"Museopyörä" vastasin.
Vaihdan silloin kun huvittaa. Yleensä silloin kun otan pyörän keväällä/kesällä ajoon.
Jos edellisellä kaudella on tullut ajettua vähän, ajan samoilla öljyillä seuraavankin kauden ajot.
Jos tulee yhtenä kesänä ajettua mahdottoman paljon eli huoltoväli ylittyy, teen huollon kilometrien mukaan.
Kesken lomamatkan ei ole tarvinnut tehdä öljynvaihtohuoltoa, vaikka kilometrit ovat menneet reilustikin yli.
Jos kauden viimeiset ajot on ajettu kylmään ja kosteaan aikaan, vaihdan öljyt ennen seuraavan kauden ajoja,
ajetuita kilometreistä riippumatta.
Edelliset koskee moottoriöljyä ja suodatinta, vaihdan ne aina samanaikaisesti.
Voimansiirron öljyt vaihdan kahden vuoden välein, tai jos ajokausia on jäänyt väliin, silloin kun otan pyörän ajoon.
Etuteleskoopin öljyt vaihdan uusiin jokaiselle ajokaudelle. Samoin jarrunesteet.
Mielenkiintoista, edellinen ei ole mikään "huoltosuunnitelma" mutta noin se näköjään menee, kun sen ensin on muistellut
ja sitten kirjoittanut. Varmaan joku vaihtoehto jäi vielä puuttumaankin.
(Buellin öljyjä, varsinkin voimansiirron ja jousituksen, tulee vaihdeltua useammankin kerran kesässä.
Samoin jarrunesteettä joutuu joskus vaihtamaan useammankin kerran kesässä. Rata-ajoharrastuksesta tulee selvästi muutakin kulua kuin ratamaksuja.)