Kirjoittaja Aihe: Mille GT:n keulan alaputkien työstö  (Luettu 14067 kertaa)

@

  • Viestejä: 552
  • Death to Stock
Vs: Mille GT:n keulan alaputkien työstö
« Vastaus #30 : Maaliskuu 02, 2021, 20:19:43 ip »
Saattoipa olla tämä: https://www.muototera.fi/palvelut/vesileikkauspalvelu/


Todennäköisesti. Muistaakseni joku (sinä?) tästä vinkkasi täällä vuosi takaperin. Tekivät hienot kiinnikkeet 5 mm rosterista piirrosteni perusteella. Maksoi muutaman kympin.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Mille GT:n keulan alaputkien työstö
« Vastaus #31 : Maaliskuu 03, 2021, 00:24:49 ap »
Niin. Kannattaa suosia lähipalveluja.
Kalliitakin hommia on tullut teetetyksi kohtuuhinnalla ja varsin nopeasti saman kadun varrella Tammer Dieselissä. Osaavat laittaa Guzzien kannet kuntoon.

Muutama muukin paja, mitä ei ole tullut hiljattain mainostettua tässä yhteydessä, tekevät osia tai hankkivat niitä varsin kohtuuhintaan. Tosin, monasti, on asiakkaalla kiire ja kiire usein lisää hintaa. Ketjuliikkeet, vaikka on hyvä valikoima, eivät ole sillä tavalla palveluystävällisiä.

Omana viihteenäni olen mennyt eräisiin firmoihin tiskiltä kysymään että onko teillä Guzziin, malli sejase, tiettyä osaa. Ei ole, on vastaus. Kun kysyy uudelleen että onko teillä senjasen auton osaa, kysytään rekisterinumeroa. Sitten kun saa palveluun, palvelunörtin sijaan sen joka oikeasti tietää mistä on kysymys niin ongelma on usein hoidettu ripeästi.
Useimmat pyrkivät olemaan ylimielisiä siellä tiskin takana. Annan aina palautetta. Joskus on tullut jopa päällikkö jutulle. Pahoittelee ja kertoo että heillä haku toimii rekisterinumerolla. Pääosin autojen rekisterinumeroilla. Ei kukaan mp-valmistaja nykyään teetä spesiaaliosaa pyörää varten. Niitä on siellä hyllyllä. Vain laiskuus on esteenä ja se että eivät koe että mp-asiakkaatkin ovat, yleensä, myös auton omistajia. Olen tästä antanut Bromanille palautetta mutta sieltä vastaus on että rekisterinumero ratkaisee. Lahjakortin kerran laittoivat: 15€. Tuuliasipesunestettä sain pitkäksi aikaa kun muuta en keksinyt.

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Mille GT:n keulan alaputkien työstö
« Vastaus #32 : Maaliskuu 03, 2021, 07:53:06 ap »
Ei niitä enää usein kohtaa, "vanhan ajan" varaosamyyjä, jotka tuntee osat. Osa nykyisistä on kyllä kehityskelpoisia, mutta jos rekisterinumeroa ei löydy, niin ei löydy osaakaan. Minulla kun on autopuolella Lotus, joka on enimmäkseen rakennettu muiden autojen komponenteista ja yksi Japanin kotimarkkinoille tehty Nissan, niin ei Motonet tms. oikein toimi.
Nissanin osia on kyllä löytynyt paikallisen jenkkiauto-osakauppiaan avustuksella, kun on ollut vähän suuntaviivoja. Takaiskarit on nyt Saabista ja takajouset Oldsmobilesta.
Tampereella pinnoitettiin takajarrukengät ja sieltä löytyi krymppirenkaat takapyörän laakereille.
Guzzin osien hankinnassa en oikein tiedä, mikä kotimainen osatilanne on nykyisin, kun olen viime vuosina ajanut kovin vähän.