Kiusaa edelleen lu-ki-häiriö. Olen liian hätäinen.
Edellä oli jo mainittu yksi ratkaisu ei purkaminen.
Ko. Guzzin osalta en tiedä onko virta-avain/lukko/moottorinohjaus kuinka syvällisesti paritettu mutta, todennäköisesti, purkaminen olisi edullisin ratkaisu kuten @ jo esitti.
Se että miksi avain katkesi on myös selvitettävä. Todennäköisesti likaa on päässyt avaimen mukana tai muulla tavalla lukon sisään ajan myötä. Se on jäykistänyt lukon sisäosia ja väsyttänyt avaimen se heikoimmasta kohdasta. Tässä yhteydessä purkaminen olisi ns. pelastava tekijä koska alkuperäiset osat saataisiin käyttöön edelleenkin. Vara-avaimesta saa malliin uuteen avaimeen.
Muistaakseni paritetuissa avaimissa on eroja eli niistä toinen on ns. huoltoavain ja toinen vain avain. Onko sillä sitten syvällisempää merkitys peruskäytön suhteen en osaa sanoa.
Itselläni oli pienempi sisarmalli 1100. Varsin tyydyttävä ja hyvännäköinen nakupyörä joka sopii moneen käyttöön.
Tässä yhteydessä voisi miettiä myös miten ikääntyvän pyörän virtalukon kuntoa voisi hallita ennakoivasti. Puhdistaminen, voitelu, paineilmalla siivous, avaimen kopioiminen ennen sen kulumista ja ehkä muitakin virtalukon kulumiseen tai kulumattomuuteen liittyviä asioita.