Kiva kun kommentoit hankintaani

Vakiosatula ilmeisesti kyseessä, nyt ”irtomalli” kun lukkosysteemi entinen. No sitä vartenhan on kuski, joka istuu satulan päällä ettei se putoa pois.
Heh, nolona pitää myöntää, että nostotekniikka on tässä väärä, on niin kauan edellisestä Cali koeajosta ettei tuota enää muistanut

Mittareita en kaipaa välttämättä, tämän pyörän kanssa pärjää hyvin ilman kierroslukumittaria ja nopeusmittarin korvasin tilapäisesti kännykkäsovelluksella, kännyn sai magneettikiinnitteiseen tankkilaukkuun. Aika hyvin tuo oma arviokin sattui ainakin 80 vauhtiin ilman nopeudennäyttäjääkin. Merkkivalojen toiminta on vieläkin hieman arvailujen varassa, lataus ja öljynpaine kuitenkin pysyvät sammuksissa ajon aikana.
Bensavuodosta. Hana pitää, ei vuoda tippaakaan. Tiedän sen, koska otin tankin irti. Juu, hankalaa sen ”kauko-ohjaimen vuoksi. Suoraan sanoen koko idea on aivan sieltä. Mikä vika on perinteisessä hanassa? Muoviset sivukopat on myös aika turhat ja irroitus on mahdollista vain irroittamalla ensin kromatut koristepellit, jotka on alapäästään äänenvaimentimen kanssa saman pultin alla. Jälleen vanha rakenne olisi parempi.
Siitä bensavuodosta vielä siis. Bensa valuu kaasarin ilmanottokurkun kautta ilmanputsarin koteloon. Mutta en ymmärrä miten se on mahdollista kun hana on kiinni pyörän ollessa parkissa ja hana ei vuoda, kokeilin sen toiminnan tankin ollessa irti. Voiko kiihdytyspumpun ruiskuputken kautta vuotaa bensaa vaikka pumppua ei käytä?
Kun ilman imukurkut oli irti niin ne oli bensasta kosteat ja putsarin kotelon pohjalla myös bensaa.
Kaasarien korjaussarjat pitää hommata.
Moottori käynnistyy mielestäni normaalisti eikä bensa haise koneen käydessä, kun imuilman mukana bensa kulkeutuu mihin pitääkin eli poltettavaksi sylintereissä. Olen nyt sulkenut bensahanan hetkeä ennen koneen sammuttamista, tämä tuntuu auttavan eikä bensaa ole niin paljoa enää vuotanut.
Etujarru toimii hyvinkuten Brembot aina etujarruna, en juuri käytä takajarrua normaalisti ollenkaan. Pelkällä takajarrlla ei pyörän vauhti juuri hidastu.
Keulakin toimii hienosti, säätönuppien vaikutus on jäänyt epäselväksi, plus/miinusmerkit nupissa ja kuusiokoloruuvi lla lukitus. Toista kokeilin kääntää, mutta pyörii ympäri, joten vaikutusta vaikea arvioida, joten jätin samaan asentoon
Bitubon teksti nupissa onko siis alkuperäinen keula.
Vaihdevivun toiminta parani nivelien voitelulla, kitina on nyt poissa, ykkönen ei aina kytkeydy vaan pomppaa vapaalle, laitan tämän plkimen vivuston piikkiin, vaihteisto toimii äänekkäästi mutta napakasti muuten.
Kytkin tuntuu mukavalta ja ottaa tasaisesti kiinni, säädin pikkuisen löysiä pois, vaijerin alapäässä on ruuvinippa, josta löysäsin ne ylimääräiset pois, kuitenkin varmistin ettei kytkin ”kanna”.
Venttiilien välykset pitää tarkistaa kun ehtii. Jonkin verran naputtaa, mutta ei kai puikkokone ihan äänetön voi ollakaan vai onko välykset mahdollista saada niin pieniksi ettei ylimääräisiä ääniä kuulu? Omat kokemukset kun on lähinnä Laverdan dohc-koneista, jotka ei nekään ihan äänettömiä olleet. Trumpan triplekin kävi kuin sepelimylly tyhjäkäynnillä.
Tänään tein taas pienen ajolenkin, noin 50km. Ajoltaan pyörä on hyvä, sarvien kahvakulma on mielestäni liian jyrkkä, joku T-tanko tai leveämpi malli, jossa kulma olisi loivempi, toimisi minulle paremmin, nyt ranteet on luonnottomassa kulmassa.
Satula voisi olla hiukan taaempana myös. Näitä säätöjä pitää kokeilla jatkossa.
Mietin myös pleksin hankintaa, mutta toisaalta puhtaassa ilmavirrassa kypärä Schubert C3 on erittäin hiljainen.