Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 169964 kertaa)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California 1400
« Vastaus #360 : Lokakuu 21, 2013, 11:50:38 ap »
Kettinki nokka-akselia käyttämässä on varmasti kestävämpi vaihtoehto. V10:iin hihnat pitää varmuuden vuoksi vaihtaa säännöllisin väliajoin.
Forza Moto Guzzi!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #361 : Lokakuu 21, 2013, 12:26:00 ip »
Muuten samankaltainen kuin vanhassa, mutta veto on kytkimen päästä. Ja vissiin suoraan kampuran pöästä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Aapo

  • Viestejä: 713
Vs: California 1400
« Vastaus #362 : Lokakuu 21, 2013, 19:56:38 ip »
Tuossa nokan ylösviemisessä ei ole teknisessä mielessä voitettu kuin duralumiinisten työntötankojen paino (ja mahdolisesti lämpölaajenemisesta johtuvat välykset), ja se ei ole paljon. Ne nimittäin ovat edestakaisin liikuvista osista keveimmät.
Vrt. Lario.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #363 : Lokakuu 21, 2013, 21:41:04 ip »
Ehkäpä tällä ratkaisulla on ainakin kaksi "etua": pienempi mekaaninen melu ja "uudenaikaisempi" rakenne jota jotkut voivat pitää edistyksellisenä....

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: California 1400
« Vastaus #364 : Lokakuu 22, 2013, 00:23:09 ap »
Moi.
Kun näitä 1400cc koneen venttilikoneiston kuvia katselin, pistää silmään nostimen rakenne.
Siinä on tuo kiinteä pikku "tönäri" kuten tuonne toiseen ketjuun Ikkalan liittämässä kuvassa
näkyy. Rakenne siis näyttää jäykältä mutta kun nostin tökkii koneen käydessä keinuvipua,
syntyy siinä myös nostinta sivuttain heiluttava liike.
Aiemmissa 4V koneissa (Griso, Sport) nostimen ja keinun välissä on lyhyt "työntötanko" mikä
hoitaa tämän. V10 koneissa taasen keinuvivun pää on pyöristetty ja nostimen pää suora.
Californian koneen osalta juttu ei kuvista selvinnyt (vielä). Yksi mahdollisuus on että, nostimen
rullan ja rullan akselin laakerointi on pallomainen. Tai sitten varaosakuvassa näkyvä "pad (positio 1)
vain nuljuaa keinuvivun ja nostimen välissä. Potentiaalinen vikakohde tässä nostimessa? Aiakin rakenne on hieman outo. "Sekään ei oikein ole selvinnyt minulle että, miten nostimien pyörähtäminen on estetty?

http://store.proitalia.com/downloads/parts_diagrams/mg/california-1400-custom.pdf

Pekka
Sohc van Helmi.

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: California 1400
« Vastaus #365 : Lokakuu 22, 2013, 01:20:19 ap »
Korjaamomanuaalista selviää että, nostimen kylkeen on upotettu laakerirulla mikä kulkee
nokka-akselin kannattimen (cam tower)urassa. Ja sen padi hoitaa sivuttaisliikkeen
nostimen ja keinuvivun väliltä.

http://www.thisoldtractor.com/gtbender/mg_manuals/workshop_manual_california_1400.pdf

Pekka
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #366 : Lokakuu 22, 2013, 11:19:01 ap »
Tässä kuva nostimesta rullineen.
Enään ei liene kysymys vain muutaman euron hintaisesta nostimesta kuten valve idraulico-Caleissa joskus aikoinaan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #367 : Lokakuu 22, 2013, 13:08:52 ip »
Arvokkaan näköinen osa. Mitähän tuo painaa?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Aapo

  • Viestejä: 713
Vs: California 1400
« Vastaus #368 : Lokakuu 22, 2013, 19:48:19 ip »
P.Roper kiteyttää aikaisemmin mainitussa keskustelussa (dirty=päästöt):
"
The old pushrod engine was, and is, a lovely thing. But its inefficient and dirty and cannot be made to work within the framework of modern requirements.
- -
Most *Modern* engines, especially motorbike engines, are fantastically elegant in their simplicity. Look at the Aprilia V4. It really is an excercise in beautiful simplicity. The Guzzi 8V was designed in the same studio in Noale. Yes, I know that some people will say it isn't a *Real* Guzzi. Well? If that is your view? That's fine, but its your loss, not mine or those others who accept that the world continues to move forward.
"


Ei se likaisuus niihin työntötankoihin liity, vaan kaksiventtiilisyyteen ja sen palotilan muotoon.

Camn

  • Viestejä: 2 577
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #370 : Heinäkuu 16, 2015, 22:52:48 ip »
 :o
Reilusti yritystä ainakin. Painossa todennäköisesti menty oikeaan suuntaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #371 : Heinäkuu 16, 2015, 23:02:11 ip »
Eikä pahemman näköinenkään mutta miksi noin pitkä?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #372 : Heinäkuu 17, 2015, 00:13:37 ap »
Taitaa olla ihan vakiomittainen takahaarukka. On 1400:ssa ihan järkyttävän pitkä. Ei ole viitsinyt sitä lyhentää.
Hyvä pyörä, parempi mieli.