Joskus kauan sitten Stonessa toisinaan sulake paloi startatessa. Ja minä sitä sähkömiehen tarmolla ja antaumuksella räpelöimään.
Lopulta löysin vian: Starttinappula ( siis se itse komponentti ) oli sen verran kulunut, että sen pikkiriikkinen kansi "irvisteli" reunoista ja kytkentäpiste otti stongaan kiinni. Pieni nappula, ahdas paikka ja töttösormet...Sain kuitenkin nappulan kuntoon ja sulake kesti.
Tuo sivujalan kytkin. Hmmm.... Pari kevättä sitten ei Timantti startannut ja kurkkasin tuotakin palikkaa - ja onneksi. Sen suojuskumi ( haitarikumi ) olikin jo rikki ja odotti pääsyä vesikelille, jolloin... No, kumi roskiin, puhdistus ja itsevulkanoituvaa teippiä suojaksi. Tuo kannattaa tarkistaa / korjata keväisin. Helppo juttu, mutta säästää vähiä kirosanoja tarpeellisempaa käyttöä varten...

Ja pieni neuvo: Nopeusmittarin vaijeri tekee tankin takapään tienoilla jyrkähkön mutkan, joka saattaa aiheuttaa vaijerin katkeamisen. Jos on tankki irroitettu, niin reititä kuori uudestaan. Samalla kun irroittaa sen vaijerin kuorineen alapäästä, niin kannattaa töhriä se vaijeri reippaasti vaseliinilla. Ei se ainakaan pahitteeksi ole. Vaijerihan ei tule ulos kuoresta yläpäästä, kun siinä on alapäässä rajoitinpusla.