kiinni olevalla laatikolla on ajettu n.35-40tkm ja varalaatikolla liki 70 tonnia. Harmi vain kun ei kehtaa toisesta luopua.

Mutta itse kanssa neuvoisin suuntaamaan kyselyt suoraan Motoitalialle. Mutta laakereista veikkaan, että saat ne jopa edullisemmin laakeriliikkeestä. Eihän tuolla pikkulootassa mitään erikoislaakereita ole?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
vaihdelaatikko
« Vastaus #3 : Marraskuu 08, 2007, 12:58:39 ip »
Suurin osa laakereista standarditavaraa. Löytyy sieltä joku erikoislaakerikin että maahantuojalle tulee asiaa. Tiivisteet, muutamia huulitiivisteitä lukuun ottamatta, pitää kuitenkin tilata Moto Italiasta. Kardaanin ristikoita olen toisinaan löytänyt tavan laakerikaupasta (tosin tilaustavarana) ettei ole tarvinnut ostaa koko kardaania varaosana.

mm

Breeze

  • Viestejä: 1 552
vaihdelaatikko
« Vastaus #4 : Marraskuu 09, 2007, 17:18:39 ip »
Kaikki laakerit löytyy laakerikaupasta, kun on mallit mukana. Pari laakeria on "vähän" kalliimpia. Taisi laakerit maksaa kolme vuotta sitten pikkulohkon laatikkoon n. 150,00€
Tiivisteet kannattaa tilata könttänä moto-italiasta, niin ei tarvitse arpoa ja samaan pakettiin vielä se painelaakeri.
Tämäkin vielä! ! !

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
vaihdelaatikko
« Vastaus #5 : Marraskuu 11, 2007, 03:47:08 ap »
Mick Walkerin mukaan Floridan valmistus alkoi 1987.
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
vaihdelaatikko
« Vastaus #6 : Marraskuu 11, 2007, 07:26:49 ap »
Saksalaisen "Moto Guzzi Typenkompass":n mukaan aloitettu valmistus vuonna 1983. Käsittää mallit V65C ja Florida.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
vaihdelaatikko
« Vastaus #7 : Marraskuu 11, 2007, 13:31:04 ip »
No joo - V35 ja V50 ja V65 Custom 1983-85 - tai tietysti jopa V35 ja V50 1977-79 - mutta Florida on kyllä hieman eri asia.
Tekniikassa ei varmaan ole suuria eroja, mutta Customit saavat Walkerilta yhden tähden = unwanted, Florida kolme tähteä = average.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2007, 13:31:00 ip kirjoittanut Vierailija »
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
vaihdelaatikko
« Vastaus #8 : Marraskuu 11, 2007, 15:02:45 ip »
Eroavaisuutta onkin kokonaista: tankki, satula ja se pieni sivukate. Ja ilmeisesti Customissa aina puolavanteet..? Floridassa pinnat?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
vaihdelaatikko
« Vastaus #9 : Marraskuu 12, 2007, 03:02:42 ap »
Ilmeisesti myös pyörät ovat erikokoiset, Walkerin mukaan Customissa ajettavuus on uhrattu ulkonäön vuoksi.
Florida oli kyllä hyvä ajaa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2007, 03:03:00 ap kirjoittanut Vierailija »
Emeritus-guzzisti

aloittelija

  • Viestejä: 14
vaihdelaatikko
« Vastaus #10 : Marraskuu 14, 2007, 10:38:48 ap »
floridani on muuten rekisteröity -87 ja on puolavanteilla.

etunen on halkaisjaltaan isompi kun takanen. joskus nuoruutensa hulluna

vuosina se on katsastettu myös sivuvaunua varten joten takasen kumi on vahvistetu. ja on muuten huomattavasti parempi ajaa kun japanin sirkkelit.

t, aloittelija