Kirjoittaja Aihe: Ihan pieni  (Luettu 5988 kertaa)

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Ihan pieni
« : Syyskuu 22, 2007, 15:34:31 ip »
Siis ihan pieni juttu...halpa ja yksinkertainen...helppo...pieni, vain muutama gramma...huoh! :X

Kyseessähän on se pieni bensiinimerkkilamppu...kannattaa vaihtaa vaikka kuukausittain uuteen...kun ei koskaan tiedä, onko se jo tullut tiensä päähän. :mad: Ja historian aikana jo toisen kerran...:X

Ja arvatkaas kundit mikä ei "uudessa" EV:ssä toimi! Marko sen varmaan arvaa...

Marko

Ihan pieni
« Vastaus #1 : Syyskuu 23, 2007, 04:15:37 ap »
Lainaus käyttäjältä: TimoEv
Ja arvatkaas kundit mikä ei "uudessa" EV:ssä toimi! Marko sen varmaan arvaa...
Nyt olen kyllä vähän lintulauta (ie. pihalla..) mutta veikataan nyt sitte starttia, ne ovat minulle(kin) perinteisesti päänvaivaa aiheuttaneet. :wink:

ps. Hyvä Stoner!!!! :cool::cool:

• Vieras
Ihan pieni
« Vastaus #2 : Syyskuu 23, 2007, 05:47:20 ap »
Ei oo totta...kannattaisko Timo ruveta veikkaamaan tms. kun on tuota "säkää..." ?

No tääontätä näillä teknisillä laitteilla...jos yhtään lohduttaa niin nuo sähköt taitaa meidän sähkömiesten pyöriä vaivata...Stonea tyytyväisenä talvihuollosta hakiessani huomasin että vilkut herkesivät toimimasta - tuli ihan nuoruusajat soliferilla mieleen rukkasella suuntaviittaa huitoessa - vian syy palanut sulake.

Mutta merkkiä ei (tässä iässä) vaihdeta, vaikka jotkut "huokutuslintuja" käyttävät ja aussipoika voittaa mestaruuden..;)

- Reima -

Antsu

• Murr
Ihan pieni
« Vastaus #3 : Syyskuu 23, 2007, 07:31:45 ap »
tuli ihan nuoruusajat soliferilla mieleen rukkasella suuntaviittaa huitoessa.

Oliko oikein Speed.

• Vieras
Ihan pieni
« Vastaus #4 : Syyskuu 23, 2007, 10:09:55 ap »
Juu - ihan 4-speed vm. 1971 ja samaisena vuonna...;D

- Reima -

Antsu

• Murr
Ihan pieni
« Vastaus #5 : Syyskuu 23, 2007, 10:15:09 ap »
Ahaa

Pallin surma. Hitsisauma keskellä tankkia. Auts.

Reima kirjoitti:
Lainaus
Juu - ihan 4-speed vm. 1971 ja samaisena vuonna...;D

- Reima -

TimoEv

Ihan pieni
« Vastaus #6 : Syyskuu 23, 2007, 12:53:52 ip »
Nevadassa oli nopeudenmittauslaitteisto-ongelma. Se p****leen matopyörätrissa etuakselilla ei koskaan toiminut kunnolla kahta tuntia pitempään. :mad: :X
No Stonessa oli mittarin laakerit ihan finaalissa ja sen kanssa Palanto Oy:n mies repi partakarvojaan. Ei mittari koskaan tullut kuntoon, mutta näytti nyt sentään jotain...Tripin nollaus ei pelannut...:(
No nyt EV:ssä matkamittari ei pyöri. Nopeus- ja trippimittari toimii ilmeisesti oikein. :mad::mad::mad::mad::mad:

Starttiongelma Nevadassa hoitui ihan kuntoon. Stonessa se oikutteli pitkään, kunnes löysin vian; Stattinappula - siis se kytkinkomponentti - olit tullut tiensä päähän. Kätevänä sähkömiehenä sen näpräsin toimimmaan, eikä siitä sen enempää.

Mitähän olen entisessä elämässä tehnyt, että mua noin rangaistaan? Kai ajellut pyörällä, joka syö heiniä...( Joo - oli taas ihan pakko... ):P:P:P:D:D:D:D

MikaA

Ihan pieni
« Vastaus #7 : Syyskuu 23, 2007, 12:58:28 ip »
Lainaus käyttäjältä: TimoEv

Mitähän olen entisessä elämässä tehnyt, että mua noin rangaistaan? Kai ajellut pyörällä, joka syö heiniä...( Joo - oli taas ihan pakko... ):P:P:P:D:D:D:D
Nythän siitä voi taas puhuakin kun kerhotuotteet on kerhon omilla sivuilla

TunturiTT

Ihan pieni
« Vastaus #8 : Syyskuu 23, 2007, 13:12:51 ip »
Sähkövaivoja myös täällä päin. Tai siis vaivana on sähkön riittämättömyys. Akku menettää riittävän varauksensa yhdessä yössä!! Ainoa mikä virtaa ottaa virran ollessa katkottuna, on mittarin muisti, siis jotain ihan naurettavaa. Silti akku on alle 11 volttinen jos en päivään aja. Mittari näyttää kyllä lataukselle 13-14 volttia, eli lataus puoli on kunnossa. Ainoa vika siis lienee BONN-merkkinen akku. Yhden kesänhän se kesti..

ps. minullakin..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

• Vieras
Ihan pieni
« Vastaus #9 : Syyskuu 23, 2007, 14:49:31 ip »
Parahin don TimoEv

Onneksi ostit vaihtopyörän Piikkiöstä - keväisen Nevadan ostin Kapelta kauppakirjamerkinnällä: "teknisesti ehjä pyörä" - no eipä sen kanssa nyt ehtinyt olemaan ongelmia, kun lähti uudelleen kiertoon. Eiköhän tuokin mittarihässäkkä mene edes jonkin moisen Motoitalian toimivuustakuun piikkiin - uhkaile vaikka että et enää ikinä ... tai laitat mafiaveljet asialle...

Tuo huono tuuri syö miestä, sen uskon.

- Reima -

Marko

Ihan pieni
« Vastaus #10 : Syyskuu 24, 2007, 01:57:41 ap »
ainiin, tosiaan, taisithan Timo joskus mainita niistä mittarivioistakin.. :-D

No, kyllä se siitä. :P

TimoEv

Ihan pieni
« Vastaus #11 : Syyskuu 24, 2007, 03:19:49 ap »
Akun testaaminen:
- Lataa erillisellä laturilla ihan täyteen, eli varausvirta potuaa lähelle nollaa.
- Mittaa jännite virta kytkettynä pyörään = kuormitettuna.
- Irroita POIS-johto ( siis - napa )
- Jätä akku päiväksi rauhaan
- Mittaa uudestaan em. tavalla.
- Jos ei oo sähköä, niin kapine on sökö.
- Uusi Bosch-akku voi olla edullinen, mutta halpa mun kautta, ilmoita akun mitat ja Ah-määrä. En viitsi nyt lähteä kotiin niitä kaivamaan.

TimoEv 044-3577455

MotoJussi

Ihan pieni
« Vastaus #12 : Syyskuu 24, 2007, 12:33:02 ip »
TimoEv wrote
Lainaus
- Uusi Bosch-akku voi olla edullinen, mutta halpa mun kautta, ilmoita akun mitat ja Ah-määrä. En viitsi nyt lähteä kotiin niitä kaivamaan.

Ostin viime talvena kaksi kappaletta AllRightin poistosta 12Ah akkuja hintaan 5e per kappale. Ajattelin pistää rinnan ja ajella niin pitkään kun niissä puhtia piisaa.

Enpä sit jaksanut pitää kuin yhden kerrallaan, eikä oo sähkönpuutteeseen matka jäänyt.

Ajot on olleet kyllä vähissä, mutta jatkossa taidan jättää 100e Vartat hyllyyn.