Jos painetta ei päästä pois niin maksimissaan letkuissa on kolmen baarin paine eli ruiskutuspaine. Paineensäädin pitää paineen vakiona vallitsevaan ilmanpaineeseen nähden. Ei imukanavan paineeseen nähden.
Ne mallit joissa paineensäädin on tankin ulkopuolella voi paineensäätimeen johtaa imukanavan paineen. Kokeilleet ovat väittäneen toimenpiteen laskevan polttoainekuluja. Alhaisempi imupaine = alhaisempi ruiskutuspaine = vähäisempi ruiskutus.
Vaarana vapaastihengittävässä koneessa on se että täyskaasuasennossakin on ilmanpaine on alle ulkoilman paineen jolloin silloinkin, kanaviston ollessa täysin auki, polttoainetta sekoaa ilmaan vähemmän kuin on tarkoitettu eli seos menee laihalle. Säätämättä ruiskutuskarttaa uudelleen en suosittele imukanavan paineen mukaan säätyvää ruiskutusta.