Kirjoittaja Aihe: Guest  (Luettu 18694 kertaa)

Ekku

  • Viestejä: 894
Guest
« Vastaus #15 : Marraskuu 01, 2005, 10:49:36 ap »
Vaihdoitkos "Kala" sen Californian johonkin Custom-malliseen Hondaan?

Antiikkisesta vaihdelaatikosta huolimatta Cali kyllä lienee  ajo-ominaisuuksista puhuttaessa kyllä vähintään yhtä hyvä kuin muut  customit, mutta eihän se toki nykyaikaiselle kyykkypyörälle pärjää.

PS. testasin tuossa mennä kesänä Akonniemen Mikan V11-Guzzia ja  ensimmäinen havainto oli : "eihän tää tärise ollenkaan". On hieman  kehitystä tapahtunut tuossa suhteessa vanhempiin malleihin.

kala

  • Vieras
Guest
« Vastaus #16 : Marraskuu 01, 2005, 14:38:42 ip »
Yritän uudelleen. Edellinen lähetys taisi lentää avaruuteen. En ostanut toista customia vaan kyykyn XX:n. Kaipasin kyykympää asentoa ja sporttisempia ajo-ominaisuuksia. Taidan olla hengeltäni enempi ducatilainen. Harkinnassa oli myös lemanssi ja ducati st. Kaksi päällä euroopan reissuja varten lemanssi ei matkustajajn tilojen vuoksi eukon mukaan käy. Valitsin H..da XX:n hyvän maineen, ajo-ominaisuuksien ja sopivan vaihtohyvityksen vuoksi. Olen osakas (rahoittaja) pojan monsteriin, jota pääsen kyllä nauttimaan jytinöistä (hiilarit). Cali on sarjassaan hyvä pyörä ja fiilis on sopivissa olosuhteissa mahtava.

Jallu

  • Viestejä: 123
Guest
« Vastaus #17 : Marraskuu 01, 2005, 23:58:34 ip »
Eihän näitä ennenkään ole järkisyillä valittu vaan tunteella ja hurmoksessa puolitajuttomana allekirjoitettu kauppasopimukset. Eikä ole tarvinnut päivääkään katua.

EHu

  • Vieras
Guest
« Vastaus #18 : Marraskuu 02, 2005, 05:15:58 ap »
Tuossahan tuli puheeksi Docati Monsteri sopivasti. Meillä on muijalla ysisatanen kaasarimonsteri hupiajokkina ja olenpa sillä ittekkin käynyt joskus kainaloita tuulettamassa.  Reissussa ollessa minä yleensä joudun hinkkaamaan perässä ja niin vaan on vaikkei uskoisi, että kun ohitellaan hitaampia niin kyllä Guzzilla tahtoo melkein joka kerta tulla Monsterikin perä edeltä vastaan. On tietysti eroa siinäkin miten konetta ruokkii, mutta numeroiden valossa Kustin pitäisi oleman pahasti alakynnessä vaikkei käytännössä eroa ole juuri mitään.

Tärinöistä sen verran, että Guzzista ei viime kesän 30 k suorituksen aikana tippunut muuta tielle kuin poikki tärissyt peili. Docatille tuli jotain vajaa 7 k ja auki karisi molemmat pakoputket kansien kyljistä, molemmat pakoputket sivukannakkeista, takapyörän kettnginkiristyszydeemi, vaihteesiirtovipu ja muuta pientä. Niiettä tärisee muutkin veekakkoset kuin Guzzi. Lisäksi vaihtoon meni kettingit ,etupään stefat ja seuraavaksi kai jännitteensäädin.

Aivan hauska ja helppo pyörä ajaa, mutta käsitöitä on piisannut selvästi enempi kuin Guzzissa, bensaa menee ainakin saman verran ja on sillä kyllä yksi korttikin jo kuivatettu. Myös kettingin kiristely ja voitelu alkaa ärsyttää reissunpäällä.

Jos on pyörää ostamassa, minun on vaikea kuvitella tekeväni valintaa esim Lemmarin ja Ducatin välillä. On ne niin totaalisen erilaisia. Tai sanotaanko näin, että valinta ei Ehulle tuottaisi vaikeuksia.

 

 

 

Ekku

  • Viestejä: 894
Guest
« Vastaus #19 : Marraskuu 02, 2005, 10:54:06 ap »
No, eihän se toki California ihan XX:nveroinen varmaan ole, jos nopeata matkailua aikoo harrastaa.

Minulla on Guzzien lisäksi nyt sitten matkapyöränä Bemarin K1200S, koska en enää tule ketjuvetoista matkapyörää hankkimaan.

Mitä sitten varsinaisiin sporttipyöriin tulee, niin tuskin tulee  Ducatia hankittua. Ei oikein ajoasento käy meikäläiselle noissa  laitteissa.

kala

  • Vieras
Guest
« Vastaus #20 : Marraskuu 02, 2005, 14:43:42 ip »
No eihän ne nyt samanlaisia ole lemanssi ja st, mutta olivat kuitenkin vaihtoehtoina. Voihan sitä tyyliäkin vaihtaa ja ehkä palata "vieraista" sitten aikanaan. Itse koin niin, että Cali istui huonosti nopeaan moottoritieajoon Suomessa ja Saksassa. Pleksistä melkoiset turbulenssit. Hankin pienen pleksin, mutta se taas aiheutti hitonmoisen metelin pöntön sisään. Mutkatiellä mutkissa ei ollut tuntumaa tuossa customasennossa etupäähän. Monsterilla voi ajaa mutkat todella reippaasti kallistusvarojen mukaan. Pyörä tuntuu sitä paremmalta, mitä lujempaa sillä ajaa. XX on tosi hyvä ajaa, myönnän kyllä että vähän persoonaton.

Teknisiä ongelmia oli kustissa vaihteiston laakerin jurina ja vaihto joskus 50.000 jälkeen. Ei muuta 69.000 mennessä. Jaa niin vaihdettiinhan takuuseen bensapumppu ulinan takia. Monsterissa ei mitään vikoja ja mittarissa 29.000.

TommiK

  • Viestejä: 25
Guest
« Vastaus #21 : Marraskuu 11, 2005, 12:44:24 ip »
Itse ajelin Nevadalla joitakin vuosia ja keskieuruupan reissuja. Sen jälkeen oli marauderia ja hondoo ja sensellaista ennen nykyistä stonea. Nevada oli suhteessa kaikkein paras (poislukien Stonen): ketterä pyörä ja persuukset kestää pitkiäkin matkoja, moottorissa on hyvin ryytiä ja se on mukavakäytöksinen laitos kaikin puolin. Toki täytyy muistaa että pyörän painopisteen pitää olla alhaalla kuormaa sijoitettaessa nimimerkillä pari kertaa persjalkaiselta kyljelleen karannut 1000km päiväajon jälkeen :). Ja toinen pytty hukkui jos satoi 3 pv vettä peräkkäin, mutta silloin piti jo muutenkin pitää välipäivä ja kuivata hanskat + eukko.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2005, 12:45:00 ip kirjoittanut TommiK »

Rauno

  • Viestejä: 186
Guest
« Vastaus #22 : Marraskuu 11, 2005, 16:01:16 ip »
Moi
Onko meidän porukassa enskamiehiä ollenkaan?, kun eivät esiinny  keskusteluissa,  olis pojan kanssa kiinnostusta yhteisestä (ehkä  iskäkin joskus sais ajaa) keskiluokan enskasta, jonka vois kuristaa  aluksi alle 25Kw.n.

T:Rauno