Bellagion 12 vuotias, mutta vain 10 tkm käytetty startti alkoi kesällä heinäkuussa kuumalla koneella välillä nikotella (pyöritti, mutta todella vaivalloisesti).
Tilasin eBaystä uuden kun maksoi alle 75 euroa (
https://www.ebay.de/itm/146755597625). Kiinassa tehty oli se
OE startti ja solenoidi juurikin huonosti kontaktoiva.
Ulkomaisilla keskustelupalstoilla ja youtubessa (mm.
tämä) on tuosta "uudempien" Guzzien heikosta solenoidista useampikin juttu.
Tein myös starttivirran varmistuksena liitekuvan ns. "Hard-Wire" releistyksen startin navoille. Biltema osat
42-305 ja
42-315 toimivat hyvin tässä tarkoituksessa.
Löysin myös liitekuvaksi nuo vaihtamani startit (vanha ylhäällä valmistuspäivä 25.08.2012 ja uusi eBaystä alhaalla).
Mainittakoon, että Bosch starttimoottorituotanto alkoi Kiinassa 2012 ja myytiin lopulta kokonaan Kiinalaisille 2017.
Hyvin on uusi ("
Valeo") sähkökäynnistin pelannut ja voisihan sitä alkuperäistäkin ehkä tutkiskella jos vaikka siihen intoutuu.
ps. E85 polttoaineella on Bellagio aivan erinomaisesti kulkenut (ja todella paljon paremmin kuin onnettomalla tehtaan bensakartalla).
Viimeisen 1000 kilometrin keskikulutus on ollut 6,06 litraa sataselle eli sen toivomani 300 km pääsee tankillisella.