Joo, mutta kysehän on nyt näistä viileistä keleistä. Eli se keskialueen arpominen on lämpimällä koneella semmoista hienokseltaan tuntuvaa nykyä. Jos nostaa kierroksia= nopeutta se poistuu. Samoin ryypyllä tasoittuu. Vähän lämpösemmällä kelillä ei tuota tunnu tasasella.
Kylmällä koneella taasen on luvassa viileässä kakomista. Tämä on merkki laihalla käynnistä, koska ryypyllä häviää kokonaan. On tosin vähän harhaanjohtavaa puhua kylmästä koneesta, itsellä kun ei ole varaa rikkoa mopoa ajamalla KYLMÄLLÄ koneella.
Neulan profiili on käynyt mullakin mielessä, mutta kun mulla ei ole vertailuyksilöitä, niin huono mennä tilailemaan. Tulee varmasti samanlaiset tilalle

Neulasta vielä; luulisi neulan noston paksuntavan tuota kiihdytystä, ja sehän on nyt kohtuu ok..? Ainakin autopuolella olisi näin savun väristä katsottuna ok.
Nyt vain täytyy villoittaa nuo piiput uusiks, sekin voi vaikuttaa.
Tuli myös mieleen, että mullahan on lyhyemmät imutorvet kuin vakiot. Tuokin voisi vaikuttaa alarekisterissä. Eikö? Saa ideoida.
Täytyy kyllä kokeilla neulojen nostoa, sehän on helppo kokeilu.
Aapo wrote: Nosta ihmeessä neuloja, nevaikuttavat juuri 1/4 - 3/4 kaasulla. Jos kerran ryypystä paranee, on seos laihalla. Neulan nosto saattaa aiheuttaa ongelmia siirryttäessä joutokäynniltä osakaasulle. Silloin tarvitaan jyrkempi neula.
Tosiaan köyhän miehen lambda on ryyppy. Eri kahvan asnnoissa voi vetää ryypyn päälle. Jos kulku paranee on seos laihalla. Jos huononee on rikkaalla. Jos ei vaikutusta ollaan aika lähellä totuutta.