Quotassa on ollut koko minulla olo ajan kiusallinen vaiva kun se on tiputtanut vaihteistoöljyä allensa. Ei paljon mutta tippa pari on ollut aina alla. Tiesin että öjjy tulee kytkimen käyttötangon kautta ja sen kartiotiivisteiden ohi. Olen vaihtanut kartiotiivisteet kahteen kertaan; viimeksi keväällä kun vaihdoin vauhtipyörän ja kytkimen alkuperäisiksi.
Muistin, että minulla on tulostettuna Ikkalan lähettämänä linkki yli 40 sivuisesta John Noblen vaihdelaatikon korjausohjeesta
http://www.thisoldtractor.com/guzzitech.dk/pdf/gearbox-rebuilding-john-noble.pdf.
Siitä löytyi heti alkusivuilta vaihtoehto kartiotiivisteille eli Mersun automaattilaatikon O -renkaat varaosanumerolla 0179977348. Tilasin 6 kpl O- renkaita Veholta hintaan 16,80 euroa. Noble ohjeistaa laittamaan niitä 6 tai 5 kpl kartioiden tilalle. Vehon laskun mukaan renkaat ovat kokoa 6.0 x 2.0 mm eli reikä 6 mm ja ulkokehä 10 mm.
Laitoin niitä 5 kpl takahaarukka irrotettuna yksi kerrallaan sisemmällä tapilla työntäen tankoon pujotettuna. Vähän olivat tiukat asentaa ulkokehältä. Öljyt laskin ensin pois. Kartiotiivisteet saa koukittua pois vaikka vaimon virkkuukoukulla (varmaan anopinkin käy).
Ajoin viikonlopun aikana reilut 1200 km ja öljyn tippuminen näyttää loppuneen. Pitää vielä pestä alusta ja ajaa toiset tuhat ja sitten voi sanoa varmuudella onko vaiva ohi.
Todettakoon, että uudesta asti ollut Cali II ei ole koskaan vuotanut mistään. Vasta 200.000 km jälkeen olen vaihtanut kampiakselin stefan, laatikon stefan ja nuo kartiotiivisteet, varmuuden vuoksi, muun homman yhteydessä. Kartiotiivisteet olivat molemmissa S&D:n Z -osia eli ei alkuperäisiä ja calissa ne näyttää tehtävänsä hoitavan.