Bilteman/Motonetin pahvia olen käyttänyt myös. Myös jakopäässä ja öljypohjassa. Sitä on melkein aina saatavilla ja yhdestä arkista syntyy useita tiivisteitä.
Olen törmännyt kahta puolta liimattuihin tiivisteisiin. Irrotus on silloin eräänlaista houkuttelua. Monesta kohtaa kopistellen ja varovaisesti vääntämällä kahdesta eri kohdasta yhtäaikaa.
Tiivisteen tekemiseen tarviketiivistekartongista tarvitaan työkaluja: kynä, katkoteräveitsi, sakset, pieni kuulapäävasara reikien merkitsemiseksi/tekemiseksi, sekä, optiona, ns. reikäpaskosarja. Mallina käytetään venttiilikopan tiivistepintaa eikä haittaa jos sisäpuolelle jääkin pari milliä ylimääräistä. Ulkopuoli leikataan muotojen mukaan katkoterällä/terävällä veitsellä vasta kun venttiilikoppa tiivisteineen on asennettu. Kopan puolelle liimaa ja kannen puolelle vaseliinikerros. Leikkauksen jälkeen pursunut liima ja vaseliini pyyhitään pois. Tiiviste on näin monikertakäyttöinen.
Liimaa ei kannata "holvata" vaan vain ihan ohkoisesti niin sitä ei pursua öljyn joukkoon.
Jos ei ole käsityöihminen niin Storm Motorilla on saatavilla koko tiivistesarja mutta ilman akselitiivisteitä sekä venttiilikopan tiivisteitä erikseen:
https://www.storm-motor.fi/merkkikohtaiset-osat/athena-venttiilikopan-tiiviste-ath-s410190015007/