mittasin yleismittarilla se vasemman puoleisen näytti nollaa. kyllä kait se on sitten pimee.
Nollaa näyttäessään yleismittari (vastusalueella) tarkoittaa oikosulkua. Oikestaan mittari näyttää oikosulussakin omien mittajohtojensa vastusta, joka on sekin muutaman ohmin kymmenyksen verran. Se selviää kun kytkee mittajohdot yhteen sellaisenaan. Katkoksessa mittari näyttää yleensä OL. Se selviää kun mittapäät ovat avoimena koskematta mihinkään, tässä tapauksessa n. 2000 ohm alueella.
En löydä huoltomanuaalia tuohon malliin, mutta tuskin se sensori paljoa eroaa V7:n vastaavasta, jonka vastus on 650 ohm +/- 15% (käytä n. 2 kohm mitta-aluetta), ainakin toiminta on täsmälleen sama. Tässä on 3 johdinta: 1 ja 2 ovat signaali (0,5 V – 5 V sekin on mitattavissa jos moottori käy) ja 3 on staattinen suojaus ja kytkeytyy maahan johtosarajan puolella; sensorin puolella se on OL, mutta muitakin malleja on (korjatkoon kuka tietää). Tämäkin on magneettinen anturi, siis käämi ja pieni magneetti sisällä. Kuten edellä jo sanottiin: magneetti kerää metallimurua ja signaali heikkenee.
Anturilla on liitin ja sekin voi olla vikasyy.