Kirjoittaja Aihe: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille  (Luettu 35729 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #60 : Marraskuu 13, 2015, 20:09:49 ip »
http://www.amcn.com.au/news/interviews/1412/father-of-the-superbike-federico-martini/

"
In 2013 Federico Martini was promoted to be Director of Product Development and Strategy for Piaggio, but less than a year later, in March this year he was sadly forced to retire from work, as his illness took a decisive turn for the worse. He passed away on November 6.

2005 Federico had returned to the Piaggio Group for a second stint as Head of Powertrain Engineering, which since Piaggio had in the meantime acquired Derbi, Moto Guzzi and Aprilia, entailed a considerable responsibility.

It was under his aegis, for example, that the three-time World Superbike championship-winning Aprilia RSV4 engine was developed, as well as the current new-generation 1400cc Moto Guzzi motor.

Another Guzzi design of his, this time a double overhead-cam liquid-cooled motor, has yet to see production."

Kuva tuosta jutusta:
V11 - it defines you.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #61 : Marraskuu 13, 2015, 22:51:30 ip »
Vesipeli on siis kehitysputkessa? Huhuja on liikkunut jo pidemmän aikaa...

Onko kuvassa Virginio Ferrari ja Davide Tardozzi, tulevat Ducati SBK tallipäälliköt..? Team ADRVF ja Ducati Corse. Molemmat tehdastalleja.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #62 : Marraskuu 13, 2015, 23:14:15 ip »
Pidemmän aikaa, jep. Ainakin kaksikymmentä vuotta..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #63 : Marraskuu 14, 2015, 11:41:45 ap »
Lainaus
tulevat Ducati SBK tallipäälliköt
Kuva on 1987; "The new Bimota was the first real Superbike of the modern era, a status confirmed by its winning the seven-round 1987 TT Formula 1 World Championship in the hands of Virginio Ferrari ahead of teammate Davide Tardozzi, with engines prepared by Pietro Gianesin".

Lainaus
Vesipeli on siis kehitysputkessa
Mutta mitään sporttista sieltä tuskin lähiaikoina tulee, vaikka sen lajin kulkineet kuuluvat myös Guzzin historiaan ja Piaggiolla riittää osaamista. Tätä nykyä vaikuttaa siltä että Guzzi -nimellä tienataan parhaiten tekemällä V7,V9 ja Cali -mallisarjoja. Sen sijaan pidemmän aikavälin tulevaisuuden ennustaminen on vaikeaa...


V11 - it defines you.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #64 : Marraskuu 14, 2015, 13:53:31 ip »
VA-10 moottorista juttu viime talvelta -> linkki (käännetty englanniksi Google kääntäjällä).
Projekti on tosiaan ollut 20 vuotta meneillään. Ehkä siitä vielä uusi V11 Le Mans joskus syntyy.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)