Minä olen kyllä enemmän Jouko S :n kannalla siinä, että jatkuvat viittaukset kauko-idän merkkeihin ja linkit yksittäisiin kokemuksiin niistä eivät anna Guzzin omistajille (onhan tämä sentään GuzziClub foorumi) mitään "viisautta" omalla pyörällä harrastamisen kannalta. Myös Tukatti ja Hånda moottoripyöriä kyllä, mutta yhteisestä sopimuksesta niilläkin on eronsa tällä palstalla, kun kerran kerhopalstasta on kysymys.
Sääntöjen mukaisesti " - Gruppon tarkoituksena on edistää italialaisvalmisteisten MOTO GUZZI moottoripyörien
sekä italialaisen moottoripyöräkulttuurin tunnetuksi tekemistä. "
Jokunen vuosi takaperin asiasta käytiin keskustelua ja päädyttiin (sääntöihin viitaten) että muutkin Italilaiset merkit ansaitsevat sijansa ja niiille avattiin oma keskustelualueensa.
Nimimerkki @ :n postauksissa on usein Guzzi omistajan kannalta täysin merkityksetöntä ja tarpeetonta "vänkäämistä", kuten tässä:
Näitä juttuja on netti pullollaan:
https://advrider.com/f/threads/super-tenere-review-8-years-200-000-miles-in-the-making.1417917/
Kuten aikaisemmin kirjoitin, on turhaa tehdä mitään lopullisia arvioita pyörästä ennen kuin - ajaa sillä. Pyörät on tehty ajamista varten, se joko onnistuu vaivattomasti tai vaikeuksien kautta. Jos on liian vaikeaa, pyörä päätyy harrastekategoriaan.
Joku ajellut yhteensä 300K mailia eli vajaa 500K km kahdella eri Tenerellä:
https://www.youtube.com/watch?v=a0X0gIbN2fc
Minulle tämä jättää (Guzzia ajatellen) vain viittauksen siihen, että harrastekategoria on jotain huonoa eikä tavoiteltavaa. Toisille kuitenkin se harrastekategoria on koko moottoripyöräilyn suola ja sokeri - vaikken itse tuohon joukkoon juuri kuulukkaan, kun painotukseni on enemmän ajonautinnon puolella.
Omia kokemuksia toki on palstalla aina saanut vapaasti jakaa ja keskustelu tällä foorumilla on aina ollut avointa ja suvaitsevaa.
Moni harrastaja on päätynyt Guzziin omistettuaan muita merkkejä tai omistaa niitä yhtaikaa edelleen, mutta niiden omistamiseen, huoltoon ja korjaukseen löytyy omat fooruminsa.
Minullakin ollut Suzukia, Yamahaa, Hondaa, Vespaa, KTMää, BMWtä ja nyt toinen Guzzi tällä kohtaa. Vähävikaisin koskaan omistamani moottoripyörä. Huollot ja korjaukset olen aina itse tehnyt ja palstalla kiinnostuksesta tekniikkaa ja sen kehitystä ja kehittämistä kohtaan. Merkistä riippumatta ei minullakaan ole TÄÄLLÄ mitään halua tai tarvetta jakaa kokemuksia tai näkemyksiä muista pyörämerkeistä. Kaikissa on omat murheensa, suunnitteluvirheet, omituisuudet ja ominaisuudet.
Kestävyyteen on käytetyissä mielestäni jo suurempi merkitys ajotavalla, ajo-olosuhteilla, huolenpidolla ja huollolla, kuin merkillä tai valmistajalla.
Tämäkin pohdintani ns Off-Topic, kun on kyse tekniikkapalstan ohivuoto keskustelusta. Aivan kuten nimim. tolind kirjoitti, niin V85TT stä kiinnostuneelle ei tämä ketju juuri alkuaan pidemmälle ollut kovin antoisa. Toki rempan edistymistä ja lopputulosta sekä selvitystä kiinnostuksella seurataan.
Korona aikana keskustelu on foorumilla selvästikin rönsyillyt, mutta hyvässä sovussa ja ilmeisessä yhteisymmärryksessä, jottei olisi liiaksi tyhjää ja hiljaista - kuten toreilla ja tapahtumissa.
Ajatusten vaihto onkin virkistävää ja tervetullutta, kunhan pysytään paremmin asiassa ja ollaan enemmän asiallisia - kuten yleensä on mielestäni oltukin.
ps. Omista kirjoituksistani saa moderaattorit vapaasti poistaa kokonaan kaiken Off-Topicin - korjata tai siirtää toiseen paikkaan (esim totaalisen OffTopic ketju joka onkin juuri vaikka ompelukoneen tallajousen kireyden säätöön ja muuhun kauppakassilla ajelun aikana päähän juolahtaneeseen yöunia kiristävään paineen purkamiseen

). En siis koe lainkaan tulevani loukatuksi tai syrjityksi tai dissatuksi, jos moderoinnilla siivotaan foorumia paremmin toteuttamaan sille ajateltua tai toivottavaa tarkoitusta.