Kirjoittaja Aihe: Nevadanko ostaisin?  (Luettu 6085 kertaa)

sy

  • Viestejä: 73
Vs: Nevadanko ostaisin?
« Vastaus #15 : Toukokuu 17, 2020, 20:59:45 ip »
Nyt on sitten -96 kaasari-Guzzi tallissa. Pyörää ei ole ajolla pilattu, alle 10 tkm mittarissa. Täytyy kuitenkin ruveta käymään läpi pyörä ja tutkia miten on ajan hammas purrut. Ilmeisesti pyörä on ollut käyttämättömänä pitempiäkin jaksoja.
Lyhyen koeajon perusteella tuntui pyörä toimivan hyvin. Ja tuntui juuri siltä kuin Guzzi tuntuu.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Nevadanko ostaisin?
« Vastaus #16 : Toukokuu 17, 2020, 22:09:48 ip »
Mun eka Guzzi oli Nevada -99. Erittäin hyvä pyörä, mutta lopultakin kahdelle vähän ahdas. Tarkista ainakin seuraavat kohdat:
- Nopeusmittarin pyörittimen voitelu. Kapine on etupyörän akselilla oik. puolella. Rasvakuulasta vaseliinia sisään. Vaijerikin saattaa vaatia vähän voitelua. Se kannattaa irrottaa ja puhdistaa. Sisällä on monesti ruosteista kosteutta.
- Starttimoottori. Helppo irroittaa ja purkaa. Solenoidin vetomekanismin puhdistus ja voitelu, samoin välitys. HUOMAA: Välityksen niveltappi on paikallaan vain Pyhällä Hengellä, joten älä pura lattiakaivon yläpuolella. Tarkista hiilet ja puhdista koko kapine. Startin sisään kertyy vettä ja hiilipölyä. Ne muodostavat yhdessä mössöä.
- Bensaletkut. Jos pykivät - vaihda.

Voi olla hyvä ladata akku erillisellä laturilla. Kun on voinut ollut vajaalatauksessa pitkään. Mittaa lataus: Mittaa akun jännite ja mittaa uudestaan kun pyörä käy yli 3000rpm. Muutenkin kannattaa tarkistaa napojen puhtaus ja kaapelien kireys.

Releet ja sulakkeet olisi hyvä irroittaa-kiinnittää muutaman kerran, jotta hapettumat murtuvat.
Sähköosien puhdistukseen pitäisi käyttää "oikeaa" elektroniikkasprayta. ÄLÄ käytä CRC 5-56:tta.

Ja tietenkin ne perinteiset, eli jarrupalat, renkaiden paine, jarruneste, venttiilivälykset, kaasareiden synkka jne.




TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nevadanko ostaisin?
« Vastaus #17 : Toukokuu 17, 2020, 22:14:01 ip »
Nyt on sitten -96 kaasari-Guzzi tallissa. Pyörää ei ole ajolla pilattu, alle 10 tkm mittarissa. Täytyy kuitenkin ruveta käymään läpi pyörä ja tutkia miten on ajan hammas purrut. Ilmeisesti pyörä on ollut käyttämättömänä pitempiäkin jaksoja.
Lyhyen koeajon perusteella tuntui pyörä toimivan hyvin. Ja tuntui juuri siltä kuin Guzzi tuntuu.

Onnittelut hankinnasta!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

sy

  • Viestejä: 73
Vs: Nevadanko ostaisin?
« Vastaus #18 : Toukokuu 18, 2020, 07:34:34 ap »
Kiitos! Ja kiitos vinkeistä keskusteluun osallistuneille.
Yleisemmin kai auto, pyörä ym. vaihdetaan uuteen tai uudempaan. Minun kohdallani Guzzit ovat aina vaihtuneet vanhempaan: V7 2010 uutena, Cali Ev -04 ja nyt tämä Nevada -96. Muita merkkejä on kymmenkunta ollut, joista kolme tallissa vielä. Vanhemmat koneeet kiinnostavat enemmän.
Niin, ja kun Veteraaniralli peruttiin, niin Guzziralliin on aikomus tulla. Siksikin piti saada asiaan kuuluva kulkupeli.