Meinolf sanoo että näkee, että on optimoitu "ulkonäköä" - että numerot kulkevat kartoissa nätisti, ilman suuria loikkia. Mutta, kun mitataan molemmista alkukäyristä yhtä aikaa ja optimoidaan tarkasti lambda-arvojen mukaan, kartan ulkonäöllä ei tosiaankaan ole mitään väliä. Sillä on väliä, miten palaa - minkälaista lambda-arvoa siellä alkukäyrissä on.
Tätä en tiedä varmaksi ja sitä on hankala todeta mutta tehdessäni muutamaan pyörään MegaSquirt säätöä niin kartat eivät aina olleet kauniita kaariltaan. Yllättäviä hyppyjä, kanjoneita ja yksittäisiä piikkejä karttaan syntyi kun ajoi Autotune päällä. Lisäksi jokainen yksittäinen arvo vaikuttaa viereisten arvojen suuruuteen vaikka sitä ei numeroissa näykään koska siellä kuopassakin oleva arvo on arvo sinällään. Jokainen arvo on em zydeemissä jatkuvasti muokkautuva riippuen siitä mikä arvo sen ympäristössä vaikuttaa. Systeemi on tosin parikymmentä vuotta vanha.
(Autotune perustuu ennalta asetettuihin lambda-target-arvoihin.) Riittää kun ajaa muutaman kymmenen kilometriä eri olosuhteissa eri tehoasetuksilla. Helppoa kun ei tarvitse logata ja tutkia sen tuloksia ja niiden perusteella tehdä säätöjä läppärin ääressä kuten GuzziDiagilla tehdään.
Epäilen vahvasti että näissäkin GuzziDiag-kartoissa jokainen arvo on oma itseisarvonsa johon kuitenkin lähinnä olevat arvot kullakin hetkellä vaikuttavat riippuen niiden arvosta ja etäisyydestä.